  • 1. Data: 2014-01-10 20:13:52
    Temat: Odliczenie VAT-u od samochodu
    Od: Kajetan <...@...invalid>

    Czy od samochodu ,,osobowego'', bez kratki, o ładowności 590 kg, 5
    miejscach siedzących, kupionego w tym roku w salonie mogę odliczyć cały VAT?

    Osobowego napisałem w cudzysłowie, bo zgodnie z definicją w ustawie o
    podatku dochodowym (art. 5a, ust. 19a/f - 5 miejsc i ładowność powyżej
    500 kg) nie jest to samochód osobowy. Czy tę samą definicję należy
    stosować w art. 86a ustawy o VAT? Jeżeli tak, to zgodnie z ust. 2 pkt.
    6c (5 miejsc i ładowność powyżej 500 kg) tego artykułu nie mam
    ograniczenia na odliczenie VAT-u.
    Pod warunkiem, że (ust. 4) ładowność podana jest w ,,dokumentach
    wydanych zgodnie z przepisami prawa o ruchu drogowym''.

    Problem polega na tym, że ładowność mam podaną tylko w karcie pojazdu i
    ,,Oświadczeniu o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do
    rejestracji i ewidencji pojazdów''. Nie ma jej w dowodzie rejestracyjnym
    ani w ,,Świadectwie zgodnościowym'' (to chyba homologacja).
    Art. 77 prawa o ruchu drogowym mówi o wydawaniu karty pojazdu, więc
    chyba to jest ,,dokument wydany zgodnie z przepisami prawa o ruchu
    drogowym''.

    Co o tym myślicie?

    Kajetan