  • 1. Data: 2020-02-19 11:57:25
    Temat: Zamkniecie działalności a wyrok sąd
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Jest firma zawieszona od trzech lat.
    Wypadało by ją wreszcie zamknąć bo jest zarejestrowana w mieszkaniu.
    Mieszkanie jest na gruncie skarbu państwa.
    I jest opcja że można wykupienia tylko w mieszkaniu nie może być działalności.
    " Czy jak działalność jest zawieszona to czy można wykupić?"
    na to pytanie pani w urzedzie nie była w stanie odpowiedzieć

    Ale

    Nie chciałem zamknąć do tej pory działalności bo nadal trwa sprawa sądowa.
    Jak się zakończy i komornik coś jeszcze znajdzie to wtedy będzie wiadomo
    czy firma coś zarobiła czy nie.

    Wydawło mi się że to będzie krótki strzał ale mamy "wolne sądy".
    Więc cholera wie kiedy się to skończy.

    jakie rozwiązanie?

  • 2. Data: 2020-02-19 12:00:33
    Temat: Re: Zamkniecie działalności a wyrok sąd
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-19 o 11:57, Bolko pisze:
> [...]
    > czy firma coś zarobiła czy nie.
    >
    > Wydawło mi się że to będzie krótki strzał ale mamy "wolne sądy".

    Jest prowadzona działalność? (fabryka, jakiś zakład), czy po prostu w
    mieszkaniu mieszka ktoś, kto prowadzi działalność gospodarczą (co
    automatycznie nie oznacza, że działalność jest prowadzona w tym mieszkaniu)?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2020-02-19 12:47:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Działalność jednosoobowa osoby fizycznej w CEDG, czy spółka jako osobny podmiot w
    KRS?
    IMHO w pierwszym przypadku można dochodzić należności jako osoba fizyczna, ale może
    się mylę i ktoś mnie wyprowadzi z ewentualnego
    błędu.

    -----

  • 4. Data: 2020-02-20 16:33:19
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2020 12:00:56 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jest prowadzona działalność? (fabryka, jakiś zakład), czy po prostu w
    > mieszkaniu mieszka ktoś, kto prowadzi działalność gospodarczą (co
    > automatycznie nie oznacza, że działalność jest prowadzona w tym mieszkaniu)?

    zwykła JDG która jest zawieszona bo czekam aż sedzia powie
    czy należy mi się kasa czy nie.

  • 5. Data: 2020-02-20 16:34:11
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2020 16:33:20 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > zwykła JDG która jest zawieszona bo czekam aż sedzia powie
    > czy należy mi się kasa czy nie.

    żeby być precyzyjnym zwykłe usługi doradcze

  • 6. Data: 2020-02-20 16:46:57
    Od: Tom N <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Bolko w
    ups.com>:

    > żeby być precyzyjnym zwykłe usługi doradcze

    No to masz kłopot! Mr 0 się już zainteresował...

    Bo o ile da sie udowodnić, że nie wyprodukowałeś niczego, to nie udowodnisz,
    że nie doradziłeś czegokolwiek...
    Czyli prowadzisz DG, ale nie odprowadzasz podatków, a to jest karalne...

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2020-02-20 17:02:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No ale to chyba i tak Tobie czy "Tobie pod firmą" to jeden pies?
    Analogicznie odwrotnie jeśli likwidujesz/zamykasz JDG to nadal mogą pozywać Ciebie,
    prawda?
    Aczkolwiek to jest ciekawy case, że w okresie zawieszenia można prowadzić sprawy
    sądowe (kiedyś szperałem orzecznictwo).
    No chyba, że za 9 i pół roku ZUS-owi się odmieni ;-)

    -----

  • 8. Data: 2020-02-21 19:55:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    ups.com>:

> [...]
    > że nie doradziłeś czegokolwiek...
    > Czyli prowadzisz DG, ale nie odprowadzasz podatków, a to jest karalne...

    No chyba zmyślasz.
    Sobie samemu nie umie doradzić.

  • 9. Data: 2020-02-22 00:01:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-02-20 o 16:33, Bolko pisze:
    > I jest opcja że można wykupienia tylko w mieszkaniu nie może być działalności.

    To jeszcze zacytuj ten przepis o zakazie działalności, bo prawdopodobnie
    nie chodzi o zakaz mieszkania w nim osoby, która prowadzi DG.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2020-02-23 11:10:33
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-02-19 o 11:57, Bolko pisze:
    > Jest firma zawieszona od trzech lat.
    > Wypadało by ją wreszcie zamknąć bo jest zarejestrowana w mieszkaniu.

    A nie jest przypadkiem tak, że zawiesić można tylko na dwa lata?
    Potem jak nie odwiesisz, to chyba z automatu jest wykreślenie.