  • 11. Data: 2004-10-28 05:51:13
    Temat: Re: Niezapłaciłem na czas podatku od PCC
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek co się przedstawia jako Gotfryd Smolik news napisał:
    > Zgoda. Czy przychylacie się do opinii że w tym przypadku miał
    > szansę ukryć się pod "czynny żal" ? Oczywiście NIM dostał mandat...

    kumpel kiedyś próbował, nie udało mu się. Mi znowu się kiedyś udało, jak
    pani zadzwoniła do mnie (w kwietniu? czerwcu?), że brakuje jej listopadowej
    Vat7 i nie może roku zamknąć. Okazało się, że... wcale nie wysłałem i ciężko
    było mi nawet mieć okazję do wykazania żalu, nie wspominając o rozsądnym
    wytłumaczeniu. Powiedziałem, że na 100% wysyłałem, ale potwierdzenie to na
    pewno leży u rodziców 150 km od miejsca zbrodni. Skończyło się na... prośbie
    pani, żebym szybko wysłał poleconym przyniesioną deklarację, bo jak złożę w
    kancelarii to ktoś się dopatrzy. Nawet czekolady i kawy nie miałem okazji
    dać, bo na korytarzu rozmowa się odbywała.
    P.

  • 12. Data: 2004-10-28 09:01:02
    Od: "szauek" <lukaszsz@wytnij_to.wp.pl>

    > Podatek od PCC wynosił 120zł - ponieważ nie miałem wtedy tyle wolnych
    > pieniędzy i ponieważ odsetki nie są duże więc przełożyłem sobie tę spłatę
    > o miesiąc.
    a ja sie kiedys spoznilem pol roku:) ale poszedlem do nieprzyjemnego pana
    urzednika wcinajacego bulke i milutko poopowiadalem mu to i owo... i jak mi
    przykro... ale auto stalo zepsute.. i przepraszam.. i jak to strasznie teraz
    sie martwie co z tym fantem..
    zaplacilem tylko naleznosc + odsetki:)
    slabo sciemniasz kolego albo trafiles na jakiegos sluzbiste strasznego...
    szauek

  • 13. Data: 2004-10-28 09:40:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Oct 2004, PK wrote:

> [...]
    >+ pani zadzwoniła do mnie (w kwietniu? czerwcu?), że brakuje jej listopadowej
    ^^^^

    No tak. Ale PIT/VAT różnią się od PCC tym że US już "z góry wie"
    że miały być. A przy PCC to dopiero podanik "donosi"... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 14. Data: 2004-10-29 06:01:56
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Człowiek co się przedstawia jako Gotfryd Smolik news napisał:
    > No tak. Ale PIT/VAT różnią się od PCC tym że US już "z góry wie"
    > że miały być. A przy PCC to dopiero podanik "donosi"... :)

    ja sądzę, że dla nich to jeden pies ;)
    P.

  • 15. Data: 2004-10-29 09:50:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, PK wrote:

    >+ > No tak. Ale PIT/VAT różnią się od PCC tym że US już "z góry wie"
    >+ > że miały być. A przy PCC to dopiero podanik "donosi"... :)
    >+
    >+ ja sądzę, że dla nich to jeden pies ;)

    Nie bardzo. "W razie czego" jest droga administracyjna: IS->WSA->NSA
    A to że "czynny żal" nie działa dla np. deklaracji VAT widywałem
    jako sztandarowy przykład objaśnienia warunku z KKS:
    +++
    Art. 16.
    § 1. Nie podlega karze za przestępstwo skarbowe lub wykroczenie
    skarbowe, kto po popełnieniu czynu zabronionego zawiadomił o tym
    organ ścigania [...]
    [...]
    § 5. Zawiadomienie jest bezskuteczne, jeżeli zostało złożone:
    1) w czasie, kiedy organ ścigania miał już wyraźnie udokumentowaną
    wiadomość o popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia
    skarbowego,
    ----

    Dla PCC takiego "wyraźnego udokumentowania" NIE MA ! :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 16. Data: 2004-11-09 21:36:08
    Od: Paweł Więcek <c...@v...net>

    Thus wrote Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>:
    > No tak. Ale PIT/VAT różnią się od PCC tym że US już "z góry wie"

    Z góry albo i nie z góry. Miałem "przyjemność" dostać kilka wezwań z US "mam
    przed sobą Pana VAT-7, ale Pan nie jest zarejestrowany jako płatnik VAT!".
    Prawie pół roku im zajęło przetworzenie zgłoszenia...

    Paweł

    --
    (___) | Pawel Wiecek ----------------- Coven / Svart --------------------- |
    < o o > | http://www.coven.vmh.net/ <c...@v...net> GSM: +48603240006 |

  • 17. Data: 2004-11-10 09:00:47
    Od: "Slayer" <s...@W...gazeta.pl>

    > Zgoda. Czy przychylacie się do opinii że w tym przypadku miał
    > szansę ukryć się pod "czynny żal" ? Oczywiście NIM dostał mandat...

    na gruncie aktualnie obowiązującyh przepisów, za przestępstwo lub
    wykroczenie skarbowe nie może być karana osoba , która po popełnieniu czynu
    zabronionego zawiadomiła o tym organ ścigania, ujawniając istotne
    okoliczności tego czynu, w szczególności wskazując osoby z ktorymi
    współdziałala ;-). a zatem w sytuacji , gdy na podatniku ciąży obowiązek
    obliczenie i wpłaty podatku w terminie 14 dni od powstania obowiązku
    podatkowego i uczyni to dobrowolnie lecz z opóźnieniem złoży zarówno
    deklarację jak i dokona wpłaty podatku łacznie z odsetkami, jednocześnie
    składając stosowne zawiadomienie - wówczas spełnione zostają wszystkie
    przesłanki do zastosowania czynnego żalu.
    Mając powyższe na względzie należy podkreślić, że przed zastosowaniem
    czynnego żalu , organ dochodzeniowy powinien w każdym przypadku sprawdzać czy
    zawiadomienie o popelnieniu czynu zabronionego zostało złożone zanim organ
    powołany do ścigania mial juz wyraźnie udokumentowana wiadomość o popełnieniu
    czynu. Kodeks wymaga ponadto udokumentowania wyraźnego, czyli oczywistego,
    niedwuznacznego. Należy zaznaczyć, że brak któregokolwiek z warunków
    określonych w art. 16 kks wyłacza stosowanie czynego żalu. Oznacza to że samo
    złożenie deklaracji bez pisemnego zawiadomienia (równiez ustnie do protokolu)
    nie jest wystarczającym elementem do zastosowania tej formy odstąpienia od
    ukarania. Ponadto w przypadku, gdy podatnik złoży korektę w trybie art. 81
    Ordynacji podatkowej , a po korekcie wystąpi podatek do zaplaty i podatnik
    pomimo obowiązku nie wplaci uszczuplonego podatku nawet po dodatkowym
    wezwaniu do zapłaty, brak jest podstaw do zastosowania instytucji czynnego
    żalu . w takiej sytuacji postępowanie np o czyn z art. 56 kks...

  • 18. Data: 2004-11-10 09:01:00
    Od: "Slayer" <s...@W...gazeta.pl>

  • 19. Data: 2004-11-10 09:57:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2004, Slayer wrote:
    [...]
> [...]
    >+ nie jest wystarczającym elementem do zastosowania tej formy odstąpienia od

    W to nie wątpię.
    Wynika z tego że szansę *miał* - jakby poczytał archiwa .podatki
    nim poszedł do US...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)