  • 1. Data: 2014-01-02 16:21:49
    Temat: Remanent przy PPE i podatek
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Jak wygląda sprawa spisu z natury przy podatku zryczałtowanym PPE?
    Według ustawy jest obowiązek sporządzenia spisu i wpisania go do
    ewidencji albo według poszczególnych rodzajów albo w jednej pozycji
    sumarycznej.
    Czy przy tej formie opodatkowania jest jakiś "podatek od remanentu"?
    Nijak nie mogę z ustawy wywnioskować, żeby był.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-01-03 22:22:24
    Temat: Re: Remanent przy PPE i podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jan 2014, Jacek wrote:

    > Jak wygląda sprawa spisu z natury przy podatku zryczałtowanym PPE?
    [...]
    > Czy przy tej formie opodatkowania jest jakiś "podatek od remanentu"? Nijak
    > nie mogę z ustawy wywnioskować, żeby był.

    Pic w tym, że "podatek od remanentu" wyskoczy zza węgła jakbyś postanowił
    zmienić zasady opodatkowania :) (albo ustawodawca "ci zmienił" poprzez
    przymus, np. przy przekroczeniu progów obrotu, poprzez transakcję
    z aktualnym lub byłym pracodawcą i co tam jeszcze jest w zanadrzu).
    Niektóre z tych wyborów (lub przymusów) mogą mieć miejsce w trakcie
    roku podatkowego, więc nie jest to sprawa wiadoma z góry.
    Popatrz na sąsiedni wątek - de facto do opodatkowania (przy
    KPiR, i w ogóle "zasadach ogólnych") wchodzi różnica remanentowa,
    więc powinien istnieć "dokument początkowy".
    Druga sprawa, to podejrzenie (niczym nie uzasadnione, a jakże), że
    remanenty mają uboczną funkcję utrudniania wprowadzania do obrotu
    towarów z "szarej strefy".
    Z tego samego powodu są np. na KPiR restrykcje czasowe na wpisanie
    "nabycia towarów handlowych i materiałów podstawowych" (tudzież
    robocizny), pozostałe koszty można ująć z poślizgiem (byle we
    właściwym roku).

    pzdr, Gotfryd