  • 1. Data: 2004-01-19 10:50:24
    Temat: Faktura brutto na przelew i fiskalizacja
    Od: Jarek <r...@o...pl>

    Witam.
    Moje pytanie dotyczy urządzeń fiskalnych i rejestrowanych za ich pomocą dokumentów.
    Czy faktura VAT brutto płatna przelewem musi być rejestrowana w urządzeniu fiskalnym?

    Jarek
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 2. Data: 2004-01-19 11:04:59
    Temat: Re: Faktura brutto na przelew i fiskalizacja
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarek napisał:

> [...]

    > Czy faktura VAT brutto płatna przelewem musi być rejestrowana w urządzeniu

    Musi, jeżeli to faktura na osobę fizyczna nieprowadzącą DG.
    Otrzymywanie płatności wyłacznie przelewem może uchronic od obowiązku
    posiadania kasy, ale jak sie juz kase ma to nie chroni od obowiązku
    ewidencjonowania.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-20 09:23:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2004, Maddy wrote:

> [...]
    >+ Otrzymywanie płatności wyłacznie przelewem może uchronic od obowiązku
    >+ posiadania kasy, ale jak sie juz kase ma to nie chroni od obowiązku

    Poprostestuję sobie :)

    Owszem, w rozp. ds. użytkowania kas z 23 grudnia 2002 (ze zmianami)
    są przypadki kiedy jest mowa:
    "- jeżeli nie byli oni wczeœniej objęci obowišzkiem ewidencjonowania;"
    ...i należy do nich m.in. "karta" (wybrane rodzaje DG) czy "limit 40k".

    Ale *niektóre* rodzaje DG są (IMO - "najwyraźniej") zwolnione
    bezwzględnie :), a IMO łapią się na owo "bezwzględne" zwolnienie
    "czynnoœci wymienione w załšczniku nr 1 do rozporzšdzenia" ! (par 2).

    Krótko mówiąc: "za mało danych" :)
    W przypadku ogólnym - musi "wpisać na kasę", OK.
    Ale *jeśli* jest to "sprzedaż wysyłkowa" lub "świadczenie usługi"
    - to *może* (IMO) *NIE* wpisywać tej sprzedaży "przez kasę".
    Oczywiście jego sprawa jak sobie ustawi "flow control", coby każdy
    VAT z ewidencji był policzony dokładnie jeden raz :) (o czym
    były osobne dyskusje :)), niemniej... IMO może.

    Coś źle gdzieś zrozumiałem ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)