  • 1. Data: 2002-05-18 11:10:47
    Temat: bezrobotny a ubezpieczenie zdrowotne jako czlonek rodziny?
    Od: <e...@p...gazeta.pl>

    Moja zona jest bezrobotna. Czy ja jako maz moge zlozyc w swoim zakladzie pracy
    wniosek o przekazywanie
    obowiazkowych skladek do ZUS na konto zony. Jesli tak, to na jakich warunkach?,
    na ktora ustawe sie mam powolywac?
    Czy wówczas moje miesieczne wynagrodzenie jest pomniejszane o wartosc skladki
    przelewanej na konto zony w ZUS?

    Dzieki za kazde info
    M.

  • 2. Data: 2002-05-19 22:25:27
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

> [...]
    warunkach?,
    > na ktora ustawe sie mam powolywac?
    > Czy wówczas moje miesieczne wynagrodzenie jest pomniejszane o wartosc

    w zakladzie skladasz wniosek o objeciem zony ubezpieczeniem zdrowotnym; nie
    ponosisz za to zadnych dodatkowych skladek; nic sie nie zmienia w twoich
    rozliczeniach pracoawca-ZUS-Ty; warunek- zona nie innych dochodow od ktorych
    jest odprowadzana skl.ZUS oraz nie pobiera zasilku dla bezrobotnych;
    nalezy zwrocic uwage na adresy zamieszkania

  • 3. Data: 2002-05-20 12:15:24
    Od: "MB" <e...@N...poczta.gazeta.pl>

    mm01 <m...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > jest odprowadzana skl.ZUS oraz nie pobiera zasilku dla bezrobotnych;
    > nalezy zwrocic uwage na adresy zamieszkania

    no tak, ale moja zona pobiera zasilek dla bezrobotnych.
    W ostatni piatek byla w Urzedzie Pracy, gdzie jej powiedzieli ze Urzad pracy
    nie pokrywa ubezp. zdrowotnego, a ona jako czlonek rodziny moze korzystac z
    mojego (przy jednoczesnym pobieraniu zasilku)

    M.

  • 4. Data: 2002-05-21 21:12:28
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

> [...]
    > nie pokrywa ubezp. zdrowotnego, a ona jako czlonek rodziny moze korzystac
    > mojego (przy jednoczesnym pobieraniu zasilku)

    zglos w zakladzie pracy o objeciem ubezpieczneiem zdrowotnym czlonkow
    rodziny i po klopocie, dostaniesz ksiazeczke ubezpieczeniowa na czlonkow
    rodziny i heja do doktorka :) (za darmo)

    mm01