  • 1. Data: 2014-05-29 22:10:02
    Temat: Obowiązek zgłoszenia do PIP
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Zamierzam zatrudnić pierwszego pracownika.
    Czy w związku z tym mam obowiązek zgłoszenia tego do PIP?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-05-29 22:42:13
    Temat: Re: Obowiązek zgłoszenia do PIP
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-29, Jacek <s...@o...pl> wrote:
    > Zamierzam zatrudnić pierwszego pracownika.
    > Czy w związku z tym mam obowiązek zgłoszenia tego do PIP?
    > Jacek

    "Informujemy, że zgodnie z wprowadzonymi zmianami w Kodeksie Pracy,
    nie ma już obowiązku informowania okręgowego inspektora pracy
    i państwowego inspektora sanitarnego o rozpoczęciu działalności
    przez pracodawcę oraz o zmianie miejsca, rodzaju i zakresu
    prowadzonej działalności."

    http://www.gazetapodatkowa.pl/brak-obowiazku-zglasza
    nia-pracodawcy-do-pip-i-sanepidu,artykul,113558.html

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2014-05-30 14:43:13
    Od: RD <r...@g...com1>

> [...]
    > prowadzonej działalności."
    >
    > http://www.gazetapodatkowa.pl/brak-obowiazku-zglasza
    nia-pracodawcy-do-pip-i-sanepidu,artykul,113558.html

    Chyba chodzi o pracownika, a nie o rozpoczęciu działalności przez

  • 4. Data: 2014-05-30 20:44:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2014, Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > i państwowego inspektora sanitarnego o rozpoczęciu działalności
    > przez pracodawcę oraz o zmianie miejsca, rodzaju i zakresu

    Ale Jacek nie ma zamiaru zgłaszać prowadzenia DG, on już ją
    prowadzi.
    Nie, nie mam pojęcia czy istnieje obowiązek zgłaszania faktu
    zatrudniania pracowników, ale niewątpliwie jest to "inne
    zdarzenie" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-05-31 01:51:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 May 2014, RD wrote:

    > Chyba chodzi o pracownika, a nie o rozpoczęciu działalności przez pracodawcę

    Khem... nie odświeżyłem listy postów i wcale nie na złość napisałem
    to samo parę godzin później, nie bić :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2014-05-31 11:07:30
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-30, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Ale Jacek nie ma zamiaru zgłaszać prowadzenia DG, on już ją
    > prowadzi.

    Kluczowe "przez pracodawcę". Działalność _jako pracodawca_ zaczynasz
    z chwilą zatrudnienia pierwszego pracownika.

    > Nie, nie mam pojęcia czy istnieje obowiązek zgłaszania faktu
    > zatrudniania pracowników, ale niewątpliwie jest to "inne
    > zdarzenie" :)

    Nazwali to jak wyżej. W artykule jest więcej informacji + podstawa
    prawna.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2014-05-31 11:09:58
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-30, RD <r...@g...com1> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Chyba chodzi o pracownika, a nie o rozpoczęciu działalności przez
    > pracodawcę oraz o zmianie miejsca, rodzaju i zakresu prowadzonej

    Jeśli zatrudniasz pierwszego pracownika to *rozpoczynasz* działalność
    jako *pracodawca*. Jest wyjaśnione w pierwszym akapicie w linku który
    podałem. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2014-05-31 11:55:25
    Od: Malpy i Delfiny <h...@a...pl>

    On 31.05.2014 11:09, Wojciech Bancer wrote:
> [...]
    >
    > Jeśli zatrudniasz pierwszego pracownika to *rozpoczynasz* działalność
    > jako *pracodawca*. Jest wyjaśnione w pierwszym akapicie w linku który

    hehehe, a co z samozatrudniajacymi sie?

    jak kogos zatrudniaja to juz jest druga osoba zatrudniona :D

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 9. Data: 2014-05-31 13:03:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-05-31, Malpy i Delfiny <h...@a...pl> wrote:

    [...]

    > hehehe, a co z samozatrudniajacymi sie?
    > jak kogos zatrudniaja to juz jest druga osoba zatrudniona :D

    A może po prostu doczytaj?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2014-05-31 23:30:47
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Czy obejmuje to także umowę-zlecenia, czy jedynie umowę o pracę?

    -----