  • 1. Data: 2005-03-10 13:47:47
    Temat: Sprzedaż programu... prawo podatkowe + formalności
    Od: Wesolek <w...@U...cobjwdl.lodz.pl>

    Witam,

    Napisałem program komputerowy, który zamierzam sprzedawać na zasadzie
    udzielania licencji na używanie bez przenoszenia praw majątkowych i
    autorskich.
    Przejrzałem grupe(y), googlowałem i znalazłem szczątkowe informacje
    regulujące ten problem.

    Moje pytania...

    1. Czy muszę otworzyć działalność gospodarczą aby sprzedawać program na
    zasadzie udzielania licencji? (podobno nie muszę mogą to być np. umowy o
    dzieło)

    2. Jak formalnie powinna wyglądać taka licencja która zezwala
    użytkownikowi na używanie programu po dokonaniu odpowiedniej opłaty?

    3. Jak powinienem się rozliczać z US z tych sprzedaży?

    4. Jaki podatek obowiązuje ze sprzedaży programu komputerowego ?
    (podobno 0%)

    Bardzo proszę o podpowiedź osoby które być może same mają jakieś
    doświadczenie w tego typu działalności co muszę zrobić aby być w
    porządku wobec US.

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Sławek