  • 1. Data: 2004-08-19 09:06:52
    Temat: Faktura wysylana na e-mail
    Od: "Nissak" <d...@N...in.lublin.pl>

    czy jest mozliwosc zeby fakture dla kupujacego wyslac w formie pdf'u mu na
    maila ??
    a on sobie sam oddrukuje
    ja tez ja drukuje i tak obaj mamy fakture bez swoich podpisow
    zakladam oczywiscie uczciwosc moja wobec klienta i w druga strone.
    jezeli to istotne kwoty na fakturach sa do 100zl

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2004-08-19 10:22:10
    Temat: Re: Faktura wysylana na e-mail
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <d...@N...in.lublin.pl>
    napisał w wiadomości news:cg1qii$caq$1@news.lublin.pl:
> [...]
    > zakladam oczywiscie uczciwosc moja wobec klienta i w druga strone.
    > jezeli to istotne kwoty na fakturach sa do 100zl

    nie za bardzo rozumiem problemy tego typu
    a skąd wiadomo, że faktura była przesłana e-mailem a nie osobiście ? po
    tuszu z drukarki ?:))

    skoro nie trzeba podpisów to nie rozumiem, dlaczego tyle osób stwarza
    sztuczne problemy :)

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 3. Data: 2004-08-19 13:24:11
    Od: MASTER <d...@b...in.lublin.pl>

    In article <cg1v4k$hd0$1@nemesis.news.tpi.pl>, plusz wrote:
    > U?ytkownik <d...@N...in.lublin.pl>
    > napisa? w wiadomo?ci news:cg1qii$caq$1@news.lublin.pl:
    >

    > nie za bardzo rozumiem problemy tego typu
    > a skad wiadomo, ?e faktura by?a przes?ana e-mailem a nie
    > osobi?cie ? po
    > tuszu z drukarki ?:))

    no i pieczatek tez nie bedzie,chyba ze takie "na drukowane" jakos
    badz co badz bedzie to bardziej wygladac jak xero faktury

    > skoro nie trzeba podpisów to nie rozumiem, dlaczego tyle osób stwarza
    > sztuczne problemy :)

    nie sztuczne chyba,bo przegladajac googla nie moglem trafic na jasno okreslone
    tak mozna wyslac bez pieczatki i podpisow.
    jedyne co znalazlem ze taka faktura w formie elktronicznej czyli
    bez wydrukowania.
    nie jest uznawana jako faktura w polsce, mimo jakichs tam dyrektuw z UE

  • 4. Data: 2004-08-19 13:28:11
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tuszu z drukarki ?:))
    >
    > skoro nie trzeba podpisów to nie rozumiem, dlaczego tyle osób stwarza

    Tylko zauwaze, ze pytanie "czy mozna..." od pytania "skad wiadomo, ze..."
    dzieli zasadnicza roznica - pierwsze pyta o granice prawa a drugie o
    mozliwosc udowodnienia ew. zlamania prawa. Zauwaze jeszcze, ze ew.
    postepowanie dowodowe dopuszcza szereg innych dowodow niz tylko obejrzenie
    papierow.

    Pzdr,
    BaLab

  • 5. Data: 2004-08-19 13:29:12
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "MASTER" <d...@b...in.lublin.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    okreslone
    > tak mozna wyslac bez pieczatki i podpisow.

    (...)

    A znalazles cos, ze musi byc pieczatka i podpisy?

    Pzdr,
    BaLab

  • 6. Data: 2004-08-20 06:31:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Aug 2004, BaLab wrote:
    [...]
    >+ mozliwosc udowodnienia ew. zlamania prawa. Zauwaze jeszcze, ze ew.
    >+ postepowanie dowodowe dopuszcza szereg innych dowodow niz tylko obejrzenie
    >+ papierow.

    Tu masz rację.
    Ale do rozważenia mamy dwa oddzielne problemy (jakbyś mógł to poproszę
    o słowo który miałeś na myśli):
    - czy dopuszczalne jest przesłanie dokumentu pt. faktura nie będącego
    dokumentem podpisanym elektronicznie w rozumieniu Kodeksu Cywilnego
    w postaci lub na nośniku innym niż papier.
    - czy i jak można udowodnić że dany dokument (niepodpisany) *nie*
    został przesłany fizycznie :) Na obszarze planety Ziemia widzę
    pewien problem dowodowy :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)