  • 1. Data: 2005-03-10 13:29:04
    Temat: Remanent likwidacyjny przy KPiR
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    bardzo proszę o pilną pomoc.
    Przy kończeniu działalności na KPiR robimy remanent
    likwidacyjny, który obejmuje również wyposażenie.
    Potem ten remanent powiększamy o wskaźnik dochodu.
    I od takiego remanentu płacimy 10% (PIT5X). I to jest
    wszystko jasne, a pytanie mam takie:
    Trzeba wyliczyć dochód, czyli Przychody, koszty w
    połączeniu z remanentem początkowym i końcowym, który
    ujmniemy w ostatnim PITcie 5.
    Czy do wyliczenia tego dochodu remanentem końcowym będzie
    remanent likwidacyjny (z wyposażeniem i podwyższony o
    wskaźnik), czy też normalny remanent, taki jak na
    zakończenie każdego roku (tylko towaru w cenach zakupu) ?

    Sprawa bardzo pilna - bardzo proszę o pomoc

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 2. Data: 2005-03-11 12:10:52
    Temat: Re: Remanent likwidacyjny przy KPiR
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Lipas,

    W Twoim liście datowanym 10 marca 2005 (14:29:04) można przeczytać:
> [...]
    L> wskaźnik), czy też normalny remanent, taki jak na
    L> zakończenie każdego roku (tylko towaru w cenach zakupu) ?

    już ustaliłem. Okazuje się że sporządzamy 2 remenenty.
    Jeden spis końcowy, dla celów obliczenia dochodu (PIT5),
    taki jak jak na koniec każdego roku
    Drugi - remanent likwidacyjny obejmujący cały majątek ale
    bez środkków trwałych, który jest podstawą do obliczenia
    dochodu wg wskaźnika dochodu,

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 3. Data: 2005-03-11 19:48:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Mar 2005, Lipas wrote:

    >+ już ustaliłem. Okazuje się że sporzšdzamy 2 remenenty.
    >+ Jeden spis końcowy, dla celów obliczenia dochodu (PIT5),
    >+ taki jak jak na koniec każdego roku
    >+ Drugi - remanent likwidacyjny obejmujšcy cały majštek ale
    >+ bez œrodkków trwałych, który jest podstawš do obliczenia
    >+ dochodu wg wskaŸnika dochodu,

    Thx. za info. Prawdę mówiąc zastanawiałem się czy przepis o remanencie
    końcowych nie uchyla przepisu o różnicy remanentowej.
    I... zastanawiam się na logikę: chyba dobrze wychodzi że nie.
    Policzmy:
    - podatnik na 31.XII.2004/1.I.2005 doprowadził do stanu magazynowego "0".
    - podatnik nic nie kupił, nic nie sprzedał, zamknął 3.I.2005 DG.
    Pasuje, od wyposażenia należy się "podatek od wskaźnika".

    Teraz podatnik 2.I.2005 nakupił towaru za 5000 zł zaliczając je w KUP.
    3.I. zamyka DG.
    No to od 5000 odejmuje 5000 korekty (OK) i DODATKOWO dopłaca od wartości
    magazynu "razy współczynnik".
    Czyli ustawodawca zakłada że podatek należy się *tak jakby podatnik
    zarobił* na stanie magazynu...
    W praktyce - najlepiej "sprzedać do gołej ziemi", czyli tak samo
    jak z powodu VAT...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)