  • 1. Data: 2011-10-05 16:54:09
    Temat: Jak to zrobić?
    Od: Marek <m...@n...pl>

    Mam stary i zepsuty zasilacz UPS, stary komputer "blaszak", monitor
    kineskopowy, drukarkę i chcę się tego pozbyć. Wiem, że nie wolno
    wyrzucać tego złomu do śmietnika, tylko przekazać firmom utylizacyjnym.
    Proszę o pomoc jak to przeprowadzić w "papierach", jakie dokumenty muszę
    sporządzić a jakie powinienem uzyskać od firmy utylizacyjnej aby
    księgowo można było sprzęt zlikwidować w ewidencji środków trwałych lub
    wyposażenia, będąc równocześnie w zgodzie z ochroną środowiska.
    Prowadzę PKPiR + VAT.

    --
    dziękuję
    Marek

  • 2. Data: 2011-10-05 18:27:27
    Temat: Re: Jak to zrobić?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.10.2011 18:54, Marek wrote:
> [...]
    > księgowo można było sprzęt zlikwidować w ewidencji środków trwałych lub
    > wyposażenia, będąc równocześnie w zgodzie z ochroną środowiska.

    Musisz zamówić odbiór, wystawić karty przekazania odpadu i do 15 marca
    złożyć u marszałka sprawozdanie.

    Z tym że raczej na pewno masz tam odpady niebezpieczne (co najmniej
    monitor CRT), więc formalnie "nabiłeś" już sobie 5000zł kary za
    niezłożenie informacji o wytwarzanych odpadach.
    I nie wiem czy jeśli złożysz ją teraz to unikniesz tej kary (na chłopski
    rozum - tak, ale skoro rozpocząłeś prowadzenie działalności bez złożenia
    informacji to jest to rosyjska ruletka).

    Osobiście bym poczekał na nową ustawę o odpadach która prawdopodobnie
    usunie te idiotyczne informacje o wytwarzanych odpadach i sprawozdania
    roczne. Tylko że póki co utknęła w kprm i przed wyborami raczej już jej
    nie ruszą.

    Tomek

  • 3. Data: 2011-10-05 19:19:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-05 20:27, tomek wrote:
> [...]
    > monitor CRT), więc formalnie "nabiłeś" już sobie 5000zł kary za
    > niezłożenie informacji o wytwarzanych odpadach.

    Ojtamojtam! Tak długo jak długo sprzęt jest wykorzystywany to nie jest
    odpadem. Tak więc IMHO wystarczy, że złoży zawiadomienie przed
    utylizacją. Z ostrożności procesowej odczekałbym jeszcze 30 dni bo
    (zdaje się) marszałek może zgłosić sprzeciw.

    > I nie wiem czy jeśli złożysz ją teraz to unikniesz tej kary (na chłopski
    > rozum - tak, ale skoro rozpocząłeś prowadzenie działalności bez złożenia
    > informacji to jest to rosyjska ruletka). [...]

    No przecież jeszcze nie wytworzył odpadów i w szczególności UPS (a w nim
    odpady niebezpieczne pod postacią akumulatorów) robi za podstawkę pod
    serwer ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2011-10-05 19:26:54
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-05 21:19, Piotrek wrote:
    > No przecież jeszcze nie wytworzył odpadów i w szczególności UPS (a w nim
    > odpady niebezpieczne pod postacią akumulatorów) robi za podstawkę pod
    > serwer ;-)

    Jak będziesz utylizował odpady niebezpieczne to pamiętaj, że nie masz
    prawa ich przewozić samodzielnie - zadbaj, żeby stempelki/podpisy na KPO
    były w odpowiednich miejscach ;-)

    Druga sprawa to sytuacja kiedy masz powyżej 100 kg odpadów
    niebezpiecznych. Wtedy musisz złożyć dodatkowe kwity i zapłacić coś koło
    500 plz. Tak więc bardziej się opłaca nadwyżkę "wywalić do lasu", albo
    oddać do innego punktu odbioru złomu niż formalne to utylizować na kwity
    KPO.

    Piotrek

  • 5. Data: 2011-10-05 19:32:47
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-05 21:26, Piotrek wrote:
    > [...]

    No i najważniejsze!

    Nigdy, ale to nigdy nie wyrzucaj wyczerpanego wkładu od długopisu
    wykorzystywanego w DG do śmieci komunalnych.

    Bo taki "gospodarczy" wkład do długopisu automagicznie staje się groźną
    bronią chemiczną i należy go utylizować jak odpady niebezpieczne ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2011-10-05 20:40:42
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.10.2011 21:26, Piotrek wrote:

    > Jak będziesz utylizował odpady niebezpieczne to pamiętaj, że nie masz
    > prawa ich przewozić samodzielnie - zadbaj, żeby stempelki/podpisy na KPO
    > były w odpowiednich miejscach ;-)

    I uwaga na odbiorców którzy chcą sami wystawiać KPO - to jest
    nieprawidłowe działanie i IMHO przy odrobinie złej woli można to uznać
    za przewał.

    Tomek

  • 7. Data: 2011-10-05 20:42:29
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.10.2011 21:19, Piotrek wrote:

> [...]
    > utylizacją. Z ostrożności procesowej odczekałbym jeszcze 30 dni bo
    > (zdaje się) marszałek może zgłosić sprzeciw.

    Tutaj jest inna sprawa - informację należy złożyć na 30 dni przed
    rozpoczęciem działalności powodującej powstawanie odpadów.
    Licho wie co to oznacza w przypadku działalności biurowej.

    > No przecież jeszcze nie wytworzył odpadów i w szczególności UPS (a w nim
    > odpady niebezpieczne pod postacią akumulatorów) robi za podstawkę pod
    > serwer ;-)

    Aa, no przecież zapomniałem od tej podstawce ;-)

    Tomek

  • 8. Data: 2011-10-05 22:01:21
    Od: Marek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-10-05 20:27, tomek pisze:

> [...]
    > rozum - tak, ale skoro rozpocząłeś prowadzenie działalności bez złożenia
    > informacji to jest to rosyjska ruletka).

    Jestem totalnie zaskoczony i przerażony tym co piszesz - od kiedy takie
    restrykcyjne przepisy obowiązują? Działalność prowadzę od wiosny 2008
    roku, może to coś pomoże?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2011-10-05 22:07:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-06 00:01, Marek wrote:
    > Jestem totalnie zaskoczony i przerażony tym co piszesz - od kiedy takie
    > restrykcyjne przepisy obowiązują? Działalność prowadzę od wiosny 2008
    > roku, może to coś pomoże?

    Ależ spoko! ZTCP to nawet Ministerstwo Ochrony Środowiska już nie
    ogrania tych przepisów i w zeszłym roku zapłaciło 10kplz za niezłożenie
    w terminie sprawozdania.

    Tak więc doprawdy jesteś w dobrym towarzystwie.

    A tak na poważnie to złóż zawiadomienie, odczekaj i utylizuj. Nie sądzę
    żeby ktokolwiek się przyczepił. Zwłaszcza, że odpadów - w tym
    niebezpiecznych - jeszcze nie wytworzyłeś. C'nie? ;-)

    Piotrek

  • 10. Data: 2011-10-05 22:11:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-10-06 00:07, Piotrek wrote: