  • 1. Data: 2002-05-04 11:46:13
    Temat: czynsz w koszty
    Od: "Smart Group" <s...@w...pl>

    Witam ponownie :-))
    Mam takie pytanie, czy zaliczajac czynsz w koszty zaliczam odpowiedni %
    kwoty naleznej?( podanej przez zarzadce w zawiadomieniu o zmianie wysokosci
    oplat?) czy % od kwoty faktycznie zaplaconej? rozpoczelam dzialalnosc w
    kwietniu i jest to pierwszy miesiac za ktory wpisylabym do KPiR te koszty,
    ale sek w tym, ze akurat jest to miesiac rozliczen z zarzadca i poniewaz
    mialam nadplate - wplata w kwietniu jest bardzo symboliczna . poniewaz nie
    mam wyszczegolnionego vat-u - to rozumiem, ze wystawiam DW i wpisuje % od
    cale kwoty brutto, prawda? pozdrawiam
    Basia

  • 2. Data: 2002-05-05 09:34:37
    Temat: Re: czynsz w koszty
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Smart Group" <s...@w...pl>
    napisał w wiadomości

> [...]

    > ale sek w tym, ze akurat jest to miesiac
    rozliczen z zarzadca i poniewaz
    > mialam nadplate - wplata w kwietniu jest bardzo

    jak taka symboliczna to najprościej nie wpisuj
    tego jako swój koszt do kpir (odpóść ten
    miesiąc:), oczywiście zarządcy zapłać :-)

    > poniewaz nie
    > mam wyszczegolnionego vat-u - to rozumiem, ze
    wystawiam DW i wpisuje % od
    > cale kwoty brutto, prawda?

    Prawda ale jakby był wyszeczególniony vat to i tak
    do dowodu wew. wpisujesz % od kwoty brutto

    Sark

  • 3. Data: 2002-05-06 10:49:06
    Od: "niuska" <j...@w...pl>

    a jak okreslic ten % jesli siedziba firmy jest mieszkanko?
    czy np. jesli pokoj mialby 10 m2 to ustalam jaki procent ogolnej powierzchni
    mieszkania on zajmuje i w ten sposob okreslam tez jaka czesc kwoty czynszu
    moge wrzucic w koszty?
    no i jakie koszty moge wrzucac: proporcjonalnie czynsz, energie, ew. telefon
    (biling), czy cos jeszcze?

    Justyna

  • 4. Data: 2002-05-07 00:57:28
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "niuska" <j...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ab5mjg$ifl$1@h1.uw.edu.pl...
> [...]
    > czy np. jesli pokoj mialby 10 m2 to ustalam jaki
    procent ogolnej powierzchni
    > mieszkania on zajmuje i w ten sposob okreslam

    Bezpiecznie 30 % a jak sama to 50% (tak mi kiedys
    powiedziała rozsądna paniw us ;)

    > no i jakie koszty moge wrzucac: proporcjonalnie
    czynsz, energie,

    Tak

    > ew. telefon

    też ale trzeba zamówić biling i na nim wykazać te
    rozmowy które związane były z twoją dg, (+ koszt
    bilingu ale bez kosztu abonamentu) pytanie czy sie
    taka zabawa opłaci :-)

    > (biling)

    Tak, jezeli zamawiasz aby wykazac jw.

    > czy cos jeszcze?

    Chyba już nic ale poczytaj w instrukcji do kpir

    Sark