  • 1. Data: 2005-10-04 19:13:51
    Temat: Kurs na prawo jazdy w koszty
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Czy kurs na prawo jazdy dla pracownika można wrzucić w koszty? Wygooglałem
    jakiś post z 2000 r. z odpowiedzią 'nie można', ale coś mi się to wydaje
    dziwne. Zakres obowiązków pracownika obejmuje m.in. serwisowanie urządzeń
    w terenie, więc to prawo jazdy jest jak najbardziej potrzebne do pracy.

    I podobne pytanie - czy to samo można zrobić z kursem językowym pracownika?
    W tym przypadku jest to pracownik mający bezpośrednie kontakty z klientami
    (chociaż 99% tych klientów to osoby z Polski).

    P.

  • 2. Data: 2005-10-06 06:31:26
    Temat: Re: Kurs na prawo jazdy w koszty
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dziwne. Zakres obowiązków pracownika obejmuje m.in. serwisowanie urządzeń
    > w terenie, więc to prawo jazdy jest jak najbardziej potrzebne do pracy.

    pewnie podpierali się tym:
    "Wydatek na kurs prawa jazdy kierownika działu handlowego również nie ma
    wyraźnego, bezpośredniego związku z przychodami firmy i z charakterem pracy
    tego pracownika. Posiadanie prawa jazdy typu "B" jest sprawą osobistą
    takiego pracownika i nie obciąża kosztów działalności pracodawcy."
    SA/Sz 59/99

> [...]
    > W tym przypadku jest to pracownik mający bezpośrednie kontakty z klientami
    > (chociaż 99% tych klientów to osoby z Polski).

    1% klientów może dawać 99% przychodów ;))

    jeżeli ma kontakty z kontrahentami z zagranicy, to imho, mozna ten wydatek
    uznac za kup

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-10-06 06:36:37
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    my way <y...@s...tlen.pl> wrote:

> [...]
    > tego pracownika. Posiadanie prawa jazdy typu "B" jest sprawą osobistą
    > takiego pracownika i nie obciąża kosztów działalności pracodawcy."

    Ostatnio usłyszałem propozycję, żeby do zakresu obowiązków pracownika dodać
    'kierowca' i dopiero wtedy wysyłać na kurs. Ale 'administrator sieci -
    kierowca' wygląda trochę podejrzanie :)

    P.

  • 4. Data: 2005-10-06 19:55:00
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Paszczak <s...@h...pl> wrote:

    > Ostatnio us?ysza?em propozycj?, ?eby do zakresu obowi?zk?w pracownika doda?
    > 'kierowca' i dopiero wtedy wysy?a? na kurs. Ale 'administrator sieci -
    > kierowca' wygl?da troch? podejrzanie :)

    :)
    ale czy mozna dopisac do obowiazkow 'kierowca', gdy ktos nie ma prawa
    jazdy?

    a.