  • 1. Data: 2004-01-19 13:58:53
    Temat: Nie zdążyłem odwołać PIT-2 przed pierwszą wypłatą
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    Co zrobić gdy zakład pracy wypłacił pensję w styczniu z uwzględznieniem
    1/12 kwoty wolnej z opadatkowania zanim odwołałem PIT-2 ?
    Chcę odliczać na PIT-5.
    Przecież ktoś może zacząć działalność w ciągu roku i wtedy nie skłąda
    chyba PIT-2 i odciągają mu kwote wolna z etatu , a podatnik musi to
    jakoś uwzglednić w naliczaniu podatku z DG.
    Co wtedy robi ? ( chyba nie uwzglednia jeszcze raz odliczenia w PIT-5)
    Jeśli tak to może zostawić tak jak jest , czy może płatnik wyrównać
    zaliczkę w lutym ?
    --
    Adam

  • 2. Data: 2004-01-19 14:08:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Co zrobić gdy zakład pracy wypłacił pensję w styczniu z uwzględznieniem
    > 1/12 kwoty wolnej z opadatkowania zanim odwołałem PIT-2 ?
    > Chcę odliczać na PIT-5.

    Machnij reką na styczeń. Wyrównasz to w rozliczeniu rocznym.
    To nie jest duża kwota (rocznie wyszłoby 6zł odsetek, a poniżej 6,60 sie
    nie płaci).
    Postaraj sie tylko żeby za luty juz Ci nie obniżali zaliczki na etacie.

    Niestety, na PIT-5 musisz wliczac podatek wg. skali a kwota obniżenia
    zaliczki jest częścia skali.

> [...]
    > jakoś uwzglednić w naliczaniu podatku z DG.
    > Co wtedy robi ? ( chyba nie uwzglednia jeszcze raz odliczenia w PIT-5)

    Po pierwsze, w momencie rozpoczęcia dzialalności "wycofuje" PIT-2.
    Można to zrobic w ciągu roku. A nawet należy, bo stan stwierdzony na
    PIT-2 nie jest juz zgodny ze stanem faktycznym.
    Reszta wyrównuje sie w rozliczeniu rocznym.
    Pamietaj że w ciągu roku płacisz tylko zaliczki.
    Właściwe rozliczenie podatkowe nastepuje na deklaracji rocznej.
    Państwo zrobił nam na rękę bo samo tez często dostaje więcej niż sie
    potem na końcu należy.
    Taka okruszyna sprawiedliwośc, rzucona podatnikom.

    Mało tego, ale warto każdą wykorzystać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-19 14:22:05
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > Po pierwsze, w momencie rozpoczęcia dzialalności "wycofuje" PIT-2.
    > Można to zrobic w ciągu roku. A nawet należy, bo stan stwierdzony na
    > PIT-2 nie jest juz zgodny ze stanem faktycznym.

    Dzięki.
    W rachubie w zakładzie tego nie wiedzieli.
    --
    Adam

  • 4. Data: 2004-01-19 14:25:21
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > To nie jest duża kwota (rocznie wyszłoby 6zł odsetek, a poniżej 6,60
    sie
    > nie płaci).

    A jak to jest z ZUSem jeśli dwie składki były opłacone poza terminem i
    odsetki z każdej zwłoki są mniejsze niż te 6,60zł
    (ile było w 2003r ?)
    To czy odsetki się sumuje i trzeba je wpłacić , czy pomija się je za
    każdym razem ?
    --
    Adam

  • 5. Data: 2004-01-19 14:26:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Dzięki.
    > W rachubie w zakładzie tego nie wiedzieli.

    Oj, właśnie nowa klientka miała przebój ze swoja kadrową z zakładu pracy.
    Przebój pod tytułem "ale Pani powinna to przed 1 stycznia złosic bo
    teraz juz nie mogę przestać potrącać" a przed 1 stycznia to dziewczyna
    jeszcze nie była pewna czy działalnośc w ogóle ruszy.
    Troche to perswazji wymagało ale okazało sie że sie da i można.

    Tak że to typowe. Wazne żeby wiedzieć czym to sie je i nie dac sie
    zbałamucić ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-01-19 14:42:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > sie

    > A jak to jest z ZUSem jeśli dwie składki były opłacone poza terminem i
    > odsetki z każdej zwłoki są mniejsze niż te 6,60zł
    > (ile było w 2003r ?)

    A ZUS to ma swoje przepisy i granice odsetek 2 zł.
    Powyżej 2łz sie płaci.

    Ale odsetki te liczy sie osobno od każdej zaległości i nie sumuje. ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-01-19 14:53:05
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > A ZUS to ma swoje przepisy i granice odsetek 2 zł.
    > Powyżej 2łz sie płaci.
    >
    > Ale odsetki te liczy sie osobno od każdej zaległości i nie sumuje. ;-)

    No to mam na jedno piwko .
    Wypiję za Twoje zdrowie Maddy :-)))
    --
    Adam

  • 8. Data: 2004-01-19 15:35:23
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam 1...@w...pl ...

    > No to mam na jedno piwko .
    > Wypiję za Twoje zdrowie Maddy :-)))

    Tylko jak sie spóźniłeś z chrobowym??? to wypadasz z ubezpieczenia, tak?

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    H. Jackson Brown, Jr.