  • 1. Data: 2005-01-19 18:52:10
    Temat: Co sie dzieje z VATem?
    Od: "macros" <(kasujto)macros@(małpa)tlen.(kropa)pl>

    Witam

    Takie sytuacje:
    A.
    - Biorę samochód ciężarowy w leasing operacyjny.
    - Calkowita wartosc VATu umowy np.12 000 zł - płacę to leasingodawcy.
    - Odliczyc moge sobie z tego 50%, ale nie więcej niż 5000zl.
    ??? Co sie dzieje z tym VATem, który zapłaciłem, a nie odliczyłem (czyli:
    5000 + 2000 zł)? Wliczam w koszty odliczając to sobie od przychodu???

    B.
    W przypadku leasingu finansowego (ja amortyzuję)
    - Czy kwota nieodliczonego podatku zwieksza wartosc pojazdu, przez co mam
    większe kwoty naliczanej amortyzacji (kosztow uz. przychodu)?

    Z gory dzieki
    Marcin

  • 2. Data: 2005-01-20 06:45:21
    Temat: Re: Co sie dzieje z VATem?
    Od: "W.R." <wojciech_WYCINANKA@ratymirski_WYCINANKA.net>

    Dnia 05-01-19 19:52 macros napisal(a), co nastepuje:
> [...]
    > ??? Co sie dzieje z tym VATem, który zapłaciłem, a nie odliczyłem (czyli:
    > 5000 + 2000 zł)? Wliczam w koszty odliczając to sobie od przychodu???

    Tak. (art 23 ust. 1 pkt 43 updof)

    > W przypadku leasingu finansowego (ja amortyzuję)
    > - Czy kwota nieodliczonego podatku zwieksza wartosc pojazdu, przez co mam
    > większe kwoty naliczanej amortyzacji (kosztow uz. przychodu)?

    Tak (np. art. 22g ust 3 updof u zw. z art. 22g ust 1 pkt 1)

    --
    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 3. Data: 2005-01-20 08:09:55
    Od: Andrzej Smereka <a...@p...onet.pl>

    macros napisał(a):

> [...]
    >- Czy kwota nieodliczonego podatku zwieksza wartosc pojazdu, przez co mam
    >większe kwoty naliczanej amortyzacji (kosztow uz. przychodu)?

    Jeżeli samochód ciężarowy ma świadectwo homologacji i ładowność jest
    wyższa lu równa obliczonej zw wzoru Dł=357 kg + n*68kg (zakładam że
    wiadomo o co chodzi) to VAT od rat leasingowych odlicza się w całości.
    Przypadek 50% ale nie więcej niż 5000 zł dotyczy samochodów osobowych i
    ciężarowych nie posiadających świadectwa homologaci i niw spełniających
    wzoru.

    --
    Andrzej Smereka

    a...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2005-01-20 11:18:12
    Od: "macros" <(kasujto)macros@(małpa)tlen.(kropa)pl>

    Użytkownik "Andrzej Smereka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przypadek 50% ale nie więcej niż 5000 zł dotyczy samochodów osobowych i
    > ciężarowych nie posiadających świadectwa homologaci i niw spełniających

    Kurka! Czytam te ustawy i gazety, i co raz większy mam mętlik w głowie.
    Wydawało mi się, ze w przypadku leasingu, VAT od (nie wazne jakich czy
    ciezarowych, specjalnych czy osobowych) samochodow, odliczam sobie w polowie
    i nie wiecej niz 5000zł.
    Jak to jest? Ktos jeszcze moze sie wypowiedziec w tej kwestii?

    Marcin