  • 21. Data: 2009-01-30 12:58:57
    Temat: Re: Office SB 2007 - zakup na DG
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > http://www.infor.pl/podatki/przepisy-prawne/DZU.2000
    .014.0000176/Ustawa-o-podatku-dochodowym-od-osob-fiz
    ycznych.html

    > Koszty są w art. 22
    > ST w 22a, WNiP w 22b, Ciebie interesuje też 22d i ogólnie do końca 22
    > możesz dojechać
    >
    > Oraz np to:
    > http://www.pwc.com/pl/pol/about/press-rm/experts/200
    7/07_00_01prtele_tice.pdf

    > To jest odnośnie osób prawnych ale *identyczne* przepisy są też w updof

    Wielkie dzięki :)

    > Przed dokonaniem pierwszej sprzedaży odliczenia wymagały jakiegoś tam
    > zaliczkowania, nie wnikałem nigdy o co chodziło (a może to tylko zwrotów
    > dotyczyło,
    > nie pamiętam). W każdym razie od 1. grudnia już tego nie ma

    Pierwszą sprzedaż to ja już mam dawno za sobą, teraz tylko miałem kilka lat
    przerwy, pracowałem na etacie, a teraz kryzys znowu zmusił mnie do
    wystawiania faktur :)

    pzdr.
    Mariusz

  • 22. Data: 2009-01-30 13:53:30
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Napisali do zastosowań nie komercyjnych, czy jakoś tak.

    Dokładnie w licencji jest tak:
    "a. Licencjonowane urządzenie. Mogą Państwo zainstalować jedną kopię
    oprogramowania na trzech licencjonowanych urządzeniach domowych do użytku

    osób mieszkających w domu. Oprogramowanie nie jest licencjonowane do

    użytku związanego z prowadzeniem działalności komercyjnej, nienastawionej

    na zyski lub przynoszącej zyski."

  • 23. Data: 2009-01-30 13:59:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 14:53:30 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > osób mieszkających w domu. Oprogramowanie nie jest licencjonowane do
    >
    > użytku związanego z prowadzeniem działalności komercyjnej, nienastawionej

    Ale to jest edycja studencka/nauczycielska ?

    Poza tym używanie tego w firmie może narazić jedynie
    na proces cywilny, od strony podatkowej czy karnej nic
    nie grozi.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 24. Data: 2009-01-30 14:13:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-30, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Ale to jest edycja studencka/nauczycielska ?

    Edycja "dla użytkowników domowych", która zastąpiła dawną edycję
    studencką/nauczycielską.

    > Poza tym używanie tego w firmie może narazić jedynie
    > na proces cywilny, od strony podatkowej czy karnej nic
    > nie grozi.

    A to swoją drogą.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2009-01-30 14:15:23
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 15:13:39 Wojciech Bancer <p...@p...pl> napisał(a):

    > On 2009-01-30, Tomek <t...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Edycja "dla użytkowników domowych", która zastąpiła dawną edycję
    > studencką/nauczycielską.

    Aha, napisałbym że dobrze wiedzieć ale z billem
    planów nie wiążę :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 26. Data: 2009-01-30 14:37:37
    Od: "MariuszM" <m...@T...onet.pl>

    > Poza tym używanie tego w firmie może narazić jedynie
    > na proces cywilny, od strony podatkowej czy karnej nic
    > nie grozi.

    Czyli US nie zakwestionuje zakupu, który legalnie nie może być używany do
    prowadzenia DG?
    Nie rozumiem tego, przynajmniej w świetle licznych doniesień jak to US
    zakwestionował zakupy które w oczywisty sposób były związane z prowadzoną
    DG. Dziwny jest ten świat.

    pzdr.
    Mariusz

  • 27. Data: 2009-01-30 14:47:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 15:37:37 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > Czyli US nie zakwestionuje zakupu, który legalnie nie może być używany do
    > prowadzenia DG?

    Co to znaczy "legalnie nie może być używany do
    prowadzenia DG"? W pudełku są narkotyki czy jak?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 28. Data: 2009-01-30 20:15:35
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:gluivo$640$1@inews.gazeta.pl...
    > open office to gowno ktore sie wykrzcza gdy owtieram chocby tabele z mala
    > iloscia danych
    > podlaczona odbc w odpowiedniku excela.
    >
    > Open office sie nadaje do oepracji ktore mozna wykonac przy pomocy
    > notatnika.

    nie narzekam, program sprawuje się wyśmienicie
    niestety mój dość rozbudowany arkusz traci funkcjonalność zapisany jako
    *.xls

  • 29. Data: 2009-01-30 20:18:22
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Kotlet mielony" <w...@d...mnie> napisał w
    wiadomości news:glur31$iaq$1@inews.gazeta.pl...
    [...]
    > Rozbraja mnie po rpostu porownywanie open office do msoffice'a
    jedyne różnice kiepska przenośność dokumentów
    oraz powolny odczyt dokumentów przez openoffice (2x - 3x wolniej własny
    format)

  • 30. Data: 2009-01-30 20:26:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 13:16:26 Kotlet mielony <w...@d...mnie>
    napisał(a):

    > no wybacz ale open office wykrzaczal sie przy otwieraniu jakiiejkolwiek
    > tabeli ktora miala
    > wieksza liczbe rekordow niz kilka. (raz mialem potrzebe zrobienia czegos
    > wiecej niz napisanie zwyklego tekstu i exportu do pdfa do czego uzywam open
    > office, musialem wyeksportowac tabele w bazie do cvs)

    A próbowałeś innych wersji? Z tego co zauważyłem w OO są cyrkulujące błędy,
    pojawiają się i znikają z wersji na wersję.
    Także kwestia trafienia na wersję bez danego buga :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek