  • 11. Data: 2011-10-10 15:05:16
    Temat: Re: Zakończenie działalności - kogo informować?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ToM,

    > Tak, dokładnie. Kiedy likwidowałem swoją DG, to prócz UM (i jego jednego
    > okienka) konieczna była wizyta w ZUS, celem wyrejestrowania osób
    > ubezpieczonych. Wyrejestrowanie płatnika następuje dokumentem otrzymanym
    > z UM. Taką informację dostałem w ZUS-ie.

    Co jest swoją drogą bardzo dziwne, że osobę, która płaci składki tylko
    za siebie nie mogą wyrejestrować "z urzędu" - tak samo jak płatnika.
    Ale chyba już przywykliśmy do tego, że w Polsce nie może być normalnie
    :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-10-10 15:50:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-10 16:14, ToM pisze:

    > okienka) konieczna była wizyta w ZUS, celem wyrejestrowania osób
    > ubezpieczonych. Wyrejestrowanie płatnika następuje dokumentem otrzymanym
    > z UM. Taką informację dostałem w ZUS-ie.

    Chodzi o wyrejestrowanie ewentualnych "pracowników" czy "rodziny"?

    I co grozi za popełnienie tego karygodnego przestępstwa i
    niewyrejestrowanie "ubezpieczonych"? :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2011-10-10 16:37:42
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJTO>

    W dniu 2011-10-10 17:50, Liwiusz pisze:

    > Chodzi o wyrejestrowanie ewentualnych "pracowników" czy "rodziny"?

    Znam tylko z własnej autopsji, czyli 1-osobowa DG bez pracowników czy
    "rodziny". ZUS po prostu - na wniosek UM, nie jest w stanie/nie
    potrafi/nie umie/nie chce mu się wyrejestrować osoby zgłoszonej do
    ubezpieczeń a może natomiast płatnika. Przy czym nie ma znaczenia, że
    płatnik i "ubezpieczony" to fizycznie ta sama osoba.

    > I co grozi za popełnienie tego karygodnego przestępstwa i
    > niewyrejestrowanie "ubezpieczonych"? :)

    A tego to już wolałem nie zgłębiać :)

    --
    Citroen Berlingo 2.0 HDI RK329**

  • 14. Data: 2011-10-17 19:59:45
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    > Mój syn zawiesił na kilka miesięcy działalność i przy odwieszaniu
    > okazało się, że w ZUSie nie odnotowali zawieszenia i dwa dni później
    > przychodzi zawiadomienie o wszczęciu postępowania w sprawie
    > niepłacenia składek.

    To się ciesz, że dwa dni później.
    Do mnie przysłali 10 lat (bez miesiąca) później.

    --
    M.