  • 21. Data: 2009-02-25 21:57:43
    Temat: Re: Już wyciągają łapska po kasę ...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Baloo wrote:

> [...]
    > sądzie, ale karę musiał zapłacić. Teraz to US składa wniosek do sądu i
    > dopiero po udowodnieniu winy podatnik karę płaci (albo nie). Ma to
    > uchronić przed nieroztropnymi decyzjami UKS, gdy po nałożeniu bardzo
    > wysokiej kary firma bankrutowała, a gdy potem okazywało się, że UKS nie
    > miał racji, to odszkodowania nie było sensu wypłacać, bo firmy po prostu
    > już nie było.
    > Być może to jest właśnie to o czym piszesz. Tak czy siak jeśli robię coś
    > nie tak, to US nie ma prawa dowalić mi mandatu bez orzeczenia sądu.

    z tego co piszesz to jest tylko przełożenie płatności w terminie i nic
    po za tym.

    US wydaje decyzję, ty musisz zapłacić, piotem się bronić a potem ci
    ewentualnie odadzą.

    po zmianie osiągasz tylko tyle, że zapłata jest wstrzymana do czasu
    kiedy nie uda ci się obronić.

    To nic nie zmienia w trybie wydawania decyzji.

  • 22. Data: 2009-02-25 22:01:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-02-2009 o 22:52:53 witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > a to znajdź takiego co miał, a nie co nie miał.

    Kilka lat temu jakieś 500m od mojego miejsca zamieszkania
    zbóje zastrzelili faceta. A mogło trafić na mnie :-)

    > wbrew pozorom panienki w US na etapie początkowym kontroli marzą tylko o
    > jednym, zakończyć sprawę tak żeby szef się nie czepiał i mieć to z głowy.
    (...)
    > Nigdy nie miałem "służbowego" odzewu zwrotnego od nich. Sprawie ukręcało
    > się łeb po pierwszym piśmie ode mnie.

    A to się zgadza. Jest jeszcze inne wyjście - przenieśc się na teren
    obsługiwany przez US z leniwym naczelnikiem :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 23. Data: 2009-02-25 22:01:41
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jednak karne? Sorry, ale się zgubiłem :-)

    Człowieku nie wiem czy karne czy administracyjne, bo się na tym nie znam :)
    Piszę najprościej jak potrafię, jako laik.
    Teraz, w odróżnieniu od lat ubiegłych, to US (UKS - jeden czort, jak dla
    mnie ;-) musi udowodnić winę podatnikowi, a nie podatnik udowodnić swoją
    niewinność. Szczegółów nie znam, ale trąbiło się o tym na tyle głośno (o
    jako swego rodzaju "uldze" dla przedsiębiorców), że nie sądzę, by:
    1/ była to bzudra
    2/ by mówiono o czymś, co funkcjonuje od lat (bo co miano by ogłaszać to
    jako nowość?)
    Żałuję, że nie mam tej gazety, bo podałbym pełne brzmienie tej informacji.
    Ale sens był dokładnie taki, jaki przytaczam.

  • 24. Data: 2009-02-25 22:04:48
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]

    > nie uda ci się obronić.
    >
    > To nic nie zmienia w trybie wydawania decyzji.

    Zmienia o tyle, że jeśli podatnik jest niewinny, to nie traci na darmo
    kasy. A tak musi zapłacić "kaucję" i ew. dochodzić swoich praw w sądzie, w
    dodatku udowadniając swoją niewinność. Jest to z punktu widzenia
    przedsiębiorcy duża różnica.

  • 25. Data: 2009-02-25 22:12:28
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 25-02-2009 o 23:01:41 Baloo <b...@o...eu> napisał(a):

    > Teraz, w odróżnieniu od lat ubiegłych, to US (UKS - jeden czort, jak dla
    > mnie ;-) musi udowodnić winę podatnikowi, a nie podatnik udowodnić swoją
    > niewinność.

    To już witek napisał - US nic nikomu nie musi udowadniać. Wydaje decyzję i tyle.
    Jak chcesz to możesz się odwoływać.
    A jeśli faktycznie teraz już jest niewkonywanie decyzji nieostatecznych,
    to to tylko pic na wodę fotomontaż, bo tak już było wcześniej, tylko że nikt tego tak

    ładnie nie nazwał.

> [...]
    > Żałuję, że nie mam tej gazety, bo podałbym pełne brzmienie tej informacji.
    > Ale sens był dokładnie taki, jaki przytaczam.

    Prasa takie bzdury pisze że jedna więcej nie robi różnicy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 26. Data: 2009-02-25 22:17:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

> [...]
    > kasy. A tak musi zapłacić "kaucję" i ew. dochodzić swoich praw w sądzie,
    > w dodatku udowadniając swoją niewinność. Jest to z punktu widzenia

    Ale wstrzymanie wykonania decyzji obowiązuje tylko w wyższej
    instancji US. Jak sprawa tam się zakończy negatywnie, to podatnik musi
    zapłacić karę, nawet jak odwołuje się do sądu.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2009-02-25 22:19:42
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Sprawdziłem:

    """
    Art. 239f. § 1. Organ podatkowy pierwszej instancji wstrzymuje wykonanie decyzji
    ostatecznej w razie wniesienia skargi do sądu administracyjnego do momentu
    uprawomocnienia się orzeczenia sądu administracyjnego:
    """

    Czyli wychodzi mi na to że Gwiazdowski miał rację i to jest pic na wodę i fotomontaż.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 28. Data: 2009-02-25 22:27:39
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > To już witek napisał - US nic nikomu nie musi udowadniać. Wydaje decyzję
    > i tyle.

    I trzeba z marszu płacić karę czy wolno się najpierw odwołać?

  • 29. Data: 2009-02-25 22:27:42
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-25, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Nie pamiętam czy to weszło, a nie chce mi się teraz szukać,
    > ale pamiętam że czytałem o mały niuansie który zmieniał postać rzeczy:
    >
    > http://www.blog.gwiazdowski.pl/index.php?subcontent=
    1&id=474

    > Nie wiem jak to się skończyło.

    Tego to był cały pakiet (pakiet Szejnfielda):
    http://www.zientarski.pl/aktualnosci/pakiet-platform
    y-obywatelskiej-tzw.html

    Jeden z punktów:
    "# Wprowadzenie domniemania działalności zgodnej z prawem,"

    Jest to zmiana ustawy o swobodzie DG, ale czy to zostało wprowadzone,
    czy nie, to nie wiem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 30. Data: 2009-02-25 22:28:53
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]
    > """
    >
    > Czyli wychodzi mi na to że Gwiazdowski miał rację i to jest pic na wodę i

    W jakim sensie pic? Że to tylko teoria?