  • 1. Data: 2010-02-02 22:14:54
    Temat: Wyliczanie faktur raz jeszcze
    Od: Karol Nawrot <k...@a...aboutit.pl>

    Witam,

    Podobne pytania przewijały się tutaj już milion razy, ale chciałbym się
    jeszcze upewnić...

    Napisałem aplikację do fakturowania. Przyjąłem założenie, że faktury dla
    firm sa liczone od NETTO, a dla osób fizycznych od BRUTTO. Aplikacja
    działa w pewnej firmie, gdzie jest wystawianych w moim programie tysiące
    faktur i wszystko jest OK.

    Jakiś czas temu uruchomiłem program w innej firmie i zaczęły się
    kłopoty. Walcze z księgowością, która upiera się, że faktury powinny
    mieć zawsze taki sam wynik, niezależnie od metody liczenia, a "błędu"
    doszukują się w zaokrągleniu.

    Przykład - 2 x 40,98 zl NETTO

    Wg. mnie powinno być tak:
    Od NETTO: 40,98 * 2 = 81,96 [wartość NETTO] * 1,22 = 99,99 [SUMA BRUTTO]
    Od BRUTTO: 40,98 * 1,22 = 50 [cena BRUTTO] * 2 = 100 [SUMA BRUTTO]

    Z tego, co widziałem, to "wszystkie" programy liczą właśnie tak.

    Do tej pory sprawą zajmował się kolega, który do końca nie zna tematu i
    tylko mi przekazywał ich uwagi. Osobiście będe w tamtej firmie w
    czwartek i chce się upewnić, czy mogę jechać tam ze spokojem.

    Powiedzcie mi więc proszę, czy Waszym zdaniem moje założenia są
    prawidłowe? A jeśli nie, to jak "najlepiej" liczyć faktury? Jakie
    dokumenty regulują te wyliczenia? Wiem, że metod jest kilka, ale nie
    mogę doszukać się obiektywnego źródła.

    Z góry dziękuje za pomoc.

    POZDRAWIAM
    Karol Nawrot

  • 2. Data: 2010-02-02 23:07:10
    Temat: Re: Wyliczanie faktur raz jeszcze
    Od: <s...@a...pl>

    > Wiem, że metod jest kilka, ale nie mogę doszukać się obiektywnego źródła.

    Ech.. Słabo szukasz :)
    http://tiny.pl/hm4q1
    http://tiny.pl/hm4ql (tu były zmiany, ale nie w sposobach liczenia)

  • 3. Data: 2010-02-02 23:08:47