  • 1. Data: 2006-07-10 14:41:10
    Temat: ZUS-troche NTG
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Może troche NTG pytanie ale w końcu ZUS to też podatek ...((-:)
    Czy jeżeli będe zakładał DG bez programu "pierwsza praca" (nie mam już czasu
    czekac) to ZUS będzie mnie kosztował 250 czy normalnie jak wszyskich ?
    Innymi słowy czy każdemu nowemu przedsiębiorcy przysługuje ZUS 250 ?

  • 2. Data: 2006-07-10 14:50:25
    Temat: Re: ZUS-troche NTG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Michał wrote:

> [...]
    > czasu czekac) to ZUS będzie mnie kosztował 250 czy normalnie jak
    > wszyskich ? Innymi słowy czy każdemu nowemu przedsiębiorcy przysługuje

    Każdemu. Z wyjątkiem tych którzy już wcześniej (w ciągu ostatnich 2
    lat) prowadzili DG i tych którzy świadczą usługi byłemu lub obecnemu
    pracodawcy.

  • 3. Data: 2006-07-10 14:59:39
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 lip o godzinie 16:50, na pl.soc.prawo.podatki, jureq napisał(a):

    > Każdemu. Z wyjątkiem tych którzy już wcześniej (w ciągu ostatnich 2
    > lat) prowadzili DG

    Sprzeciw.
    W ciągu ostatnich 60 (sześćdziesięciu) miesięcy prowadzili DG - a to jest w
    przeliczeniu na lata - 5 (pięć lat - a nie dwa lata.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 4. Data: 2006-07-10 15:05:48
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 lip o godzinie 16:59, na pl.soc.prawo.podatki, Artur Ch.
    napisał(a):

    > Sprzeciw.
    > W ciągu ostatnich 60 (sześćdziesięciu) miesięcy prowadzili DG - a to jest w
    > przeliczeniu na lata - 5 (pięć lat - a nie dwa lata.

    Oczywiście te osoby nie skorzystają z "promocji ZUSowskiej".
    Twoje dwa lata pewnie omsknęły Ci się - bo tyle obejmuje promocyjna składka
    - dwa lata może opłacać te "niskie składki", nawet bez składki na FP - ale
    wiadomo co to niesie za skutek ;) - pierwsza wizyta w PUPie i chęć
    uzyskania prawa do zasiłku skończy się oczywistym odrzuceniem. Więc niby
    ustawodawca obniżył składki, ale zamknął drogę do możliwości uzyskania
    potencjalnego zasiłku dla bezrobotnych. Chyba że przedsiębiorca będzie
    opłacał składki na FP z podstawy w co najmniej minimalnego wynagrodzenia.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-07-10 15:56:54
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Artur Ch." wrote:

> [...]
    > potencjalnego zasiłku dla bezrobotnych. Chyba że przedsiębiorca będzie
    > opłacał składki na FP z podstawy w co najmniej minimalnego wynagrodzenia.

    Chcialbym sie mylic, ale uwazam, ze jak ktos zaczyna prowadzenie DG to
    nie po to, zeby isc po 2 latach na bezrobocie. DG dla mnie byla ucieczka
    z bezrobocia, bo jakos tak sie zlozylo, ze owszem, chcieli zatrudniac,
    ale nie chcieli placic ;) Znaczy chcieli placic ale tak troche jakby
    powiedziec ... mao ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 6. Data: 2006-07-10 16:39:16
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > z bezrobocia, bo jakos tak sie zlozylo, ze owszem, chcieli zatrudniac,
    > ale nie chcieli placic ;) Znaczy chcieli placic ale tak troche jakby

    Ucieczka od bezrobocia i większa wolność...sam decydujesz co dzisiaj robisz.

  • 7. Data: 2006-07-10 18:08:23
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Michał wrote:

    > Ucieczka od bezrobocia i większa wolność...sam decydujesz co dzisiaj robisz.

    Z ta wieksza wolnoscia, politykujac, w dobie tego co nam grozi,
    centralne sterowanie, to bym nie przesadzal ;)