  • 1. Data: 2005-12-14 14:23:45
    Temat: działalnos gospodarcza po raz pierwszy
    Od: "korneusz" <k...@w...pl>

    Witam

    Powiedzmy, ze zakładam działalnośc która świadczy usugi w zakresie jazdy
    konnej. Nie musze nikogo zatrudniać do prowadzenia - powiedzmy ze z dobrej
    woli pewne osoby mi pomagają a ja mam papiery ( instruktora) i wszystko gra.
    tylko ze ta działalnoc przynosi mi dochód tylko w lipcu i sierpniu powiedzmy
    400 tys zł. Nie moge być rolnikiem bo to za dużo i przejde z Krusu na Zus.
    powiedzmy ze bede miał troche kosztów firme chce założyc od stycznia,
    zakładam pierwszy raz i wcześniej nic nie prowadziłem, wiec bede miał zniżkę
    w zusie, ale No wąłśnie nie zrobie kosztów na 40 tys zł wiec jak sie
    najlepiej rozliczać albo cos wykombinowac moze kogos zatrudnić i to będzie
    koszt ale wówczas za pracownika też musze płacic zus w miesiacach w któych i
    tak mam wydatki a nie mam przychodów ?/
    help

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-14 14:25:03
    Temat: Re: działalnos gospodarcza po raz pierwszy
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@w...pl> napisal(a):
> [...]
    > koszt ale wówczas za pracownika też musze płacic zus w miesiacach w któych i

    A teraz to samo, ale na spokojnie i po polsku.
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2005-12-14 21:43:49
    Od: "korneusz" <k...@w...pl>

    ok
    wcześniej nie miałem żadnego interesu
    teraz chce założyć działanośc gospodarczą która będzie świadczyc usługi w
    zakresie jazdy konnej.
    ale działalnoś miałą by zaarzbiac powiedzmy w miesiacach czerwiec -
    wrzesień ( włącznie) a w pozostałych przynosiła by starty
    tylko ze w tych miesiącach zarobiła by np 40 tys zł wiec nie mógł bym jej
    prowadzić jako rolnik bo ten moze w ciagu roku zarobic 2500 zł a jak zarobi
    więcej przechodzi na zus
    bedąc na zusie zapłacił bym 19 % albo i więcej, ale powiedzmy ze zapłacił
    bym duzó podatku chyba ze miał bym koszty.
    skad wziasc tyle kosztów ? jeżeli zbierał bym od stycznia i tak tyle nie
    nazbieram, moze kogos zatrudnic, np osobę która płaci sobie juz zus czy
    krus, albo emerytę powiedzmy z rodziny, żeby kasa została u mnie.
    czy moge wliczyc np zywienie koni do kosztów tylko ze żywie je powiedzmy
    własnym ziemiopłodem, który wcześniej zebrałem ?
    czy macie jakis pomysl jak narobić kosztów na 40 tyś

  • 4. Data: 2005-12-14 21:53:51
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    korneusz wrote:

    > czy macie jakis pomysl jak narobić kosztów na 40 tyś

    Kup konika :)

    --
    Troche krytyki o rodzimej SF/F ................. http://tiny.pl/xdp4
    Grzedowicz, Grzedowicz, Grzedowicz :) .......... http://tiny.pl/xdp8

  • 5. Data: 2005-12-14 21:58:06
    Od: "korneusz" <k...@w...pl>

    no ale ja mam powiedzmy 22 konie z czego 15 zarabia a reszta nie tylko te 15
    zarabia przez te 4 miesiące

  • 6. Data: 2005-12-14 22:28:18
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    korneusz wrote:

    > no ale ja mam powiedzmy 22 konie z czego 15 zarabia a reszta nie tylko te 15
    > zarabia przez te 4 miesiące

    Niewazne ;)))

    Chcesz miec koszty? Kupuj koniki ;)

    A z ciekawosci, gdzie taka (duza) stadnina?

  • 7. Data: 2005-12-15 07:38:44
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/14/2005 11:28 PM, Użytkownik mariposa doux napisał:

    > Niewazne ;)))
    >
    > Chcesz miec koszty? Kupuj koniki ;)
    >
    > A z ciekawosci, gdzie taka (duza) stadnina?

    Konik prawdopodobnie będzie środkiem trwałym.

    --
    gefragt

  • 8. Data: 2005-12-15 07:46:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    korneusz wrote:
    > czy macie jakis pomysl jak narobić kosztów na 40 tyś

    Jak narobić kosztów?
    W znanych mi przypadkach filozofia ta prowadzi
    do posiadania wielu nieprzydatnych rzeczy i
    raczej bliżej z nią do upadku niż rozwoju.
    Pomyśl raczej co zrobić, żeby zapłacić
    jeszcze większy podatek i przy okazji
    wydatek z tym związany zaliczyć do kosztów.
    Może zainwestuj w coś co pozwoli
    zarabiać na koniach również
    w miesiącach zimowych.

  • 9. Data: 2005-12-15 08:32:13
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:dnr6me$36b$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > Konik prawdopodobnie będzie środkiem trwałym.

    wg uor - tak
    podatkowo - nie

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-12-15 22:32:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 14 Dec 2005, korneusz wrote:

    > Nie musze nikogo zatrudniać do prowadzenia - powiedzmy ze z dobrej
    > woli pewne osoby mi pomagają

    ...jeśli takie coś *powiemy* (a powiedziałeś) to oznacza że
    uzyskamy przychód. Z tytułu nieodpłatnego świadczenia w postaci
    wynagrodzenia które należałoby się jakby "pomagały za pieniądze".
    Do wpisania do przychodów :>

    > 400 tys zł. Nie moge być rolnikiem bo to za dużo i przejde z Krusu na Zus.

    ...wot ciekawostka - to chyba od niedawna ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)