  • 1. Data: 2002-12-16 20:21:59
    Temat: Podatek liniowy - utopia ????? Czy realizowalny ???
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    http://www.pb.pl/artykul.asp?SEC=PUL&pos=dzis&id=200
    000
    "Na biurko prezydenta RP, Aleksandra Kwaśniewskiego, wpłynęła propozycja wprowadzenia
    podatku liniowego. Koncepcję oraz jej
    merytoryczne uzasadnienie przedstawili polscy przedsiębiorcy zrzeszeni w Business
    Centre Club i Polskiej Radzie Biznesu. Prezydent
    otrzymał do zaopiniowania trzy propozycje: 12, 19, i 20 proc. podatku. Przedsiębiorcy
    są oczywiście zwolennikami stawki najniższej,
    12-proc. Jednak najważniejsze jest dla nich wprowadzenie jasnych zasad rozliczania
    się z fiskusem, natomiast dokładna wysokość
    podatków jest mniej istotna."

    i komentarz...

    "Ten niezwykle pożyteczny, sprawiedliwy, prosty, skuteczny i wzrostogenny dla
    gospodarki POMYSŁ - w naszych realiach niestety nie
    przejdzie !!!

    Wam to tylko interes ogólnonarodowy, wzrost zamożności całego społeczeństwa i rozwój
    gospodarki w głowach. Panowie ! Więcej realizmu
    !!

    A CO Z PIJAWKAMI ?
    ===================

    A co z rzeszą darmozjadów, pijawek, biruw i innych małoproduktywnych przedstawicieli
    aparatu administracji państwowej, tej całej
    rzeszy stołkogrzejnych urzędasów i przydupasów aparatu skarbowego ?
    A co z administracją samorządową, powiatową, gminną i inną, która utraci źródła
    swoich dochodów ?

    A co z prywatą setek tysięcy prawników, doradców, posłów i innych oszustów, którzy
    żerują na niejasnych przepisach prawa
    podatkowego, niejasnych ustawach i regionalnych, partykularnych interpretacjach
    przepisów, które sami sobie zresztą uchwalają w
    Sejmie ?

    Przecież ta liczna rzesza naszych rodaków nie generuje żadnej wartości dodanej, a
    przecież też musi się wyżywić.

    No a przecież w ramach reformowania ("uzdrawiania") od strony kosztowej
    (nieefektywność, przerost zatrudnienia, UZP - Urząd Zamówień
    i Przekrętów) - nie spodziewacie się chyba, że zostaną 'zredukowani' i że pójdą
    szukać pracy w pośredniakach - czyli tam gdzie ich
    faktyczne miejsce ??

    Nie myślicie chyba, że wprowadzając podatek liniowy pozbawicie tę liczną rzeszę
    pasożytów ich lewych, skorumpowanych przychodów, że
    w ogórle Wam na to pozwolą ??

    Jesteście przecież poważnymi Biznesmenami,
    a sprzedajecie takie pomysły ........ zupełnie jak małe dzieci !

    a fe !
    "

  • 2. Data: 2002-12-17 13:24:44
    Temat: Re: Podatek liniowy - utopia ????? Czy realizowalny ???
    Od: "Henry" <g...@b...gnet.pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

    Dobre i jakie życiowe i dlatego...........bez szans:(

  • 3. Data: 2002-12-17 13:30:30
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Henry" <g...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    > Dobre i jakie życiowe i dlatego...........bez szans:(

    A ja chce mieć złudzenia, ze Prezydent nie ma nic do stracenia:-)
    I że chce być dobrze wspominany przez naród.
    Jego rodzina żyje z biznesu i dlatego argumenty "kolegów biznesmenów" mogą go
    zachęcić.
    Pijawki Pan Prezydent może olać.!!!!

    Niestety pan minister finansów i jego szef już nie :-(((

  • 4. Data: 2002-12-17 21:55:23
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    > Dobre i jakie życiowe i dlatego...........bez szans:(

    No a u ruskich jednak działa, może nam tez trzeba wielkiego tąpnięcia żeby
    móc liniowy wprowadzić ?.
    Słyszałem ostatnio takie wypowiedzi u nas, że owszem to tak naprawdę
    wszyscy sa za, tylko obawiaja się sie okresu przejściowego, chwiloego braku
    kasy w narodowej skarbonce.

    Sark

  • 5. Data: 2002-12-17 21:58:43
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Słyszałem ostatnio takie wypowiedzi u nas, że owszem to tak naprawdę
    > wszyscy sa za, tylko obawiaja się sie okresu przejściowego, chwiloego
    braku
    > kasy w narodowej skarbonce.

    Przy ostatniej próbie wprowadzenia u nas tego podatku z ust całkiem
    rozsądnych skądinąd moich znajomych słyszałem wypowiedzi typu:
    "Bogatym znowu DAJĄ"
    I jak tu u nas można coś zrobić?

    pozd.Pix

  • 6. Data: 2002-12-18 00:32:35
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Tue, 17 Dec 2002, pix wrote:
    [...]
    >+ Przy ostatniej próbie wprowadzenia u nas tego podatku z ust całkiem
    >+ rozsądnych skądinąd moich znajomych słyszałem wypowiedzi typu:
    >+ "Bogatym znowu DAJĄ"
    >+ I jak tu u nas można coś zrobić?

    Tłumaczyć wszystkim których się zna. Pewien procent umie liczyć :)
    Tyle że może 4-m czy góra 5 wytłumaczyłem, "nec Hercules contra
    plures" :(

    >+ pozd.Pix

    wzjm., Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-18 08:20:11
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Ja jestem przeciwko podatkowi liniowemu w obecnej sytuacji. Nie pod rządami
    obecnej koalicji a zwłaszcza obecnego ministra finansów.

  • 8. Data: 2002-12-18 08:24:30
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik" <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > Tłumaczyć wszystkim których się zna. Pewien procent umie liczyć :)
    > Tyle że może 4-m czy góra 5 wytłumaczyłem, "nec Hercules contra

    Tłumaczyć to by trzeba tym, którzy nie są naszymi znajomymi.
    "Starszej cioci na imieninach" to ja to mogę wyjaśnić.
    Ale rolnikom w rodzaju medialnego pana Podkańskiego nie widzę szans:-(
    Oni są uparci jak osły? czy tylko inteligentni inaczej?

  • 9. Data: 2002-12-18 08:28:07
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Sławomir Dąbrowski" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Ja jestem przeciwko podatkowi liniowemu w obecnej sytuacji. Nie pod rządami
    > obecnej koalicji a zwłaszcza obecnego ministra finansów.

    A jakie to ma znaczenie, kto rządzi???
    Naród ich wybrał, to rządzą.
    Ja się nie doczekam poprawy, bo w Polsce nie ma dostatecznie dużo polityków, których
    darzę szacunkiem
    A kłoda ze swoimi pijawkami zdąży ukręcić na mnie bat:-( Rząd się sam
    wyżywi????

    Mam być złośliwy? i zadać brzydkie pytanie ? : łapiesz się na "pijawkę" ?

  • 10. Data: 2002-12-18 11:24:41
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > A jakie to ma znaczenie, kto rządzi???

    A jednak ma. Zawsze przy okazji większych zmian można upchnąć jakieś swoje
    pomysły. Jak ostatnio Balcerowicz, gościu przecież całkiem mądry, reformował
    podatki to wzamian za podatek liniowy miały być skasowane ulgi. Ulgi prawie
    skasowali podatek liniowy nie wszedł. Tym razem "reformować" miałby oszołom.
    Ja się boję jego pomysłów. Lepiej póki co walczyć o utrzymanie status quo bo
    może być tylko gorzej. Tak uważam.