  • 1. Data: 2009-02-26 10:50:53
    Temat: Obrona przed kasą fiskalna przy sprzedaży płyt
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Jak się najlepiej zaasekurować przed wpadnięciem w kasę
    fiskalna przy wyprzedazy firmowego "pudełkowego" softu na Allegro?

    Wystarczy że zastrzegę sprzedaż tylko na fakturę,
    i tylko firmie która dokona zakupu z konta firmowego
    i mi prześle papiery rejestracyjne potwierdzające
    że istnieje?

    (Bo w końcu zawsze istnieje możliwość że ktoś poda mi dane
    firmowe a kupi sobie prywatnie - po prostu nie zaksięguje faktury,
    więc chcąc mieć 100% pewności musiałbym kontrolować goscią
    czy to zaksięgował i faktycznie używa jako podatnik VAT..)

    Druga sprawa - czy dobrze rozumuję że wyprzedaż czysto prywatnych
    płyt (filmy, gry, soft które kurzą pułkę nie-firmową)
    nie wpędza mnie w kasę fiskalną?

    Mam też jeden program zakupiony prywatnie, jeszcze przed wejściem
    do UE, chcę go sprzedać. Tyle tylko że był wykorzystywany w DG,
    nie wiem czy z tego powodu jego sprzedaż zobliguje mnie do kasy fiskalnej
    (czy też bezpieczniej zastrzec sprzedaż tylko podatnikowi VAT, tak jak
    dla softu firmowego)?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-02-26 10:54:40
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    Nie znam się na tym, ale czy nie można sprzedać licencji a nośnik dodać
    gratis?

    --

    pozdrawiam,
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-02-26 11:19:53
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 11:54:40 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > Nie znam się na tym, ale czy nie można sprzedać licencji a nośnik dodać
    > gratis?

    Ja chcę sprzedać de facto egzemplarze oprogramowania a nie licencje,
    wbrew temu co Bill i spółka twierdzą to jest zasadniczna różnica.

    Poza tym zdaje się że i tak nieodpłątna dostawa towarów
    jest traktowana jako odpłatna, a więc podpada pod sprzedaż
    czyli też pod kaszę fiskalną.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-02-26 11:26:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    > nie wiem czy z tego powodu jego sprzedaż zobliguje mnie do kasy fiskalnej
    > (czy też bezpieczniej zastrzec sprzedaż tylko podatnikowi VAT, tak jak

    Oczywiście to jest kombinowanie i jak będą chcieli to Cię łupną, ale
    wrzuć do Google IIISA/Wa984/07 i może coś sobie wymyślisz.

    Piotrek

  • 5. Data: 2009-02-26 11:27:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    > Poza tym zdaje się że i tak nieodpłątna dostawa towarów
    > jest traktowana jako odpłatna, a więc podpada pod sprzedaż
    > czyli też pod kaszę fiskalną.

    No właśnie nie - spójrz do wcześniejszego postu.

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-02-26 12:12:03
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 12:26:13 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Oczywiście to jest kombinowanie i jak będą chcieli to Cię łupną, ale
    > wrzuć do Google IIISA/Wa984/07 i może coś sobie wymyślisz.

    Ja chcę to zrobić tak żeby wystawić towar na Allegro i mieć z głowy.
    To jest kwestia może 1500zł, więc ryzykować wtopę z kasą,
    wydawać pieniądze na opinię prawną, wiążące interpretacje czy inne cuda
    to nie jest opłacalny pomysł :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-02-26 12:14:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 12:27:02 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > No właśnie nie - spójrz do wcześniejszego postu.

    Pobieżnie przeczytałem - goście mieli autentyczne
    nieodpłatne przekazanie towaru a i tak wylądowali w sądzie.

    A tutaj musiałbym sprzedać pudełko za 1000zł i dorzucić płyty gratis
    - więc założe się że ptym bardziej pierwsza kontrola by mnie zmusiła
    do tułania się po sądach.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-02-26 12:17:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    > To jest kwestia może 1500zł, więc ryzykować wtopę z kasą,
    > wydawać pieniądze na opinię prawną, wiążące interpretacje czy inne cuda

    No to IMHO poszukaj pośrednika z kasą. Wtedy masz 100% pewność.

    Piotrek

  • 9. Data: 2009-02-26 12:23:52
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > A tutaj musiałbym sprzedać pudełko za 1000zł i dorzucić płyty gratis
    > - więc założe się że ptym bardziej pierwsza kontrola by mnie zmusiła
    > do tułania się po sądach.

    Jak napisałem, w Twoim przypadku to byłoby kombinowanie.
    Ale jak ktoś nie ma innego pomysłu to zawsze można rozważyć.

    Ale kiedy ma miejsce rzeczywiste nieodpłatne przekazanie (na cele
    związane z dg) to jak widać jest o co walczyć.
    Dlatego nakarmiłem Google.

    Piotrek

  • 10. Data: 2009-02-26 12:37:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 26-02-2009 o 13:17:31 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > No to IMHO poszukaj pośrednika z kasą. Wtedy masz 100% pewność.

    Ten sposób znam - niestety nie znam żadnego kasiarza,
    a towar mam do sprzedania już. Stąd pytanie jak to się
    robi żeby nie wtopić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek