  • 1. Data: 2006-06-05 12:13:20
    Temat: Jak zrobić żeby założyć działalność i zostać w KRUSIE
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

    Osoba jest ubezpiecznoa w KRUS-ie od 4 lat i regularnie płaci składki. Teraz
    musi założyć działalność gospodarczą. Jak to zrobić żeby nie "wypaść" z
    KRUS-u i mieć jednocześnie papiery na to że prowadzi się
    działalność...wszystko jedno jaka to będzie działalność, może być
    rolnicza...jak to zrobić żeby wyszło jak najtaniej? Poptrzebne są tylko
    papiery tzn. REGON, NIP i Wpis do ewidencji...bo takie stawiają wymagania
    aby być dopisanym do umowy najmu a potem i tak zawiesi się tą działalność.

    Podpowiedzcie proszę jak to zrobić żeby nie wzrosły składki na KRUS albo
    żeby ich nie utracić? Wogóle jest taka możliwość?
    Jak ta osoba założy działalnośc związaną z rolnictwem to nie będzie problemu
    ze wzrostem składki KRUS-u? A wogóle można teraz zawiesić działalność...np.
    jak założy inną pozarolniczą działalność gospodarczą? Nie będzie problemu z
    jej późniejszym zawieszeniem?

  • 2. Data: 2006-06-05 12:30:42
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Konrad" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e6174m$t98$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Podpowiedzcie proszę jak to zrobić żeby nie wzrosły składki na
    > KRUS albo żeby ich nie utracić? Wogóle jest taka możliwość?

    Jezeli rzeczywiscie sa potrzebne tylko te swistki, to dokonac
    wpisu do ewidencji, zglosic sie po regon, a nastepnie nie
    rejestrowac tej dzialalnosci ani w US ani w ZUS. Formalnie zatem
    nie zostanie ona rozpoczeta, a wpis i regon bedzie prawdziwy.

    marekz

  • 3. Data: 2006-06-05 12:55:22
    Od: "Krystian" <w...@w...pl>

> [...]
    > Teraz musi założyć działalność gospodarczą. Jak to zrobić żeby nie
    > "wypaść" z KRUS-u i mieć jednocześnie papiery na to że prowadzi się

    nie przekroczyc limitu dochodu

> [...]
    >
    > Podpowiedzcie proszę jak to zrobić żeby nie wzrosły składki na KRUS albo
    > żeby ich nie utracić? Wogóle jest taka możliwość?

    Skladka krus poskakuje do x2, jak przekroczysz dochod to wskakujesz na ZUS

    > Jak ta osoba założy działalnośc związaną z rolnictwem to nie będzie
    > problemu ze wzrostem składki KRUS-u?

    rolnictwo, agencja towarzyska, handel, uslugi....itd.-nie ma wpływu na krus.

  • 4. Data: 2006-06-05 17:56:18
    Od: "Konrad" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > dzialalnosci ani w US ani w ZUS. Formalnie zatem nie zostanie ona
    > rozpoczeta, a wpis i regon bedzie prawdziwy.

    No tak ale takie działanie chyba nie jest zgodne z prawem...nikt się nie
    przyczepi, że nie poszło się do ZUS-u i nie zgłosiło do US?

    Konrad

  • 5. Data: 2006-06-05 20:11:17
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Konrad" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e61r7p$lt6$1@news.onet.pl...

    > No tak ale takie działanie chyba nie jest zgodne z prawem...nikt
    > się nie przyczepi, że nie poszło się do ZUS-u i nie zgłosiło do
    > US?

    Ja tu nie widze niczego niezgodnego (pod warunkiem, ze nie
    rozpoczniesz wykonywania dg). Zamierzales rozpoczac wykonywanie
    dzialalnosci, ale sie rozmysliles. Jak masz jakies niepokoje, to
    zawsze mozesz potem isc do ewidencji i GUS i sie wyrejestrowac (za
    darmo). Wpisu Ci nie zabiora, tylko dadza "wypis" - zaswiadczenie
    o wykresleniu. Regon moga chciec probowac zabrac, ale powiesz, ze
    zgubiles/zniszczyles. Dostaniesz zaswiadczenie o wykresleniu z
    systemu regon. Zreszta przy 1-os dg regon masz jeden na cale
    zycie, nawet jakbys w przyszlosci ponownie rejestrowal inna dg.
    Tyle.

    marekz

  • 6. Data: 2006-06-06 06:19:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > rejestrowac tej dzialalnosci ani w US ani w ZUS. Formalnie zatem
    > nie zostanie ona rozpoczeta, a wpis i regon bedzie prawdziwy.

    Pomijasz dwa drobne szczegóły.
    1. Być może w tej umowie najmu będzie jakieś oświadczenie, że najemca
    prowadzi DG. A składanie falszywych oświadczeń, to już chyba KK.
    2. Czy jesteś pewien, że wynajęcie lokalu na DG nie jest już
    prowadzeniem DG? Jeśli uznamy, że tak, to w zasadzie w ciągu siedmiu
    dni trzeba zgłosić jej prowadzenie np do US. I potem zawieszenie będzie
    możliwe dopiero po wypowiedzeniu umowy. Czy ktoś uważa inaczej?

  • 7. Data: 2006-06-06 11:09:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jun 2006, MarekZ wrote:

> [...]
    >
    > Ja tu nie widze niczego niezgodnego (pod warunkiem, ze nie
    > rozpoczniesz wykonywania dg). Zamierzales rozpoczac wykonywanie

    Pięknie, tylko złożenie później oświadczenia że "DG się
    prowadzi" IMO zaprzecza temu stanowi zadowolenia :)
    Co będzie jak za 7 lat ZUS przypadkiem się dowie że nieubezpieczony :]
    złożył oświadczenie że *jednak* prowadzi DG? Na mój gust w NSA wygra
    razem z odsetkami. Może i śladowo prawdopodobne (tylko), niemniej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-06-06 12:10:58
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    wiadomości news:e636pg$i0n$1@opal.futuro.pl...

    > Pomijasz dwa drobne szczegóły.
    > 1. Być może w tej umowie najmu będzie jakieś oświadczenie, że
    > najemca
    > prowadzi DG. A składanie falszywych oświadczeń, to już chyba KK.

    Wystarczy przeformulowac na "posiada wpis o prowadzeniu...".

> [...]
    > będzie
    > możliwe dopiero po wypowiedzeniu umowy. Czy ktoś uważa inaczej?

    Nie, nie jestem pewien. Choc dla mnie to raczej czynnosc
    przygotowawcza do rozpoczecia wykonywania dg, podobnie jak
    zakladanie rachunku bankowego, dokonywanie wpisu, myslenie o dg
    itp. Wynajecie lokalu na dg w zaden sposob nie moze stac sie
    bezposrednim zrodlem przychodow.

    marekz

  • 9. Data: 2006-06-06 12:15:23
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > Pięknie, tylko złożenie później oświadczenia że "DG się
    > prowadzi" IMO zaprzecza temu stanowi zadowolenia :)

    Ale zlozenie oswiadczenie, ze posiada sie uprawnienie do
    prowadzenia o numerze... juz chyba nie zaprzecza.

> [...]
    > wygra
    > razem z odsetkami. Może i śladowo prawdopodobne (tylko),

    O jakosci orzeczen sądow w tym kraju to ciezko dyskutowac,
    wiadomo - moze byc roznie, sprawa w duzej mierze losowa. Natomiast
    co do stanu faktycznego, to dg nie zostala rozpoczeta, prawda ? A
    zatem nie ma tytulu do obowiazkowego ubezpieczenia. Dornowi takie
    cos usilowali wyciagac chyba, nie myle sie ?

    Choc ja wiem, ze obawy moga istniec. :-) Dlugi ZUS olbrzymie,
    mnostwo mlodych ludzi wyjechalo i nie placi skladek, mnostwo
    podmiotow w szarej strefie i nie placi skladek.... A potrzeba
    polityczna aby ZUS nie zbankrutowal w najblizszym czasie jest...
    :-)))

    marekz

  • 10. Data: 2006-06-06 13:49:50
    Temat: Re: Jak zrobić żeby założyć działalno?ć i zostać w KRUSIE
    Od: "pejurek" <j...@q...rq>

    Człowiek podpisany jako "MarekZ" napisał:

> [...]
    > dzialalnosci ani w US ani w ZUS. Formalnie zatem nie zostanie ona
    > rozpoczeta, a wpis i regon bedzie prawdziwy.

    Ale podpisanie umowy najmu na ten regon będzie już czynnością związaną z
    działanlością gospodarczą i wówczas faktycznie będzie ona rozpoczęta, więc
    delikwetnt będzie miał obowiązek zgłosić to do US i ZUS

    --
    pozdrawiam