  • 1. Data: 2006-09-27 11:12:13
    Temat: dwa salda konta produkcji podstawowej ?!!?
    Od: "rafii" <r...@w...pl>

    Witam.

    Mam pytanko dotyczace salda konta 501 koszty produkcji podstawowej: czy
    konto to może wykazywac jednoczeście saldo WN i saldo MA,

    Bieże sie to stad że w trakcie roku koszty nie sa wyksiegowywane z
    poszczególnych kont analitycznych do konta 501 tylko z jednego konta
    analitycznego do 501, specjalnie założonego do wyksięgowywania kosztu
    wytworzenia produktów - z tego konta koszty są wyksiegowywane na konto 601
    Produkty gotowe, przez co w trakcie roku wykazuje ono przez cały czas saldo
    MA, a pozostale konta analityczne do 501 wykazuja saldo WN.

  • 2. Data: 2006-09-27 11:34:44
    Temat: Re: dwa salda konta produkcji podstawowej ?!!?
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 9/27/2006 1:12 PM, Użytkownik rafii napisał:
> [...]
    > Produkty gotowe, przez co w trakcie roku wykazuje ono przez cały czas saldo
    > MA, a pozostale konta analityczne do 501 wykazuja saldo WN.

    Bierzesz saldo sald kont analitycznych.

    W KF: W ałtluku, gdzieś w menusie jest funkcja anulowania wiadomości,
    którą możesz usunąć zduplikowane posty.

  • 3. Data: 2006-09-27 12:03:05
    Od: "rafii" <r...@w...pl>

    Chodzi o to że konto syntetyczne wykazuje dwa salda WN i MA, konta
    analityczne wykazuja salda WN a jedno konto analityczne 501-99 , które służy
    do dokonywania wyksięgowań wykazuje obroty i saldo MA - w efekcie
    syntetyczne ma saldo WN i MA

  • 4. Data: 2006-09-27 17:02:43
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "rafii" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > analityczne wykazuja salda WN a jedno konto analityczne 501-99 , które
    > służy do dokonywania wyksięgowań wykazuje obroty i saldo MA - w efekcie

    ale co chcesz z tym zrobić? Bo rozumiem, że na koniec roku to będzie
    wyprostowane przy przeksięgowaniach na wynik finansowy?

    Ogolnie mi się taka konstrukcja nie widzi, bo nie ma specjalnie sensu
    interpretacyjnego ;-)

    Magdi

  • 5. Data: 2006-09-28 07:35:28
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 9/27/2006 7:02 PM, Użytkownik Magdi napisał:

    > Ogolnie mi się taka konstrukcja nie widzi, bo nie ma specjalnie sensu
    > interpretacyjnego ;-)

    Sens ma bo miesięczne przeksięgowania nie fałszują obrotów analityk.

  • 6. Data: 2006-09-28 07:40:02
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 9/28/2006 9:35 AM, Użytkownik \n napisał:

    > Sens ma bo miesięczne przeksięgowania nie fałszują obrotów analityk.

    ...ale do celów analitycznych oczywiście, nie ustalenia wyniku finansowego.

  • 7. Data: 2006-09-28 13:38:35
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    > ...ale do celów analitycznych oczywiście, nie ustalenia wyniku
    > finansowego.

    dla celów analitycznych w takim razie - IMHO czemu nie
    Tylko sprawdź jak się generuje rachunek zysków i strat jak zasysa
    obroty/salda z kont kosztowych, bo czasem się nieprawidłowo wyświetla.

    Magdi

  • 8. Data: 2006-09-30 12:06:48
    Od: "rafii" <r...@w...pl>

    ale obroty analityk można przeciez odczytać z zestawienia sald i obrotów.
    Takie rozwiązanie stosuje pewna moja znajoma z która wdałem sie w dyskusję
    czy jest to prawidłowe czy nie. moim zdaniem konto produkcji podstawowej
    powinny wykazywać wylącznie saldo WN - czyli wartośc produkcji w toku.

  • 9. Data: 2006-10-05 06:51:22

    Dnia 9/30/2006 2:06 PM, Użytkownik rafii napisał:
> [...]
    > czy jest to prawidłowe czy nie. moim zdaniem konto produkcji podstawowej
    > powinny wykazywać wylącznie saldo WN - czyli wartośc produkcji w toku.

    A czy ja twierdzę co innego?

  • 10. Data: 2006-10-17 07:32:27
    Od: "rafii" <r...@w...pl>

    ale wyżej piszesz że takie księgowanie ma sens