  • 1. Data: 2003-05-28 17:49:32
    Temat: jak to zrobić?
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    W zeszłym roku wystawiłem dla firmy X fakturę za usługę.Firma X jest osobą
    fisyczną prowadzącą DG. Z uwagi na to, że X nie płaciła za
    fakturę,wystąpiłem do sądu i uzyskałem nakaz zapłaty, ale z kolei komornik
    umorzył sprawę z uwagi na to, że X nie ma majątku który mógłby zająć.
    Czy mogę na podstawie pisma od komornika obecnie wrzucić w koszty całość
    wystawionej wcześniej faktury z zeszłego roku?
    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-05-28 19:43:27
    Temat: Re: jak to zrobić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2003, Jarek wrote:

> [...]
    >+ Czy mogę na podstawie pisma od komornika obecnie wrzucić w koszty całość
    >+ wystawionej wcześniej faktury z zeszłego roku?

    UoPDoOF:
    +++++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    20) wierzytelności odpisanych jako nieściągalne, z wyjątkiem takich
    wierzytelności nieściągalnych, które uprzednio na podstawie art. 14
    zostały zarachowane jako przychody należne i których nieściągalność
    została uprawdopodobniona,
    -----

    Jak dla mnie papier od komornika byłby wystarczającym "uprawdopo-
    dobnieniem" nieściągalności.
    Nie wiem czy wstawić ":)" czy jednak ":("... !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-28 20:11:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > dobnieniem" nieściągalności.
    > Nie wiem czy wstawić ":)" czy jednak ":("... !

    Najlepiej przeczytać artykuł do końca :-)

    21.2. Za wierzytelności, o których mowa w ust. 1 pkt 20,
    uważa się te wierzytelności, których nieściągalność została
    udokumentowana:
    1) postanowieniem o nieściągalności, uznanym przez wierzyciela
    jako odpowiadające stanowi faktycznemu, wydanym przez właściwy
    organ postępowania egzekucyjnego, albo
    2) postanowieniem sądu o:
    a) oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości,
    gdy majątek masy nie wystarcza na zaspokojenie
    kosztów postępowania upadłościowego, lub
    b) umorzeniu postępowania upadłościowego,
    gdy zachodzi okoliczność, o której mowa w lit. a), lub
    c) ukończeniu postępowania upadłościowego, albo
    3) protokołem sporządzonym przez podatnika, stwierdzającym,
    że przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne
    związane z dochodzeniem wierzytelności byłyby
    równe albo wyższe od jej kwoty.

    Pzdr
    CEZ

  • 4. Data: 2003-05-29 06:20:47
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > że przewidywane koszty procesowe i egzekucyjne
    > związane z dochodzeniem wierzytelności byłyby

    Ja tylko dodam że wrzucić "całość " w kup nie można tylko wartość netto
    sprzedaży jeśli jesteś Vatowcem.
    Wiola

  • 5. Data: 2003-05-29 06:48:51
    Temat: Re: Re: jak to zrobić?
    Od: s...@s...pl Slawomir Dabrowski)

    On Wed, 28 May 2003 22:11:23 +0200, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    Ciekawe, że warunki uznania wierzytelności za nieściągalną są mniej
    ostre w przypadku zawiązania rezerwy. I tu jest wyższość KH nad KPIR
    ;)
    --

    Sławomir Dąbrowski

  • 6. Data: 2003-05-30 08:53:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2003, Wiola Pikorska wrote:

    >+ Użytkownik "cef" <c...@i...pl> [...]
    [...a to moje...]
    >+ > > Jak dla mnie papier od komornika byłby wystarczającym "uprawdopo-
    >+ > > dobnieniem" nieściągalności.
    [...]
> [...]
    >+ > jako odpowiadające stanowi faktycznemu, wydanym przez właściwy
    >+ > organ postępowania egzekucyjnego, albo

    Dla porządku: komornik jest "właściwym" organem ? ;)

    [...]
    >+ Ja tylko dodam że wrzucić "całość " w kup nie można tylko wartość netto
    >+ sprzedaży jeśli jesteś Vatowcem.

    A swoją drogą: co z VATem ? Stracony ? Da się odzyskać ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-05-30 20:23:50
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > [...a to moje...]
    > [...]
    >
    > Dla porządku: komornik jest "właściwym" organem ? ;)
    >
    > [...]
    >
    > A swoją drogą: co z VATem ? Stracony ? Da się odzyskać ?
    -------------------------------
    Nie bardzo wiedzę możliwość odzyskania tego Vatu
    Korekty nie można zrobić była sprzedaż . W koszty zaliczasz to co było
    przychodem a Vat nim nie był.
    Raczej nie widzę sposobu .
    Wiola

  • 8. Data: 2003-05-31 20:22:00
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    > Nie bardzo wiedzę możliwość odzyskania tego Vatu
    > Korekty nie można zrobić była sprzedaż . W koszty zaliczasz to co było
> [...]

    A czy błędem będzie wrzucenie całej kwoty brutto w koszty?
    Jarek

  • 9. Data: 2003-05-31 20:53:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A czy błędem będzie wrzucenie całej kwoty brutto w koszty?
    > Jarek

    Nie możesz wrzucić brutto, bo VAT nie był przychodem
    w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
    Wiola napisała to wyraźnie.

  • 10. Data: 2003-05-31 21:42:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 31 May 2003, Jarek wrote:
    >+ A czy błędem będzie wrzucenie całej kwoty brutto w koszty?

    Przed chwilą ;) Wiola pisała że tak - bo VAT nie był przychodem.
    Bardzo mi się konstrukcja ze stratą VATu nie podoba - najwyraźniej
    jest traktowany tak jak VAT od darowizny :]

    pozdrowienia, Gotfryd