  • 1. Data: 2004-09-29 17:33:35
    Temat: kiedy rozpocząc DG
    Od: "janek" <j...@w...pl>

    witam

    zamierzam rozpocząc DG do tego celu muszę kupić budynek i go wyremontować
    1. Czy najpierw zgłosić DG i płacic ZUS itp , wtedy mogę wrzucic duzo w
    koszty np. materiały do remontu
    2. Najpierw kupic budynek remon tować go a potem wprowadzić na srodki trwałe
    i amortyzować, tu zaszczedze na ZUS przez dwa miesiace .

    proszę o wasze rady
    janek

  • 2. Data: 2004-09-29 21:35:01
    Temat: Re: kiedy rozpocząc DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 29 Sep 2004, janek wrote:
    [...]
    >+ 1. Czy najpierw zgłosić DG i płacic ZUS itp , wtedy mogę wrzucic duzo w
    >+ koszty np. materiały do remontu

    Jesteś świadom że potocznie rozumiany "remonty" podatkowo dzieli się
    na zupełnie odrębne:
    1. "remonty właściwe" wliczane w koszt
    2. "ulepszenia" wchodzące do amortyzacji (poprzed podwyższenie WP) ?

    >+ 2. Najpierw kupic budynek remon tować go a potem wprowadzić na srodki trwałe
    >+ i amortyzować, tu zaszczedze na ZUS przez dwa miesiace .

    A co z VATem ? Będziesz zwolniony ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-30 04:43:39
    Od: "janek" <j...@w...pl>

    > Jesteś świadom że potocznie rozumiany "remonty" podatkowo dzieli się

    na zupełnie odrębne:
    > 1. "remonty właściwe" wliczane w koszt
    > 2. "ulepszenia" wchodzące do amortyzacji (poprzed podwyższenie WP) ?

    Tak to wiem

    > A co z VATem ? Będziesz zwolniony ?
    >
    > --
    z vat nie bedę zwolniony

    janek

  • 4. Data: 2004-09-30 05:38:57
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "janek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > na zupełnie odrębne:
    > >
    > Tak to wiem
    > trwałe

    > z vat nie bedę zwolniony

    Czyli wygląda na to, iż zyskasz o wiele więcej na VAT niż na niepłaceniu
    ZUS.
    Nie podałeś kosztu remontu, ale domyślam się, że to będzie więcej niż kilka
    tysięcy...
    :-)

    Łukasz Kaliński