  • 11. Data: 2010-06-21 17:09:23
    Temat: Re: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Ja mam i nie wybieram ;-)

    Ale też nikt Ci nie proponował współpracy na wolnych zasadach,
    ale z rozliczeniem jak etat. Ja w takim wypadku biorę etat, bo różnica
    dla mnie finansowo żadna, a jest wygodniejszy.

  • 12. Data: 2010-06-21 17:12:24
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-06-2010 o 19:09:23 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ale też nikt Ci nie proponował współpracy na wolnych zasadach,
    > ale z rozliczeniem jak etat. Ja w takim wypadku biorę etat, bo różnica
    > dla mnie finansowo żadna, a jest wygodniejszy.

    Proponować proponował. Ale niestety nie umiem wysiedzieć 8h gdy mogę zrobić
    to co trzeba w 3-5h i zabrać się za kolejne zlecenia.

    --
    Tomek

  • 13. Data: 2010-06-21 17:14:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > Proponować proponował. Ale niestety nie umiem wysiedzieć 8h gdy mogę zrobić
    > to co trzeba w 3-5h i zabrać się za kolejne zlecenia.

    Etat nie oznacza 8h dziennie.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-06-21 17:56:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

    > Proponować proponował. Ale niestety nie umiem wysiedzieć 8h gdy mogę
    > zrobić to co trzeba w 3-5h i zabrać się za kolejne zlecenia.

    Ale pisałem o etacie na wolnych zasadach, a nie jakieś siedzenie.
    Jak Ci zaproponują taki układ, to wybierzesz etat.

  • 15. Data: 2010-06-21 19:54:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010, Liwiusz wrote:

    > Etat nie oznacza 8h dziennie.

    *Formalnie* oznacza "ileś godzin" właśnie. Jasne, że może być 5/8 etatu.
    Ale z samego prawa wynika definicja owego "etatu" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-06-21 20:02:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-06-2010 o 19:14:43 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Etat nie oznacza 8h dziennie.

    W mojej branży oznacza bodajże 8,5h dziennie - bo jest 0,5 obowiązkowej
    przerwy "na lunch".
    A ja nie potrzebuję przerwy, ani tym bardziej "lunchu" - bo koło 14 jem
    obiad.

    --
    Tomek

  • 17. Data: 2010-06-21 20:04:33
    Temat: Re: Re: Własna firma vs etat przy 3000 netto
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Jun 2010, cef wrote:

    > Ale pisałem o etacie na wolnych zasadach, a nie jakieś siedzenie.

    Formalnie umowa o pracę musi przewidywać "wymiar czasu pracy".
    W praktyce nie słychać o przypadkach czepiania się urzędów do
    naruszania tego wymogu, ale równie dobrze można sobie wyobrazić
    że takie coś nastąpi.
    Dajmy na to - wypadek pracownika który powinien być w pracy.
    I udowodnienie (np. przez ZUS) że pracodawca notorycznie
    toleruje taki stan. No to jest winien "braku nadzoru" :>

    Prawo pracy jest dość "sztywne"!

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-06-21 20:05:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > *Formalnie* oznacza "ileś godzin" właśnie. Jasne, że może być 5/8 etatu.
    > Ale z samego prawa wynika definicja owego "etatu" :)

    Formalnie może być i telepraca, i 1/8 etatu z możliwością pracy 1-8
    godzin, w końcu może być zadaniowy czas pracy.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-06-21 20:05:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek pisze:

    > W mojej branży oznacza bodajże 8,5h dziennie - bo jest 0,5 obowiązkowej
    > przerwy "na lunch".
    > A ja nie potrzebuję przerwy, ani tym bardziej "lunchu" - bo koło 14 jem
    > obiad.

    A co to nas interesuje?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-06-21 20:08:18
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 21-06-2010 o 21:54:52 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > *Formalnie* oznacza "ileś godzin" właśnie. Jasne, że może być 5/8
    > etatu.
    > Ale z samego prawa wynika definicja owego "etatu" :)

    Otóż... nie, 5/8 etatu uznane by było za leserstwo, trzeba wysiedzieć 8h
    bo "takie są standardy w branży".

    A dla mnie etat to porażka na całej linii, bo mnie nie interesuje
    wyrabianie godzin, tylko staroświeckie "zaspokajanie potrzeb klientów" - i
    więcej frajdy,
    i więcej pieniędzy niż korzystanie z usług posrednika zwanego pracodawcą.
    Co z tego że jest płatny urlop, chorobowe i catering (składający się z
    przemysłowych kotletów),
    jak stawki godzinowe są 3x niższe niż rynkowe - właśnie przez te bonusy i
    marżę pośrednika-pracodawcy.

    --
    Tomek