  • 1. Data: 2005-03-28 15:24:17
    Temat: Ulga remontowa - jeszcze raz...
    Od: "Mario" <m...@g...pl>

    Moi Drodzy,

    czytam i czytam różne akty prawne, komentarze itd, ale nadal mam wątpliwości
    co podlega odliczeniom. Krótko o mojej sytuacji:
    - dokonujemy rozliczeń podatku wspólnie z małżonką,
    - rozpocząłem odliczenia za rok 2003 związane z remontem posiadanego
    mieszkania (nazwijmy je mieszkaniem A),
    - w VI.2003 r. podpisaliśmy umowę ze Spółdzielnią na zakup mieszkania
    (nazwijmy je mieszkaniem B, inne niż to powyżej ;-) )
    - dokonaliśmy części wpłat na to mieszkanie B jeszcze w roku 2003,
    - dokonaliśmy reszty wpłat na to mieszkanie B i otrzymaliśmy klucze w
    VI.2004 .
    - nie jesteśmy zameldowani w nowym mieszkaniu B.

    Pytania:
    - czy możemy dokonać odliczeń związanych z remontem mieszkania B jeżeli
    klucze otrzymaliśmy w 2004 ?,
    - jeżeli tak to jaka jest maksymalna kwota odliczeń ?,
    - czy są to dwie maksymalne kwoty przewidziane w ustawie - po jednej na
    każde mieszkanie ?
    - jaki adres powinien być na fakturach (przypomnę, że nie jesteśmy
    zameldowani w nowym mieszkaniu B)

    - czy istnieje gdzieś w necie lista artykułów (nie mówię tutaj o treści
    ustawy), które można odliczyć ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-28 19:49:18
    Temat: Re: Ulga remontowa - jeszcze raz...
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Mario wrote:

    > Pytania:
    > - czy możemy dokonać odliczeń związanych z remontem mieszkania B jeżeli
    > klucze otrzymaliśmy w 2004 ?,
    tak, faktury po dacie odbioru miekszania. W zalażności co tam macie.
    Protokól odbioru technicznego, czy co tam dostaliście

    > - jeżeli tak to jaka jest maksymalna kwota odliczeń ?,
    > - czy są to dwie maksymalne kwoty przewidziane w ustawie - po jednej na
    > każde mieszkanie ?
    małżeństwo wypełnia jeden pit-d i kwota jest jedna niezaleznie od ilości
    mieszkań.

    > - jaki adres powinien być na fakturach (przypomnę, że nie jesteśmy
    > zameldowani w nowym mieszkaniu B)
    nie ma znaczenia. Istotne jest to, ze to ma byc na wlasne potrzeby
    mieszkaniowe, zwroc uwage, ze taki jest zwrot w ustawie.
    Jezeli odliczycie remont, a mieszkanie pojdzie na wynajem, to wam to
    zakwestionują i będzie do zwrotu.
    Zwykle oczekują, że jak kontrolują to jakoś widać, że się do tego
    mieszkania zamierzacie wprowadzić.

    > - czy istnieje gdzieś w necie lista artykułów (nie mówię tutaj o treści
    > ustawy), które można odliczyć ?
    Był nawet na grupie pare razy, poszukaj,
    na stronie ministerstwa finansow tez widzialem