  • 1. Data: 2005-11-01 12:55:32
    Temat: Kasia Fiszkalna
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    jak teraz wygląda sprawa kas fiskalnych przy sprzedaży poza lokalem
    (Internet, objazdówka po terenie)?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-11-02 09:12:03
    Temat: Re: Kasia Fiszkalna
    Od: "WOJteK__P" <w...@o...pl>

    > jak teraz wygląda sprawa kas fiskalnych przy sprzedaży poza lokalem
    > (Internet, objazdówka po terenie)?

    ... kasa pod pache i... wio!

    :)

    W.

  • 3. Data: 2005-11-02 14:40:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Nov 2005, Tristan Alder wrote:

    > Witam,
    >
    > jak teraz wygląda sprawa kas fiskalnych przy sprzedaży poza lokalem
    > (Internet,

    ...jak płatnoœć na konto (opisana "za którš transakcję" !) to jest
    zwolnienie. A do innych celów to kasa...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-11-02 15:12:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0511021539410.2636@athlon>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...jak płatnoœć na konto (opisana "za którš transakcję" !) to jest
    > zwolnienie. A do innych celów to kasa...

    No Gotfryd - co tak ugólniasz - przecież jest jeszcze 1000 IFów, ORów i
    ANDów w rozporządzeniu. :)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 5. Data: 2005-11-03 06:24:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to środa, 2 listopada 2005 15:40, gdy Gotfryd Smolik news napisał(a)
    coś na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > ...jak płatnoœć na konto (opisana "za którš transakcję" !) to jest
    > zwolnienie. A do innych celów to kasa...

    A jak płatność za pobraniem?

    I jak to liczyć? Osobno płatności na konto, a osobno do ręki gotówką, czy
    jak sprzedam choć jedną rzecz ,,z ręki'' za gotówkę, to całość liczę do
    limitu?

    Od jakiego obrotu teraz jest Kasia?

  • 6. Data: 2005-11-05 12:30:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Nov 2005, Tristan Alder wrote:

    > A jak płatność za pobraniem?

    Jak taka "płatność za pobraniem" wpływa do beneficjenta ?
    Nie licząc wspominanego przez Samotnika tysiąca :) IFów
    ORów i ANDów podstawą zwolnienia jest "wpłata na rachunek
    bankowy z której wynika której transakcji dotyczy".

    > I jak to liczyć? Osobno płatności na konto, a osobno do ręki gotówką, czy
    > jak sprzedam choć jedną rzecz ,,z ręki'' za gotówkę, to całość liczę do
    > limitu?

    Ha... były to kiedyś zdania sprzeczne, to poczekamy na propozycje :)

    > Od jakiego obrotu teraz jest Kasia?

    ...a weź ty w garść rozporządzenie o kasach (o używaniu, nie o warunkach
    technicznych i instalacji ;>), co ?
    Na www.podatki.pl (rejestracja darmowa) leżą poukładane tylko pamiętaj
    żeby szukać OSTATNIEGO (najnowszego, bo tak poukładali i można
    się naciąć szukając przez CTL-F).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-11-05 14:00:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

> [...]
    > ORów i ANDów podstawą zwolnienia jest "wpłata na rachunek
    > bankowy z której wynika której transakcji dotyczy".

    Przy czym nie warto liczyć na to, że klienci będą tak wpłacać, zwłaszcza
    jeśli masz dużo przypadkowych klientów. Potrafią napisać "płatność",
    potrafią zrobić wpłatę własną (sic! - idą do banku, pani pyta "wpłata
    własna", oni - taaaa! ;)
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 8. Data: 2005-11-07 08:22:45
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dkidun$r3o$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > jeśli masz dużo przypadkowych klientów. Potrafią napisać "płatność",
    > potrafią zrobić wpłatę własną (sic! - idą do banku, pani pyta "wpłata

    dlatego w niektórych wypadkach warto przygotować swoje
    wypełnione blankiety, żeby klient już nie musiał nic kombinować
    na własną rękę.

    pix

  • 9. Data: 2005-11-07 09:36:58
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    >
    > dlatego w niektórych wypadkach warto przygotować swoje
    > wypełnione blankiety, żeby klient już nie musiał nic kombinować

    I tak znajdą się tacy, którzy wpłacą inaczej. A teraz jest problem do
    rozstrzygnięcia. Mianowicie: masz 80 tys. sprzedaży, ale wszystko "na
    przelew" i nie masz kasy. Jeden wpłaca "nie na przelew" (albo robiąc
    wpłątę własną itd - chodzi o to, że nie kwalifikuje się do zwolnienia)
    i... No i właśnie - są różne teorie - czy w limicie chodzi tylko o tę
    sprzedaż oprócz zwalniającej, czy o każdą. Ja twierdzę, że o każdą i
    dlatego mam kasę, chociaż jej nie używam. :)

  • 10. Data: 2005-11-10 22:28:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Nov 2005, Samotnik wrote:

> [...]
    > sprzedaż oprócz zwalniającej, czy o każdą. Ja twierdzę, że o każdą i
    > dlatego mam kasę, chociaż jej nie używam. :)

    Spytam wobec tego inaczej: uważasz że każdy wpływ na konto
    jest "sprzedażą w rozumieniu VAT" ?
    Mam na myśli nie tylko odsetki bankowe, ale również otrzymane
    od klientów odszkodowania, kary umowne oraz wpłaty omyłkowe.
    Bo jak rozumiem "wpłata własna" to jest wpłata omyłkowa,
    zakładając że istnieje regulamin wpłacania ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)