  • 1. Data: 2014-01-10 09:40:09
    Temat: numerowania faktur zakupowych
    Od: grzegorz <g...@g...com>

    Witam,

    w pewnym oprogramowaniu księgowym w 2013 r wprowadzono własną numerację faktur
    zakupowych, uzasadniając że:

    "Dla celów podatkowych konieczne jest wprowadzenie numerowania faktur zakupowych oraz
    innych kosztów, zwłaszcza że od roku 2013 jedna faktura zakupowa będzie mogła
    pojawiać się w rejestrach wielokrotnie
    - najpierw jako koszt, potem korekta tego kosztu, potem ponowne wprowadzenie po
    anulowaniu tej korekty etc.
    Każda taka operacja w celu odpowiedniego zassania musi posiadać niezależną numerację.

    Pole numeru obcego dokumentu wykorzystywane będzie wewnętrznie i drukowane na wydruku
    DPZ, jeśli zostanie wykonany."

    I faktycznie zakupy były zasysane do KPiR i VAT z numerem własnym a nie numerem
    faktury papierowej.

    Od tego roku w ustawieniach oprogramowania jest "ptaszek" do zaznaczenia czy takie
    faktury mają być zasysane do Rejestrów z numerem własnym czy oryginalnym.

    I tu pytanie...
    Czy takie nadawanie własnych numerów fakturom zakupowym jest prawidłowe?
    Czy jednak lepiej w KPiR i VAT wpisywać numery oryginalne?

  • 2. Data: 2014-01-10 15:31:48
    Temat: Re: numerowania faktur zakupowych
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 10 Jan 2014 00:40:09 -0800 (PST), grzegorz napisał(a):

    > w pewnym oprogramowaniu księgowym w 2013 r wprowadzono własną numerację faktur
    zakupowych, uzasadniając że:
    > (...)

    Łączę się z Tobą w bólu, użytkowniku Druczka :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2014-01-10 22:17:19
    Od: grzegorz <g...@q...pl>

    W dniu 2014-01-10 15:31, Borys Pogoreło pisze:

    > Łączę się z Tobą w bólu, użytkowniku Druczka :)

    Niestety, na szczęście jest opcja zasysania oryginalnych numerów...
    Ale interesuje mnie czy takie własne numeracje są w ogóle akceptowalne.

  • 4. Data: 2014-01-10 22:20:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jan 2014, grzegorz wrote:

    > Pole numeru obcego dokumentu wykorzystywane będzie
    > wewnętrznie i drukowane na wydruku DPZ, jeśli zostanie wykonany."
    ^^^^^^^^^^^

    > I faktycznie zakupy były zasysane do KPiR i VAT z numerem własnym a nie numerem
    faktury papierowej.

    "Zasysanie" zasysaniem, ale czy chcesz powiedzieć, że ten program
    ZASTĘPUJE numer dokumentu (oryginalny) i zamiast niego wprowadza
    własny indeks?
    I że oni to nazwali "wewnętrznym wykorzystaniem"?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2014-01-10 22:26:34
    Od: grzegorz <""g r z e g o r z \"@ q u e s t . p l">

    W dniu 2014-01-10 22:17, grzegorz pisze:

    > Niestety, na szczęście jest opcja zasysania oryginalnych numerów...
    > Ale interesuje mnie czy takie własne numeracje są w ogóle akceptowalne.

    Niestety, ale na szczęście ... :)

  • 6. Data: 2014-01-11 06:18:33
    Od: grzegorz <g...@q...pl>

> [...]
    > własny indeks?
    > I że oni to nazwali "wewnętrznym wykorzystaniem"?

    Dokładnie tak, przy pobraniu do KPiR i VAT numer w kol. 3 był wewnętrzny
    np. ZAK/5/2013
    i trzeba było zmienić ręcznie.

    Grzegorz

  • 7. Data: 2014-01-13 08:52:30
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 11 Jan 2014 06:18:33 +0100, grzegorz napisał(a):

    > Dokładnie tak, przy pobraniu do KPiR i VAT numer w kol. 3 był wewnętrzny
    > np. ZAK/5/2013
    > i trzeba było zmienić ręcznie.

    Zauważ, że nawet po wyłączeniu tej opcji dla korekt jest jak było (zasysa
    przez ZAK/...) i trzeba pilnować, gdzie się wpisze jaką wartość.

    Gotfryd: autorzy wręcz każą drukować każdą taką "pseudofakturę". I są
    bardzo oporni jakimkolwiek sugestiom, by się dało to wyłączyć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2014-01-13 10:12:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2014, Borys Pogoreło wrote:

    > Gotfryd: autorzy wręcz każą drukować każdą taką "pseudofakturę".

    Prawdę mówiąc, nie widzę innej możliwości, i tak jest to pewne
    naruszenie wymogów dla KPiR, jak rozumiem oparte o okolice
    par.31.3, co implikowałoby pozwolenie na "wydruk sumaryczny"
    mimo niezgodności ze wzorem księgi:
    "Podatnik posługujšcy się programem komputerowym, który nie zapewnia
    wydrukowania księgi, według wzoru okreœlonego w załšczniku nr 1 do
    rozporzšdzenia, jest obowišzany założyć księgę, o której mowa w § 2
    ust. 1.
    Po zakończeniu miesišca należy sporzšdzić wydruk komputerowy
    zawierajšcy podsumowanie zapisów za dany miesišc i wpisać do odpowiednich
    kolumn księgi sumy miesięczne wynikajšce z tego wydruku"

    Na mój gust, przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby z informatycznego
    p. widzenie numer dokumentu źródłowego był traktowany jako "dana"
    (o bliżej niezdefiniowanym formacie), ale jednak drukowana gdzie
    trzeba.

    > I są
    > bardzo oporni jakimkolwiek sugestiom, by się dało to wyłączyć.

    Sugerują, że zawsze można zmienic autorów?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-01-13 13:07:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 13 Jan 2014 10:12:15 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Po zakończeniu miesišca należy sporzšdzić wydruk komputerowy
    > zawierajšcy podsumowanie zapisów za dany miesišc i wpisać do odpowiednich
    > kolumn księgi sumy miesięczne wynikajšce z tego wydruku"

    Czyli dodatkowa KPiR? Bo program generuje "zwykłą" KPiR, tylko zamienia
    numery dokumentów źródłowych na te swoje wynalazki.

> [...]
    > p. widzenie numer dokumentu źródłowego był traktowany jako "dana"
    > (o bliżej niezdefiniowanym formacie), ale jednak drukowana gdzie

    A co z rejestrem VAT?

    > Sugerują, że zawsze można zmienic autorów? ;)

    Na razie moje lenistwo przeważa.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2014-01-13 13:45:31
    Od: grzegorz <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 08:52:30 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło
    napisał:

    > Zauwa�, �e nawet po wy��czeniu tej opcji dla korekt jest jak by�o (zasysa
    >
    > przez ZAK/...) i trzeba pilnowa�, gdzie si� wpisze jak� warto��.

    > borys(#)leszno,edu,pl

    Hm.. tego akurat nie miałem sposobności przetestować.
    U mnie jak "prawoklikiem" kliknę na f. zakupowej i wybiorę "Wprowadź korektę"
    to w polu nr dokumentu nic automatycznie nie wstawia, jest puste.