  • 1. Data: 2005-01-19 21:30:04
    Temat: VAT i auto
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    cześć
    mam pytanie związane z taką sytuacją:

    prowadzę jednoosobową DG
    pięć lat temu kupiłem sobie auto - US zwrócił mi VAT
    ile lat musi minąć, żebym mógł skorzystać ze zwolnienia wg Aart113 ustawy o
    VAT (dochód poniżej 10000euro)
    i nie musiał oddawać USowi Vatu za to auto?

    pozdr
    nnowy

  • 2. Data: 2005-01-20 20:08:43
    Temat: Re: VAT i auto
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

> [...]
    > o VAT (dochód poniżej 10000euro)
    > i nie musiał oddawać USowi Vatu za to auto?

    fajnie.. zażarta dyskusja się toczy

  • 3. Data: 2005-01-21 07:20:47
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik nnowy napisał:

    > fajnie.. zażarta dyskusja się toczy

    A możesz zadać pytanie jeszcze raz, tak, żebyśmy zrozumieli?
    Pytania pomocnicze:
    1. Czy w momencie nabywania tego auta byłeś czynnym podatnikiem VAT?
    2. Czy obecnie jesteś czynnym podatnikiem VAT?

    pzdr

    Tomek

    Najlepsze auto, najlepsze moto... >>> http://link.interia.pl/f1841

  • 4. Data: 2005-01-21 12:46:15
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    > A możesz zadać pytanie jeszcze raz, tak, żebyśmy zrozumieli?
    > Pytania pomocnicze:
    > 1. Czy w momencie nabywania tego auta byłeś czynnym podatnikiem VAT?
    > 2. Czy obecnie jesteś czynnym podatnikiem VAT?

    oczywiście
    1. Byłem w momencie zakupu czynnym podatnikiem VAT
    2. Teraz też jestem
    3. W związku z tym że nie przekraczam kwoty dochodu 10000euro rocznie,
    chciałbym skorzystać ze zwolnienia z VATu, ale nie wiem po ilu latach mogę
    to zrobić, żeby US nie nie czepił się o VAT który mi wcześniej zwrócił z
    tytułu zakupu auta.

    no i może jeszcze
    4. jeśli będę musiał coś oddać, to jak policzyć ile?

    pozdr
    Jacek

  • 5. Data: 2005-01-22 06:34:40
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik nnowy napisał:

> [...]
    > to zrobić, żeby US nie nie czepił się o VAT który mi wcześniej zwrócił z

    Nie ma takiej możliwości. Jeśli w momencie zakupu przysługiwało Ci prawo
    odliczenia VAT (fakt skorzystania lub nie z tego prawa nie ma znaczenia)
    to przy sprzedaży sprzedajesz normalnie z 22% VAT.

    > no i może jeszcze
    > 4. jeśli będę musiał coś oddać, to jak policzyć ile?

    Znaczy co? Nie umiesz wystawić faktury? (bo sprzedajesz ten samochód na
    FV, nie umową sprzedaży).

    Np. tak:
    1. Samochód 10.000,- netto 2.200,- VAT 12.200,- brutto

    a fakturę normalnie do rejestru sprzedaży razem z innymi fakturami.
    Tylko potem nie liczy się ona do rocznej proporcji sprzedaży zwolnionej
    (jeśli jesteś obowiązany taką proporcję wyliczać.

    pzdr

    Tomek

    Galerie zdjec MOTO >>> http://link.interia.pl/f1844

  • 6. Data: 2005-01-22 16:54:37
    Od: "nnowy" <n...@g...pl>

    > Znaczy co? Nie umiesz wystawić faktury? (bo sprzedajesz ten samochód na
    > FV, nie umową sprzedaży).

    o ludzie :) naprawdę mówię tak zawiłym językiem???
    nic nie sprzedaję
    chodzi mi o zwolnienie z VAT wg 113art ustawy i jak się ma do tego podatkowa
    amortyzacja auta....
    ale nie ważne
    poszukam sam, bo gdzies to musi być napisane

    dzięki za chęci