  • 1. Data: 2003-01-15 21:05:18
    Temat: chcę mieć NIP na fakturze , a polkomtel twierdzi, że nie mam prawa chcieć ...
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    chciałbym, aby polkomtel drukował na fakturze za rozmowy numer NIP

    upierają się, że NIP to mogą drukować tylko dla działalności gospodarczej, a
    przecież nawet otrzymując rachunek w sklepie mogę zażądać z NIPem lub bez

    czy ktoś może mi podpowiedzieć na jaki akt prawny powołać się, aby wymusić
    na nich umieszczanie NIPu na fakturze dla osoby fizycznej ?

    poza tym, czy do umieszczenia NIPu muszę im pokazywać zaświadczenie o
    nadaniu NIP czy wystarczy moje oświadczenie ?

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-01-16 07:38:51
    Od: "Galis" <g...@g...pl>

    plusz wrote:
> [...]
    >
    > poza tym, czy do umieszczenia NIPu muszę im pokazywać zaświadczenie o
    > nadaniu NIP czy wystarczy moje oświadczenie ?

    Powiedz, że prowadzisz działalność gospodarczą we własnym imieniu, a zresztą
    co ich obchodzi - chcesz NIP na fakturze i skoro go posiadasz to mają
    obowiazek go wstawić. Nie wiem czemu robią problem.

    galis

  • 3. Data: 2003-01-16 12:09:31
    Od: Radek Plachta <r...@2...pl>

    Galis wrote:
    > Powiedz, że prowadzisz działalność gospodarczą we własnym imieniu, a zresztą

    To będą chcieli zaświadczenia :( A może jeszcze opłata za
    cesję.... Zapytaj konsultanta pod 2601. Może wystarczy
    wysłać dokumenty statutowe i po kłopocie.

    Pozdrawiam
    Radar

  • 4. Data: 2003-01-16 13:30:41
    Od: "Inf" <i...@n...us>

    Galis wrote:

> [...]
    > zresztą co ich obchodzi - chcesz NIP na fakturze i skoro go posiadasz
    > to mają obowiazek go wstawić. Nie wiem czemu robią problem.

    Mysle, ze jezeli wyslesz odpowiedni wniosek (z nr klienta) o aktualizacje
    danych na fakturze na numer faxu BOK wraz z kopia dowodu nadania NIP-u, to
    nie powinno byc problemow. W kazdym razie beda musieli sie do tego
    ustosunkowac.

    Jezeli jestes os. fiz. prowadzaca DG, to oprocz NIPu, musisz im przeslac
    (wraz z wnioskiem o przenis. nr tel na DG) REGON i zaswiadczenie o prowadz.
    DG. Nr faxu BOK (z tego co pamietam) jest bezplatny i publikowany na
    stronach Polkomtelu, zmiana, ktora Cie interesuje jest bezlpatna i nie
    wymaga cesji umowy.

    Inf

  • 5. Data: 2003-01-16 18:01:20
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > zmiana, ktora Cie interesuje jest bezlpatna i nie
    > wymaga cesji umowy.

    Tego akurat nie bylbym pewien
    :-(

    M.

  • 6. Data: 2003-01-16 18:35:03
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org> napisał w
    wiadomości news:b06s30$13s$1@news.tpi.pl...

    > Tego akurat nie bylbym pewien
    > :-(

    Ale czego nie jestes pewien "bezplatnosci" czy "cesji" ?

    Karol

  • 7. Data: 2003-01-16 19:49:33
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Ale czego nie jestes pewien "bezplatnosci" czy "cesji" ?

    Jednego i drugiego. Jezeli bezplatnosc w miare dobry klient jest w stanie
    wywalczyc, to cesja, a co za tym idzie utrata warunkow promocyjnych moze byc
    dotkliwa.

    Z drugiej strony czym rozni sie Jan Kowalski legitymujacy sie dowodem
    osobistym numer ... od Jana Kowalskiego, prowadzacego dzialalnosc
    gospodarcza zarejestrowana przez Wojta Gminy Kuksanki pod numerem ... ? Z
    punktu widzenia rawa telekomunikacyjnego, umowe zawiera sie z podmiotem (bez
    wskazywania podstaw prawnych podmiotu :-), a Jan Kowalski jest nadal Janem
    Kowalskim...

    Trzeba bedzie ten temat pomacac :-)

    M.

  • 8. Data: 2003-01-16 20:00:21
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > czy ktoś może mi podpowiedzieć na jaki akt prawny powołać się, aby wymusić
    > na nich umieszczanie NIPu na fakturze dla osoby fizycznej ?

    Wpadl mi pomysl na chwilowe rozwiazanie problemu - wysylaj noty korygujace,
    listem poleconym ze zwrotka :-) Niech _ONI_ sie tlumacza, jezeli nie odesla
    podpisanych dokumentow...

    M.

  • 9. Data: 2003-01-16 20:26:45
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Radek Plachta" <r...@2...pl> wrote in message

    > To będą chcieli zaświadczenia :( A może jeszcze opłata za
    > cesję.... Zapytaj konsultanta pod 2601. Może wystarczy
    > wysłać dokumenty statutowe i po kłopocie.

    no tak, rzeczywiście chcą zaświadczenie
    tyle,że ja go nie mam i musiałem zwrócić się z tym do US (to też ciekawe, bo
    należy zwrócić się do urzędu macierzystego, czyli tego, który wydał NIP, a
    nie do tego w którym obecnie się rozliczam

    ale nie chce mi się już kłócić :)
    tym razem odpuszczę i poczekam na zaświadczenia z US (bo i tak będę pewnie
    go kiedyś potrzebował)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 10. Data: 2003-01-16 22:06:17
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości
    > "Radek Plachta" <r...@2...pl> wrote in message

    > no tak, rzeczywiście chcą zaświadczenie

    Jakiego zaswiadczenia? O nadaniu NIP? :-)
    ATSD to powinno im wystarczyc Twoje oswiadczenie.

> [...]
    > należy zwrócić się do urzędu macierzystego, czyli tego, który wydał NIP, a
    > nie do tego w którym obecnie się rozliczam

    To chyba Cie w bambuko zrobili.

    > ale nie chce mi się już kłócić :)
    > tym razem odpuszczę i poczekam na zaświadczenia z US (bo i tak będę pewnie
    > go kiedyś potrzebował)

    Przeciez nie dostaniesz duplikatu nadania NIP.
    Musisz wystapic o potwierdzenie nadania NIP, na druku NIP-5 (AFAIR).

    Karol