  • 11. Data: 2007-02-03 14:31:04
    Temat: Re: Koszty pracodawcy w rozumieniu Lewiatan`a - żenada
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości
    news:lwmq7fon211k.1qqj31elqmjcw$.dlg@40tude.net...
    > Konia z rzędem temu, kto wskazałby pracodawcę który, w hipotetycznej
    > sytuacji kiedy to by zniesiona CAŁKOWICIE koszty pracodawcy, podniósłby
    > płacę pracownikom.

    To przymij do wiadomości, że bardzo wielu pracodawców tak by zrobiło.
    Ja osobiście bardzo chętnie podniósłbym płace pracownikom bo zależy mi na
    tym żeby pracowali u mnie najlepsi i żeby na dodatek byli zadowoleni :]
    Bo zadowolony pracownik to dobra praca - a to jest dla mnie najwazniejsze.
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2007-02-03 15:02:57
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 3 Feb 2007 15:31:04 +0100, Huckleberry napisał(a):

> [...]
    > Bo zadowolony pracownik to dobra praca - a to jest dla mnie najwazniejsze.

    Zgadzam się z Tobą, że wysokie morale kadry pracowniczej jest naj*, i
    przenosi się wprost tak na "wydajność" jak i zadowolenie oraz atmosferę
    panującą w firmie.

  • 13. Data: 2007-02-03 15:44:07
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur" <s...@r...pbz> wrote in message

    > Skoro moim przychodem (brutto) jest te 1414zł, czyli na rękę dostaję
    > 1000zł, to przecież te 414 jest potrącana z MOJEGO przychodu - nie
    > prawdaż?

    ha ha ha ha
    A twój przychód to do cholery z czyich pieniędzy się wziął? Z choinki spadł?

    Do tego jeszcze jakieś 400 zł pracodawca musi dołożyć z własnej kieszeni,
    czyli razem wychodzi jakieś 1800 zł.
    Żeby tobie dać 1000 pracodawca musi miec 1800 zł w szufladzie, czyli o 80%.
    więcej niż tym masz w ręce.

    Idź weź zimny prysznic, albo zapisz się do szkoły na logikę i matematykę.

  • 14. Data: 2007-02-03 20:37:58
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 3 Feb 2007 09:44:07 -0600, witek napisał(a):

    > ha ha ha ha
    >
    > albo zapisz się do szkoły na logikę

    Spoko - ja sobie radzę - a jak tam u ciebie?
    Nadal szukasz definicji i znaczenia RMUA?
    To już półtora miesiąca /prawie dwa/ ... :P

  • 15. Data: 2007-02-04 13:14:41
    Od: s...@o...pl

    > http://podatki.pl/artykuly/16_934.htm?idDzialu=16&id
    Artykulu=934

    > "Pracodawca wypłacający pracownikowi 100 zł na rękę musi na rzecz różnych
    > podatków, składek i funduszy odprowadzić dodatkowe 80 zł. Jest to ogromne
    > obciążenie dla pracodawców, jak i pracowników."

    Ja to wyliczałem i mnie wychodzi "dodatkowe 70zł" ale zauważyłem, że wyżej
    w dyskusji podniesiono już kwestię składek na PFRON i jakiś jeszcze fundusz

    Proszę o informację czy mikroprzedsiębiorca, który zatrudnia pierwszy raz
    w życiu pierwszego pracownika musi płacić oprócz PDoF i ZUS jakieś jeszcze
    PFRON-y i inne haracze.

    I czy w przypadku, gdy potencjalny pracownik ma rentę III grupy inwalidzkiej,
    ale nie ma żadnego zaświadczenia o lekkim ani umiarkowanym ani żadnym innym
    stopniu niepełnosprawności, a ma jedynie zaświadczenie o przyporządkowaniu go
    we wrześniu 1996 (końcówka starych zasad rentowych) na stałe do III grupy
    inwalidzkiej, czy pracodawca może mieć jakieś ulgi z tego tytułu, np. płacić
    mniejsze składki oraz gdzie to się załatwia.

    Nie oczekuję, że ktoś "za mnie" przeszuka dzienniki ustaw i rozporządzeń.
    Chcę tylko wiedzieć ogólnie, czy w tym wypadku mogę płacić obciążenia MNIEJSZE
    niż 70% "na-recznego" albo czy muszę płacić więcej niż 70% "na-ręcznego"

    pozdr
    Aleksander

  • 16. Data: 2007-02-04 14:05:48
    Od: s...@o...pl

    Naprawdę nie rozumiem jak słowa:
> [...]
    > podatków, składek i funduszy odprowadzić dodatkowe 80 zł. Jest to ogromne
    > obciążenie dla pracodawców, jak i pracowników."

    mozna skomentować:
    > To jest jawne walenie w "pręta" przez Lewiatan.
    > Przecież z tych 80zł niemalże połowa jest z "brutta" pracownika!

    Ponieważ inni już podważyli wyliczenia Artura, ja zauważę tylko
    i wyłacznie fakt, że przecież cytowany artykuł stwierdza wyraźnie,
    że jest to obciążenie (cyt.) "dla pracodawców, jak i PRACOWNIKÓW."

    Podkreślenie dla Artura: "jak i PRACOWNIKÓW."

    Ponadto artykuł NIE mówi, że to "pracodawca PŁACI" w szczególności
    że "płaci z WŁASNEJ kieszeni", ale ze "odprowadza". A zatem, próba
    czepiania się Lewiatana o to czy składki odprowadzane są z brutta
    czy nie z brutta, jest zupełnie chybiona

    w tej sytuacji Arturkową puentę (cyt.):
    > Jak można tak nie rzetelnie podawać tak istotne dane?
    możnaby zadedykować jemu samemu

    pozdr
    Aleksander

  • 17. Data: 2007-02-04 15:56:20
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <s...@o...pl> wrote in message

    > Ponieważ inni już podważyli wyliczenia Artura, ja zauważę tylko
    > i wyłacznie fakt, że przecież cytowany artykuł stwierdza wyraźnie,
    > że jest to obciążenie (cyt.) "dla pracodawców, jak i PRACOWNIKÓW."

    A pieniędze pracowników to z czego sie biorą jak nie od pracodawcy.
    Pensja pracownika w całości jest obciażeniem pracodawcy, No chyba że ktos
    trzeci płaci pracownikowi.

  • 18. Data: 2007-02-04 19:02:53
    Od: s...@o...pl

    > A pieniędze pracowników to z czego sie biorą jak nie od pracodawcy.
    > Pensja pracownika w całości jest obciażeniem pracodawcy, No chyba
    > że ktos trzeci płaci pracownikowi.

    Z reguły obrót pieniądza jest taki, że pracownik wykonuje pracę, za którą
    jego szefowi płacą kontrahenci szefa (np. właścicielowi sklepu spożywczego
    płacę ja, jako konsument), a szef część z tych pieniędzy oddaje państwu,
    część wypłaca pracownikowi, część np. dostawcom, a część bierze dla siebie.

    Ale niezależnie od tego skąd się biorą, Lewiatan w ogóle nie zabierał
    głosu w temacie czy są to pieniądze szefa czy jego pracownika, a skupił się
    na ubolewaniu, że pieniądze te trafiają do gardła polskiej biurokracji.

    pozdr
    Aleksander