  • 1. Data: 2002-03-01 13:24:31
    Temat: Odpowiedzcie
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Tak, odpowiedzcie prosze..
    Za miesiac styczen przyszla mi zajebiscie duza faktura za telefon komorkowy.
    Zaplacilem przelewem tylko 60 procent tej kwoty.
    Czy w zwiazku z tym moge te splacone 60 procent wprowadzic sobie w koszty
    uzyskania przychodu i odpisac od VAT-u?
    Czy moge tylko cala fakture, a jezeli nie zaplacilem calosci, to nic nie moge
    sobie wprowadzic w KUP, odpisac od VAT za dany miesiac?
    Wiem, ze reszta, zaplacona pozniej, juz nie moze byc odpisana, ale co z tym 60
    procent?
    Pozdrawiam
    Burt

  • 2. Data: 2002-03-01 17:53:21
    Temat: Re: Odpowiedzcie
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    b...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > moge sobie wprowadzic w KUP, odpisac od VAT za dany miesiac?
    > Wiem, ze reszta, zaplacona pozniej, juz nie moze byc odpisana, ale co z
    A nie chcesz całej wrzucic w koszty w dacie faktury a vatu odliczyć wg,
    terminu płatności wykazanego na fakturze?
    Tak najprościej, po co się męczyć. :-))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-03-01 23:08:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On 1 Mar 2002 b...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ Czy w zwiazku z tym moge te splacone 60 procent wprowadzic sobie w koszty
    >+ uzyskania przychodu i odpisac od VAT-u?

    VAT z definicji odpisujesz "według papierka" :) (tu: terminu
    płatności).
    A KUP... tak jak stosujesz :)

    >+ Wiem, ze reszta, zaplacona pozniej, juz nie moze byc odpisana,

    ??
    Mozesz objaśnić ?
    Jakby przy istniejących w .pl zatorach płatniczych tu i ówdzie
    przekraczających zdrowo pół roku wszyscy "nieodliczali" VAT
    i KUP to podatków nie płaciłby już nikt :>
    Zakaz odliczania niezapłaconych faktur dotyczy tylko bardzo
    szczególnych przypadków (zdaje się np. zakładów pracy chronionych).

    Pozdrowienia, Gotfryd