  • 1. Data: 2004-10-27 11:57:12
    Temat: Niezapłaciłem na czas podatku od PCC
    Od: RobertR <R...@w...pl>

    Witam!
    Podatek od PCC wynosił 120zł - ponieważ nie miałem wtedy tyle wolnych
    pieniędzy i ponieważ odsetki nie są duże więc przełożyłem sobie tę
    spłatę o miesiąc.
    Dziś płacąc podatek + odsetki = 121,80 zł dostałem mandat w wysokości
    100zł! :-((
    Czy to nie za dużo? Zważywszy na to że sam poszedłem zapłacić, kwota nie
    była duża, a opóźnienie to tylko miesiąc - poradzcie coś bo na zapłatę
    mam 7 dni a znowu nie mam takiej kwoty i muszę to przełożyć.
    --
    Z pozdrowieniami
    RobertR.

    PS. Pisząc do mnie wytnij iksy z adresu.

  • 2. Data: 2004-10-27 12:58:28
    Temat: Re: Niezapłaciłem na czas podatku od PCC
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "RobertR" <R...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spłatę o miesiąc.
    > Dziś płacąc podatek + odsetki = 121,80 zł dostałem mandat w wysokości

    Re : Przełożyłeś zapłatę, czy "przełozyłeś" złożenie deklaracji ?
    Podejrzewam, że to drugie (opóźnienie zamej zapłaty nie jest wykroczeniem).
    AR

  • 3. Data: 2004-10-27 12:58:52
    Od: RobertR <R...@w...pl>

    RobertR wrote:

> [...]
    > była duża, a opóźnienie to tylko miesiąc - poradzcie coś bo na zapłatę
    > mam 7 dni a znowu nie mam takiej kwoty i muszę to przełożyć.
    Znalazłem Kodeks Karno Skarbowy w którym nie znalazłem żadnego
    tararyfiaktora mandatów w zależności od opóźnienia w zapłacie podatku od
    PCC. Znalazłem za to że podlegam karze jeżeli naraziłem Skarb Państwa na
    uszczuplenie podatku - ale ja ten podatek zapłaciłem dobrowolnie z
    odsetkami za zwłokę! No i znalazłem paragrafy że US może odstąpić od
    wymierzenia kary jeśli przestępstwo nie ma dużej szkodliwości społecznej.
    Co moge teraz zrobić?

  • 4. Data: 2004-10-27 13:15:04
    Od: "ropoiwzk" <r...@h...com>

> [...]
    > odsetkami za zwłokę! No i znalazłem paragrafy że US może odstąpić od
    > wymierzenia kary jeśli przestępstwo nie ma dużej szkodliwości społecznej.

    NA KOLANA!

  • 5. Data: 2004-10-27 13:41:59
    Od: RobertR <R...@w...pl>

    Andrzej R. wrote:

> [...]
    >

    > Re : Przełożyłeś zapłatę, czy "przełozyłeś" złożenie deklaracji ?
    > Podejrzewam, że to drugie (opóźnienie zamej zapłaty nie jest wykroczeniem).

    Jedno i drugie - nie wiedziałem że można złożyć deklarację bez płacenia.

  • 6. Data: 2004-10-27 13:45:33
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek co się przedstawia jako RobertR napisał:
    > Jedno i drugie - nie wiedziałem że można złożyć deklarację bez płacenia.

    no to mandacik jest za nie złożenie deklaracji.
    Deklarację należy ZAWSZE składać, żeby wiedzieli ile sobie komornikiem
    ściągnąć.
    Wychodzą z założenia, że jaknie płacisz, to nie masz, a i tak zapłacisz z
    odsetkami, jak nie wysyłasz deklaracji, to czują się, jak byś ich olał a
    nikt nie lubi być olewany.
    Sądzę, że nic Ci się nie uda już zrobić.
    P.

  • 7. Data: 2004-10-27 13:54:04
    Od: xyz <x...@x...pl>

    Dnia 27-10-2004 15:41, Użytkownik RobertR napisał:

    > Jedno i drugie - nie wiedziałem że można złożyć deklarację bez płacenia.

    I wszystko jasne - KKS art. zdaje się 80

    --
    xyz

    Inteligo
    story: http://tinyurl.com/43o6f
    finał: uznanie reklamacji
    konkluzja: *nawet* w PKO BP się coś zmienia

  • 8. Data: 2004-10-27 14:00:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, RobertR wrote:
    [...]
> [...]
    > + ale ja ten podatek zapłaciłem dobrowolnie z odsetkami za zwłokę!

    Już ci zapodano podejrzenie: pytaniem jest kiedy złożyłeś DEKLARACJĘ ?
    Niezłożenie deklaracji ma ten wymiar że usiłowałeś "nieujawnić
    należnego podatku"...
    Krótko mówiąc: mandat dostałeś ZA CO: za brak (w terminie) deklaracji
    czy za brak wpłaty ?

    > + No i
    > + znalazłem paragrafy że US może odstąpić od wymierzenia kary

    ...ale US *już* ją wymierzył :(
    Jak przyjąłeś mandat do zdaje się że stał on się prawomocny :(

    > + jeśli przestępstwo

    IM*H*O 120 zł nie ma prawa być przestępstwem *z KKS*. Chyba jednak
    wykroczenie...

    Jak na mój gust to *była* szansa: "czynny żal". Ale po pierwsze
    nie znamy powodu ukarania a po drugie... za późno :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-10-27 15:15:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Oct 2004, PK wrote:

> [...]
    >+
    >+ no to mandacik jest za nie złożenie deklaracji.

    Zgoda. Czy przychylacie się do opinii że w tym przypadku miał
    szansę ukryć się pod "czynny żal" ? Oczywiście NIM dostał mandat...

    Pomijam zupełnie sprawę iż czynny żal powinien działać "by default"
    jeśli jest *oczywiste* że podatnik "sam przylazł i przyniósł" :(

    >+ Sądzę, że nic Ci się nie uda już zrobić.

    ...no niestety... Mandat się uprawomacnia przez przyjęcie :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 10. Data: 2004-10-27 15:16:54
    Od: RobertR <R...@w...pl>

    xyz wrote:

    > I wszystko jasne - KKS art. zdaje się 80

    ale wtopiłem :-((
    dzięki za odpowiedzi
    jeszcze raz potwierdza się, że za niewiedze trzeba płacić

    jeszcze jedno pytanie - kiedy przyjdzie komornik po te 100 zł i jakie są
    jego koszta?