  • 1. Data: 2004-01-19 10:45:30
    Temat: ZUS koniecznie kasowo?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Czy to prawda, że składki ZUS trzeba w KPiR ujmować koniecznie kasowo,
    niezależnie od przyjętej metody?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-01-19 11:01:34
    Temat: Re: ZUS koniecznie kasowo?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bugdk1$28m$4@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:
    > JAKIE składki ZUS. Za kogo płacone?

    Społeczne i FP, wyłącznie za siebie.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2004-01-19 11:02:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > Czy to prawda, że składki ZUS trzeba w KPiR ujmować koniecznie kasowo,
    > niezależnie od przyjętej metody?
    JAKIE składki ZUS. Za kogo płacone?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-01-19 19:06:17
    Od: "MP" <p...@c...onet.pl>

    .
    > Czy to prawda, że składki ZUS trzeba w KPiR ujmować koniecznie kasowo,
    > niezależnie od przyjętej metody?

    W moim przypadku to była prawda (zdrowotne za m-c N należało odliczać w m-cu
    N+1) - w konsekwencji ok. 200 zł z mojej kieszeni. Nie pamiętam już
    dokładnie, ale rzecz dotyczyła ostanich trzech lat i musiałem poprawiać
    wszystkie deklaracje (tu sie wq..łem najbardziej)
    Pozdr.

  • 5. Data: 2004-01-19 22:31:01
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    Użytkownik "MP" <p...@c...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokładnie, ale rzecz dotyczyła ostanich trzech lat i musiałem poprawiać
    > wszystkie deklaracje (tu sie wq..łem najbardziej)
    Ale od kiedy swoją składkę zdrowotną i społeczne z wyjątkiem FP
    ujmuje się w KPiR??

    pozdrawiam
    Adam

  • 6. Data: 2004-01-20 06:56:34
    Od: "MP" <p...@c...onet.pl>

    Użytkownik "Kubik" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Ale od kiedy swoją składkę zdrowotną i społeczne z wyjątkiem FP
    > ujmuje się w KPiR??
    >
    > pozdrawiam
    > Adam

    Nie o ten fakt mi chodziło, nie ujmuje sie chyba ;) (sorry ze napedzilem
    stracha)
    Chodzilo mi tylko o to ze "memorialowosc" i "kasowosc" moga koegzystowac i
    pewnie US-y moga to sobie dowolnie zmieniac, tak by, jak nadarzy sie okazja,
    ograbiac ludzi - co w panstwie bezprawia jest calkiem naturalne ;)

  • 7. Data: 2004-01-20 09:14:12
    Od: "Kubik" <k...@p...pl>

    > ograbiac ludzi - co w panstwie bezprawia jest calkiem naturalne ;)
    To rozumiem :)

    pozdrawiam
    Adam

  • 8. Data: 2004-01-20 09:26:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2004, Samotnik wrote:

    >+ In article <bugdk1$28m$4@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:
    >+ >> Czy to prawda, że składki ZUS trzeba w KPiR ujmować koniecznie kasowo,
> [...]

    O składce FP była mowa że jej "kasowość" nie powinna dotyczyć.
    O "społecznej" Maddy AFAIR kiedyś wykładała, że w myśl "równego
    traktowania" (czy jakoś tak) - powinna być odliczana na tej samej
    zasadzie w KPiR co w PIT.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)