  • 1. Data: 2004-08-19 09:36:30
    Temat: Sprzedaż używanego samochodu
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

    Witam

    Czy przy sprzedaży używanego samochodu trzeba naliczyć VAT jeżeli przy
    zakupie przysługiwało odliczenie?
    W par. 8 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia z 27.05 jest napisane że używane
    samochody są zwolnione nawet jeżeli przy ich zakupie przysługiwało
    odliczenie.

    Pozdrawiam

    Sebastian

  • 2. Data: 2004-08-19 12:14:01
    Temat: Re: Sprzedaż używanego samochodu
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

> [...]
    > W par. 8 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia z 27.05 jest napisane że używane
    > samochody są zwolnione nawet jeżeli przy ich zakupie przysługiwało

    Znalazłem coś takiego:
    http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=3
    5471.
    Powiedzcie mi czy dobrze rozumiem punkt 1, jeżeli sprzedaję używany
    samochód to muszę skorygować deklarację za miesiąc w którym go kupiłem
    i zwrócić cały odliczony VAT?
    I co z samochodami kupionymi przed 1 maja?

  • 3. Data: 2004-08-19 12:47:16
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "Sebo" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Znalazłem coś takiego:
    > http://www.mofnet.gov.pl/dokument.php?dzial=114&id=3
    5471.

    Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywałyby faktycznie, że masz prawo
    sprzedaży
    uzywanego samochodu (uwaga na definicję samochodu używanego!!!- to taki,
    który był w Twojej formie przez co najmniej pół roku uzywany)
    ze stawką zwolnioną.

    > Powiedzcie mi czy dobrze rozumiem punkt 1, jeżeli sprzedaję używany
    > samochód to muszę skorygować deklarację za miesiąc w którym go kupiłem
    > i zwrócić cały odliczony VAT?

    Myślę, że nie całkiem tak jak mówisz. Korekty zapewne będziesz musiał
    dokonać
    na koniec roku, a chodzi o to, że odliczyć VAT mogłeś i zapewne
    zakwalifikowałeś go jako
    zakup związany ze sprzedażą opodatkowaną. Tymczaesem jeśli sprzedajesz go ze
    stawką zw
    to - przynajmniej częściowo będzie to zakup związany ze sprzedażą zwolnioną,
    a więc
    nie cały VAT naliczony masz prawo odliczyć. Tu będzie konieczne oszacowanie
    proporcji.

    Radzę jednak zapytać wprost w swoim US, ponieważ interpretacji może byyć
    tyle conajmniej co US,
    jeśli nie tyle co urzedników :)

    Monika
    gg 5452359

  • 4. Data: 2004-08-20 08:35:29
    Od: "Sebo" <s...@n...pl>

> [...]
    > taki, który był w Twojej formie przez co najmniej pół roku uzywany)
    > ze stawkš zwolnionš.

    > Myœlę, że nie całkiem tak jak mówisz. Korekty zapewne będziesz musiał
    > dokonać
    > na koniec roku, a chodzi o to, że odliczyć VAT mogłeœ i zapewne
    > zakwalifikowałeœ go jako
    > zakup zwišzany ze sprzedażš opodatkowanš. Tymczaesem jeœli
    > sprzedajesz go ze stawkš zw
    > to - przynajmniej częœciowo będzie to zakup zwišzany ze sprzedażš
    > zwolnionš, a więc
    > nie cały VAT naliczony masz prawo odliczyć. Tu będzie konieczne

    Rozumiem, będę musiał na koniec roku zrobić korektę VATu naliczonego
    zwi ązanego ze sprzedażą ZW i opodatkowaną z uwzględnieniem stosunku
    sprzedaż ZW/sprzedaż opodatkowana.

    Zastanawiam się jeszcze czy to zwolnienie dotyczy też samochodów
    nabytych przed 1 maja, w USie nie są tego pewni ;-)

    Dziękuję

  • 5. Data: 2004-08-20 09:23:23
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Zastanawiam się jeszcze czy to zwolnienie dotyczy też samochodów
    > nabytych przed 1 maja, w USie nie są tego pewni ;-)

    Hmmm... bo to faktycznie może być kontrowersyjne... gdyż tu nie miał
    zastosowania ten
    nieszczęsny wzór na ładowność....
    radzę zwrócić się na piśmie do US z prośbą o wiążącą odpowiedź (oni mają
    obowiązek odpowiedzieć), aby później nie mieć nieprzyjemności.
    Proszę przy okazji o informacje o uzyskanej odpowiedzi, gdyż to faktycznie
    bardzo ciekawe.

    Monika
    gg 5452359