  • 21. Data: 2010-01-03 12:16:46
    Temat: Re: Usługi a VAT UE za IV kwartał 2009?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Czy z tego wynika że nie trzeba ich składać gdy obowiązek podatkowy
    > nie powstał?

    Tak. Jak ktoś ma duży bajzel w dokumentach, albo
    może się okazać, że mu się pojawią jakieś niespodziewane operacje,
    to lepiej składać zerowe (choć nie chcieli mi przyjąć kiedyś), bo wtedy
    jest co skorygować jakby co :-)

  • 22. Data: 2010-01-03 14:43:52
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-01-2010 o 17:14:58 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Przedostatnia nowelizacja ustawy o VAT:
    >
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2009195
    1504

    > wchodzi w życie dzisiaj.
    >
    > Czy to oznacza że za IV kw. 2009 należy złożyć
    > VAT-UE z wykazanymi transakcjami usługowymi?

    Dla potomności, dyrektywa EU odpowiedzialna za te zmiany to:

    Dyrektywa Rady 2008/8/WE z dnia 12 lutego 2008 r.
    zmieniająca dyrektywę 2006/112/WE w odniesieniu do miejsca świadczenia
    usług

    Do obejrzenia np tu:

    http://tiny.pl/hmx2n

    --
    Tomek

  • 23. Data: 2010-01-03 14:52:13
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Wojciech Bancer napisał(a):

    > 4) usługach, do których stosuje się art. 28b, na rzecz podatników podatku
    > od wartości dodanej lub osób prawnych niebędących takimi podatnikami,
    > zidentyfikowanych na potrzeby podatku od wartości dodanej, świadczonych
    > na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju,
    > innych niż zwolnionych od podatku od wartości dodanej lub opodatkowanych
    > stawką 0%, dla których zobowiązanym do zapłaty podatku od wartości dodanej jest
    usługobiorca

    Przeczytałem powyższy przepis 10 razy i dalej nie wiem...
    Osoby bieglejsze w interpretacji bełkotu ustawowego proszę o opinię:

    Czy jeśli wystawiam zagranicznemu (UE) usługobiorcy magiczne faktury
    "nie podlega" (na podstawie art. 27 ust. 4 pkt. 3) to muszę składać
    VAT-UE czy nie?

    PG

  • 24. Data: 2010-01-03 15:06:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Gralak wrote:

    > Czy jeśli wystawiam zagranicznemu (UE) usługobiorcy magiczne faktury
    > "nie podlega" (na podstawie art. 27 ust. 4 pkt. 3) to muszę składać
    > VAT-UE czy nie?

    Nie mozesz już takich wystawiać, bo nie ma takiego artykułu :-)
    Ale te magiczne na mocy innych artykułów wymagają ujęcia w deklaracji VAT
    UE.
    Pora na aktualizację tekstów ustaw.

  • 25. Data: 2010-01-03 15:12:17
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    Piotr Gralak napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy jeśli wystawiam zagranicznemu (UE) usługobiorcy magiczne faktury
    > "nie podlega" (na podstawie art. 27 ust. 4 pkt. 3) to muszę składać

    Aha, art. 27 nie obowiązuje od 1 stycznia. To jakby zmienia postać rzeczy :D
    Więc gdyby ktoś wiedział, jaką fakturę zatem powinienem wystawić jutro,
    zamiast dotychczasowego NIE PODLEGA... no i pytanie co z deklaracjami
    pozostaje aktualne :)

    PG

  • 26. Data: 2010-01-03 15:13:25
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    cef napisał(a):

    > Nie mozesz już takich wystawiać, bo nie ma takiego artykułu :-)
    > Ale te magiczne na mocy innych artykułów wymagają ujęcia w deklaracji
    > VAT UE.
    > Pora na aktualizację tekstów ustaw.

    heh no właśnie to odkryłem :)
    wiesz może, co wystawia się teraz?

    PG

  • 27. Data: 2010-01-03 15:28:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Piotr Gralak wrote:

    > Aha, art. 27 nie obowiązuje od 1 stycznia. To jakby zmienia postać
    > rzeczy :D Więc gdyby ktoś wiedział, jaką fakturę zatem powinienem
    > wystawić jutro, zamiast dotychczasowego NIE PODLEGA

    Jest w tym wątku link do tekstu ujednoliconego.
    Powtórzę go:
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2836
    0&id_pismo=509&i=0

    Nie wiem jakie były Twoje usługi, ale sprawdź sobie czy nadal będą
    wykonywane poza granicami kraju w rozumieniu ustawy i nadal będą
    pewnie nie podlegać, ale trzeba będzie je wykazać w deklaracji
    posumowującej.

    ... no i pytanie
    > co z deklaracjami pozostaje aktualne :)

    No za stary kwartał, to nie musisz skałdać, bo nie było wtedy art 28a - to
    chyba jasne.
    Ale usługi od stycznia 2010 będą objęte tą informacją co miesiąc - chyba, że
    nie są to jakieś zawrotne kwoty, to wtedy możesz raz na kwartał

  • 28. Data: 2010-01-03 15:29:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 03-01-2010 o 16:12:17 Piotr Gralak <g...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Więc gdyby ktoś wiedział, jaką fakturę zatem powinienem wystawić jutro,
    > zamiast dotychczasowego NIE PODLEGA... no i pytanie co z deklaracjami

    Ja wystawiłem taką samą jak zawsze, tyle że jako podstawę prawną wpisałem
    art. 28b/28l - niezależnie od tego czy mój pozaunijny kontrahent jest
    podatnikiem w świetle definicji z art. 28a, ten duet przepisów *powinien*
    chwycić na 100%.

    --
    Tomek

  • 29. Data: 2010-01-03 15:32:50
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > No za stary kwartał, to nie musisz skałdać, bo nie było wtedy art 28a
    > - to chyba jasne.

    art 28b

  • 30. Data: 2010-01-03 16:06:57
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    cef napisał(a):

> [...]
    > wykonywane poza granicami kraju w rozumieniu ustawy i nadal będą
    > pewnie nie podlegać, ale trzeba będzie je wykazać w deklaracji

    PKWiU 72.2
    Myślę, że artykuł 28b będzie teraz odpowiedni.

> [...]
    > chyba, że
    > nie są to jakieś zawrotne kwoty, to wtedy możesz raz na kwartał

    Hej, ale limity kwotowe dotyczą dostaw/nabyć towarów!
    Zbiorcze informacje o dokonanych usługach (Art. 100 ust. 1 pkt. 4) mogą
    być składane kwartalnie! (Art. 100 ust. 4. pkt. 3).

    PG