  • 1. Data: 2003-10-11 17:20:07
    Temat: Złe księgowanie kosztów - i co mam teraz zrobić?
    Od: "MJH" <m...@w...pl>

    Witam,

    Prowadzę małą jednoosobową działalność od 3 lat. Małe przychody, mało
    faktur. KPiR prowadzę sama. Jestem płatnikiem VAT. Nie miałam jeszcze
    kontroli US. Teraz okazuje się, że coś przeoczyłam w przepisach i przez cały
    czas faktury za media (tel.TPSA, komórkę i energię) księgowałam memoriałowo
    tak jak inne koszty pod datą wystawienia faktury a nie terminem płatnosci i
    odliczałam VAT za wcześnie. Jednak z uwagi na profil działalności zawsze w
    VAT-7 wychodził mi VAT do zapłaty do US i może dlatego nie miałam kontroli i
    tego nie wyłapali. Za wrzesień już nie wpisałam tych kosztów, bo "otworzono"
    mi oczy postami na grupie...
    Co mam teraz zrobić? Korekta za 3 lata???? Jakie konsekwencje? Liczyć na
    szczęście bez kontroli przez 5 najbliższych lat?
    Proszę o pomoc. Jestem załamana...

    Pozdrawiam,
    Monika

  • 2. Data: 2003-10-11 19:22:22
    Temat: Re: Złe księgowanie kosztów - i co mam teraz zrobić?
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "MJH" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Proszę o pomoc. Jestem załamana...

    Nie jest tak źle! Sama to wykryłaś, sama to naprawisz.
    Ta metodologia "mediów" nie trwa tak długo. dawniej było "normalnie".
    Konsekwencje będą znikome, bo uszczerbek w podatku jest znikomy.

    Mam nadzieję, że ktoś Ci doradzi jak to się robi formalnie

  • 3. Data: 2003-10-11 19:25:51
    Od: pito<p...@a...pl>

> [...]
    > tak jak inne koszty pod datš wystawienia faktury a nie terminem
    płatnosci i
    > odliczałam VAT za wczeœnie. Jednak z uwagi na profil działalnoœci
    zawsze w
    > VAT-7 wychodził mi VAT do zapłaty do US i może dlatego nie
    miałam kontroli i
    > tego nie wyłapali. Za wrzesień już nie wpisałam tych kosztów,
    bo "otworzono"
    > mi oczy postami na grupie...
    > Co mam teraz zrobić? Korekta za 3 lata???? Jakie konsekwencje?
    Liczyć na
    > szczęœcie bez kontroli przez 5 najbliższych lat?

    Nie wiem jak podejdzie do tego kontrola(ale jutro sie dowiem i CI
    napisze).Wiem ze NSA uznalo w paru przypadkach rozporzadzenie
    M.F. o takim sposobie odliczania tych usług za nieprawidłowe.Co urząd
    to inna interpretacja NIESTETY.
    pzdr (będzie dobrze:)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-10-11 22:09:25
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "pito" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wiem jak podejdzie do tego kontrola(ale jutro sie dowiem i CI
    > napisze).Wiem ze NSA uznalo w paru przypadkach rozporzadzenie
    > M.F. o takim sposobie odliczania tych usług za nieprawidłowe.

    Nie dosc, ze rozporzadzenie bylo wydane AFAIR niezgodnie z prawem, to
    jeszcze ówczesne interpretacje tamtych przepisow rozporzadzenia były
    nieprawidłowe. Ale mało kto na to zwracał uwagę.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 5. Data: 2003-10-12 10:50:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Oct 2003, pito wrote:
    [...]
> [...]
    >+ napisze).Wiem ze NSA uznalo w paru przypadkach rozporzadzenie
    >+ M.F. o takim sposobie odliczania tych usług za nieprawidłowe.

    To się zgadza. Ale od tego roku (w której to było nowelizacji ?)
    zasada jest już w ustawie.
    Z czego wniosek, że od miesiąca obowiązywania "nowej" ustawy
    trzebaby bezwzględnie złożyć korekty, bo inaczej US nie uzna
    prawidłowości odliczenia VAT i dowali 30% "karnego".
    [...]
    >+ pzdr (będzie dobrze:)

    ...jak sama poprawi - to pewnie tak :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-10-13 10:16:53
    Od: "MJH" <m...@w...pl>

    > To się zgadza. Ale od tego roku (w której to było nowelizacji ?)
    > zasada jest już w ustawie.

    Witam,

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    ...No właśnie, od kiedy jest zmiana ustawowa? Od kiedy robić korekty i jak
    mają one wyglądać?

    Pozdrawiam,
    Monika

  • 7. Data: 2003-10-18 08:02:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Oct 2003, MJH wrote:

    >+ > To się zgadza. Ale od tego roku (w której to było nowelizacji ?)
    >+ > zasada jest już w ustawie.
    [...]
    >+ ...No właśnie, od kiedy jest zmiana ustawowa?

    Podejrzewam że od 22 marca br. Sprawdzałaś już na isip.sejm.gov.pl ?
    Trzeba niestety znaleźć kiedy został wydany i kiedy wchodzi w życie
    ów zapis że "media w teminie płatności" :(

    >+ Od kiedy robić korekty i jak mają one wyglądać?

    ...no, jak każda korekta: normalna deklaracja, obok/pod
    napisem że to deklaracja VAT-7 dobrze widoczny napis KOREKTa...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)