  • 1. Data: 2002-08-26 13:56:50
    Temat: jak legalnie sprzedawac shareware?
    Od: "szymon" <s...@f...onet.pl>

    czolem grupa!

    uscisle troche moje pytanie "jak legalnie sprzedawac shareware?"
    przede wszystkim, chodzi tu o dzialalnosc na niewielka skale:
    kilka-kilkanascie tys zl rocznie. sprzedaz polega na wyslaniu mailem kodu.
    czy konieczne jest prowadzenie dzialalnosci gospodarczej? (koszty
    biurokracji przy obrotach tego rzedu... a oprocz tego jestem zatrudniony na
    umowe o prace, wiec nie jest to kwestia przezycia).
    czy zmienia cos fakt, ze kupujacymi sa glownie ludzie z zagranicy a
    pieniadze wplywaja przez wyspecjalizaowana firme obslugujaca platnosci?
    (przelew raz na kilka miesiecy)

    pozdrawiam i licze na wskazowki w tej sprawie!

    sz.

  • 2. Data: 2002-08-26 14:36:54
    Temat: Re: jak legalnie sprzedawac shareware?
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-D)

> [...]
    > (przelew raz na kilka miesiecy)
    >
    > pozdrawiam i licze na wskazowki w tej sprawie!

    No coz, yjscia sa 2 - ryzykowac i sprzedawac po cichu - majac cichutka
    nadzieje w serduszku ze nikt sie nie dowie - ale jesli chodzi o LEGALNĄ
    sprzedaż to niestety - wszystkie formalnosci z zalozeniem DG oraz
    fiskalno-ZUSowskie trzeba zalatwiac... - takie zycie. Ale sprobuj uscislic -
    skad bierzesz te kody - czy to Twoj program - jestes jego autorem, czy
    wykonujesz sprzedaz dla kogos ? Moze umowa agencyjna bylaby lepsza ???

    Zgodz sie, co Ci szkodzi? >>> http://link.interia.pl/f163f

  • 3. Data: 2002-08-28 09:25:58
    Od: "szymon" <s...@p...onet.pl>

    > No coz, yjscia sa 2 - ryzykowac i sprzedawac po cichu - majac cichutka
    > nadzieje w serduszku ze nikt sie nie dowie - ale jesli chodzi o LEGALNĄ

    no tak, taka wlasnie sprzeczna nadzieje maja sprzedawcy piratow - ze klienci
    dowiedza sie szybko i licznie ale przedstawiciele prawa ich zupelnie nie
    zauwaza...

> [...]
    > skad bierzesz te kody - czy to Twoj program - jestes jego autorem, czy
    > wykonujesz sprzedaz dla kogos ? Moze umowa agencyjna bylaby lepsza ???

    chodzi tu o sprzedaz wlasnych programow. umowa agencyjna to jakas forma
    posrednictwa, dobrze zgaduje?
    no ale tak wlasnie myslalem, ze DG musi byc...
    a moze da sie tak zakombinowac, zeby to nie wygladalo jak sprzedaz, czyli
    jakas zamotana umowa z firma trzecia i ze niby ona sprzedaje koncowym
    klientom a ja przekazuje jej... - wlasnie co? jakies prawo do "czegos"?
    pytanie z innej beczki. z punktu widzenia finansowego caly czas nic sie nie
    dzieje tylko co jakis czas przybywa kasa, powiedzmy ze raz na rok (z tej
    firmy). czy prowadzenie DG tylko w tym jednym miesiacu w roku byloby w tym
    przypadku zgodne z prawem?

    sz.