  • 1. Data: 2006-03-01 17:01:17
    Temat: Zawieszenie firmy
    Od: "Annacor" <Annacor@_spam_poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy oprócz wyrejestrowania w ZUS-ie musze tez wyrejestrowac sie w
    U.Skarbowym?Nadmienie ze jestem zarejestrowany jako Vat-owiec na ksiazce
    przychodow i rozchodow.I co z informowaniem Urzedu Statystycznego i Urzedu
    Gminy-czy tez trzeba zawiesic dzialalnosc?Zeby potem przy ponownym
    uruchomieniu nie placic znowu 100 zl na rozpoczecie dzialalnosci.A moze moge
    tylko zawiesic w ZUS-ie a reszte nie informowac bo przeciez nie bedzie
    przychodow.
    Annacor

  • 2. Data: 2006-03-01 19:08:07
    Temat: Re: Zawieszenie firmy
    Od: "taxer" <taxer <NOSPAM>@krynica.net.pl>

    Użytkownik "Annacor" <Annacor@_spam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moge
    > tylko zawiesic w ZUS-ie a reszte nie informowac bo przeciez nie bedzie

    W zus-ie musisz bo będą naliczać składki. W skarbówce moim zdaniem nie
    musisz bo nie widzę rubryki w NIP-1 co wcale nie zwalnia cię z
    comiesięcznego składania deklaracji VAT-7.Niesty będziesz musiał o tym
    pamiętać. Statystyczny - nie , Urząd Gminy - nie.

    taxer

  • 3. Data: 2006-03-02 07:32:02
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    taxer <taxer
    <NOSPAM>@krynica.net.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Annacor" <Annacor@_spam_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    Działalność zawiesić można tylko w zus. W US nie ma już takiej instytucji.
    Trzeba składać comiesięczne deklaracje podatkowe(jeżeli były składane) ale w
    firmie nic nie może być księgowane. Zero działalności.

  • 4. Data: 2006-03-02 09:31:38
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Tymoszuk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:du671i$5lj$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Trzeba składać comiesięczne deklaracje podatkowe(jeżeli były składane) ale
    > firmie nic nie może być księgowane. Zero działalności.

    Poza tym prześledź ostatnie (czyli w okresie ok. 2 lat) głośne sprawy
    dotyczące zaległych składek podatników, którzy będąc w "zawieszeniu" nie
    opłacali składek, a teraz ZUS domaga się od nich wyrównania zaległości +
    odsetki. Żebyś kiedyś nie był następnym. Najlepiej poczytaj sobie o różnych
    składkowych aspektach "zawieszenia" na stronie ZUS. Mają tam opisanych sporo
    różnych sytuacji, w których przedsiębiorca decyduje się na "zawieszenie".
    Graszka

  • 5. Data: 2006-03-02 17:17:38
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Michał Tymoszuk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > Trzeba składać comiesięczne deklaracje podatkowe(jeżeli były składane)

    Niekoniecznie, są US w których nie trzeba.