  • 11. Data: 2007-06-02 22:05:28
    Temat: Re: komputer
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik cef napisał:

    > przedmiot warty znacznie mniej niż 3500 -
    > zasady kwalifikacji się nie zmieniły.

    A nie pomylilo ci sie z wyposazeniem w tym wypadku?

    A moze mnie sie pomylilo?

  • 12. Data: 2007-06-02 22:09:50
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Wszystko co napisales wskazuje, że:

    > Chodzi o biuro tłumaczeń. Roczne dochody 20-30tys zł.

    No to mikroprzedsiebiorstwo. Moze skorzystac z pomocy de minimis
    opisanej w ustawie. trzeba niestety tez sie liczyc z wszystkimi za i
    przeciw korzystania z tego typu pomocy. Sa miejsca (fundusze
    europejskie) gdzie procedura jest utrudniona lub niemozliwa, jesli
    podmiot korzysta(ł) z de minimis.

    > Czy komputer (4000zł brutto) w takim przypadku trzeba wpisywać jako środek
    > trwały ?

    Vatowiec czy nie? Bo dla Vatowcow 3500 bylo kwota netto. To tak BTW.

    > Jeśli nie to czy wystarczy tylko wpisać do PKPiR ?

    od 1500 wartosci przedmioty powinny byc wpisane do rejestru wyposazenia.
    W tym przypadku - laptopa - amortyzacja jednorazowa, calosc VAT
    odliczana jednorazowo i jednorazowy wpis do KPiR.

    Pozdr
    WM

  • 13. Data: 2007-06-03 06:43:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojtek Malina wrote:

    > A nie pomylilo ci sie z wyposazeniem w tym wypadku?

    Nie. Zajrzyj do definicji. Nie ma tam nic o wartości.
    Decyduje okres użytkowania. Wartość decyduje jedynie o sposobie
    ujęcia w kosztach: albo amortyzacja albo zaliczasz do kosztów
    w dniu przekazania do użytkowania albo amortyzacja jednorazowa

  • 14. Data: 2007-06-04 08:00:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Jun 2007, Wojtek Malina wrote:

    > Z tego co wiem jedynie do ewidencji wyposazenia (wartosc > 1500 PLNow).
    >
    > Srodki trwale odeszly chyba do lamusa, bo prog jest jakies wysoki od
    > niedawna. Mozna wiec takie "popierdolki" amortyzowac jednorazowo.

    Powinna być jakaś możliwość oznaczania postów w archiwach googla
    na czerwono ;)
    Toż NIE WIDZISZ że SAM SOBIE ZAPRZECZASZ?
    Jak "odeszły do lamusa", skoro SAM PISZESZ że "amortyzować jednorazowo"?
    Przecież to nie jest tożsame z zaliczeniem do wyposażenia!
    Wrrr.....

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2007-06-04 08:01:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Jun 2007, Anax WRC wrote:

    > Użytkownik "Wojtek Malina" <w...@g...pl> napisał

    > ooo a mozesz cos wiecej na ten temat napisac?jaki prog jest obecnie? bo
    > chyba do niedawna bylo 3500

    I tak jest nadal.
    Tyle, że poprzednio OBA progi, tj uznania za wyposażenie i amortyzacji
    jednorazowej wynosiły po 3500 zł, a teraz MP może *łącznie* dokonać
    w ciągu roku amortyzacji jednorazowej za coś 50 kEU.
    Z zaliczeniem (a raczej zakazem zaliczanie czegoś co ma WP >3500) do
    wyposażenia (znaczy BEZ amortyzacji) nie ma to nic wspólnego.
    Zresztą i tak zaliczanie kompa do wyposażenia IMO nie jest dobrym
    pomysłem. Przynajmniej dopóty to jedyny komp w firmie.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-06-04 08:08:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Jun 2007, owp wrote:

    > Chodzi o biuro tłumaczeń. Roczne dochody 20-30tys zł.

    Podatnika VAT czy nie, a jeśli tak to jak rozumiemy 100% sprzedaży
    oVATowanej?

    > Czy komputer (4000zł brutto) w takim przypadku trzeba wpisywać jako środek
    > trwały ?

    Przecież kwota brutto o niczym nie przesądza :|
    Taki "klasyczny numer z allegro", czyli "cena jest ceną brutto,
    wystawiam faktury", a po wszystkim okazuje się że co prawda to
    prawda, ale faktura jest ze stawką "zwolnione" :>

    > Jeśli nie to czy wystarczy tylko wpisać do PKPiR ?

    Nie.
    Tu masz rozporządzenie (rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis2
    ...i przeczytaj o ewidencji wyposażenia.

    Niemniej, nawet jeśli NIE TRZEBA poddać go amortyzacji, to IMO
    takie coś jak komp, fotoaparat itp. lepiej poddać amortyzacji
    jednorazowej niż zaliczyć do wyposażenia.
    Powód? - ewentualne "ulepszenia" (podatkowe).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-06-04 09:41:09
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Zresztą i tak zaliczanie kompa do wyposażenia IMO nie jest dobrym
    > pomysłem. Przynajmniej dopóty to jedyny komp w firmie.

    Mozesz napisac czemu?

    W skrocie. I bez linkowania do calej ustawy :)

  • 18. Data: 2007-06-04 15:43:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Jun 2007, Wojtek Malina wrote:

    > Mozesz napisac czemu?

    Jest w sąsiednim poscie - z powodu możliwości ulepszenia.
    Podatkowego, czyli dokupienia czegoś za >3500 zł, wbrew wrażeniom
    takie "przypadki chodzą po ludziach". A później nie wiadomo jak
    to ugryźć.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2007-06-05 21:56:54
    Od: "owp" <o...@g...pl>

    > Podatnika VAT czy nie, a jeśli tak to jak rozumiemy 100% sprzedaży
    > oVATowanej?

    Tak. VAT 100%.

> [...]
    > wystawiam faktury", a po wszystkim okazuje się że co prawda to
    > prawda, ale faktura jest ze stawką "zwolnione" :>

    Chodzi o zakup w sklepie.

    > Nie.
    > Tu masz rozporządzenie (rejestracja darmowa):
    > http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1#spis2
    > ...i przeczytaj o ewidencji wyposażenia.

    Dzięki.

    > Niemniej, nawet jeśli NIE TRZEBA poddać go amortyzacji, to IMO
    > takie coś jak komp, fotoaparat itp. lepiej poddać amortyzacji
    > jednorazowej niż zaliczyć do wyposażenia.
    > Powód? - ewentualne "ulepszenia" (podatkowe).

    Jakie ulepszenia ? Chodzi o komputer (nie będzie ulepszeń) ?
    Hmm. Poczytam o amortyzacji. Na razie zakupy "na firmę" mieściły się w
    kwotach do 250zł, więc nie mam doświadczenia :)

    owp

  • 20. Data: 2007-06-06 06:35:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Jun 2007, owp wrote:

    > Jakie ulepszenia ?

    "przyszłe możliwe".
    Nie ma jasnej regulacji postępowania, jeśli ST który nie został
    poddany amortyzacji lecz zaliczony w koszty (na mocy szczegółowego
    przepisu), bo dokupieniu "czegoś" (co spełnia definicję "ulepszenia")
    przekracza próg wartości początkowej.

    > Chodzi o komputer (nie będzie ulepszeń) ?

    Skąd wiesz? Tak Ci się tylko wydaje ;)

    > Hmm. Poczytam o amortyzacji.

    Jak do 3500zł netto bez żadnych ograniczeń może być jednorazowa
    i sprawa jest prosta.
    Niemniej w koszty idzie wartość amortyzacji, a NIE zakupu :)

    pzdr, Gotfryd