  • 1. Data: 2009-09-29 06:44:19
    Temat: Podatek Belki i jego niepłacenie
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    Witam.
    Zrobił mi się dylemat.
    Otóż jak wiadomo tzw. Podatek Belki wynosi 19% od odsetek. Jednakże
    istnieje zasada, że podatki zaokrągla się do pełnego złotego pow. 50 gr.
    Gdzieś wyczytałem, że taka magiczna granica kwoty odsetek tj. 2,49 zł.
    No i matematyka mnie zawiodła. Ehhh.
    Już tłumaczę dlaczego. 19% x 2,49 zł = 0,4731 zł - tutaj jest oki. Nie
    można zaokrąglić do pełnego złotego. Ale 19% x 2,50 zł = 0,475 zł - i
    tego nie rozumiem. Tego też nie można zaokrąglić, ale od takiej kwoty
    już jest podatek. Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić tą sytuację??

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 2. Data: 2009-09-29 06:58:25
    Temat: Re: Podatek Belki i jego niepłacenie
    Od: Buster <r...@w...p.lodz.pl>

    WAM pisze:

    > A może wyczytałeś, że podstawę opodatkowania się zaokrągla?

    > 19% x zaokr(2,50; 0) = 19% x 3,00 = ...

    Ooo dzięki Ci. :-) Masz rację.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski

  • 3. Data: 2009-09-29 06:58:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    wrote:

> [...]

    >Już tłumaczę dlaczego. 19% x 2,49 zł = 0,4731 zł - tutaj jest oki. Nie
    >można zaokrąglić do pełnego złotego. Ale 19% x 2,50 zł = 0,475 zł

    WAM
    --
    tani wypoczynek dla studentów:
    www.nadmorze.pl