  • 1. Data: 2004-01-19 10:16:36
    Temat: odliczanie faktury TPSA w nie-siedzibie...
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Witam...
    mam firme zarejestrowaną na miasto X...
    na codzień jednak przebywam w mieście Y w wynajętym mieszkaniu
    i tutaj w zasadzie prowadzę cały interes... tutaj mam telefon +_ neostrada
    na który dostaję faktury z TPSA... i teraz pytanie, czy mogę sobie te
    faktury odliczać od podatku, skoro nie jest to telefon w siedzibie firmy? na
    lokal mam tylko umowę najmu...

  • 2. Data: 2004-01-19 10:42:30
    Temat: Re: odliczanie faktury TPSA w nie-siedzibie...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Piotr napisał:

> [...]
    > faktury odliczać od podatku, skoro nie jest to telefon w siedzibie firmy? na

    Każde miejsce prowadznia działalności (stałe, nie "u klienta")
    powinienes zgłosic w ewidencji i w US.
    Do zgłoszenia miejsca prowadzenia dzialalności innego niż siedziba nie
    jest potrzebne dokumentowanie prawa do uzytkowania lokalu.

    Nie ma przeszkód żeby odliczać koszty lokalu w którym oficjalnie
    działalnośc sie prowadzi. ;-)

    No chyba że to lokal mieszkalny i jako taki został wynajęty.
    Ale to juz sprawa między Toba a właścicielem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-01-19 11:55:42
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    > Każde miejsce prowadznia działalności (stałe, nie "u klienta")
    > powinienes zgłosic w ewidencji i w US.

    a dużo z tym zachodu? czy muszę wtedy zmieniać pieczątki itd? czy siedziba
    zostaje a ja tylko zgłaszam taki fakt do US?
    nie wiem jak długo pomieszkam w obecnie wynajmowanym mieszkaniu, dlatego jak
    to wymaga dużecho zachodu to hmmm...
    ale tutaj tak na prawdę wykonuję swoją pracę... nigdy nie zgłaszałem tego,
    bo nie było takiej potrzeby...
    teraz zmusza mnie od tego fakt ponoszenia kosztów których nie mogę odliczyć
    :))
    czy wlasciciel musialby ze mna inaczej skonstruowac umowe? (teraz jest
    prywatna)...
    czy ponosilby inne koszty wynajmując to mieszkanie?

  • 4. Data: 2004-01-20 09:32:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2004, Piotr wrote:

    >+ > Każde miejsce prowadznia działalności (stałe, nie "u klienta")
    >+ > powinienes zgłosic w ewidencji i w US.
    >+
    >+ a dużo z tym zachodu? czy muszę wtedy zmieniać pieczątki itd?

    Ależ nie.

    >+ czy siedziba zostaje

    Oczywiście.

    >+ a ja tylko zgłaszam taki fakt do US?

    Nie pamiętam, ale we wpisie do ewidencji DG *też* jest pozycja "miejsce
    prowadzenia"... :(
    [...]
    >+ czy wlasciciel musialby ze mna inaczej skonstruowac umowe? (teraz jest
    >+ prywatna)...
    >+ czy ponosilby inne koszty wynajmując to mieszkanie?

    IM*H*O to zależy od "zmiany przeznaczenia lokalu". Jeśli lokal pozostaje
    nadal *mieszkalny* (są tam meble i urządzony jest "do życia") a tylko
    masz "punkt biurowy", to *chyba* nie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-01-21 08:51:49
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > IM*H*O to zależy od "zmiany przeznaczenia lokalu". Jeśli lokal pozostaje
    > nadal *mieszkalny* (są tam meble i urządzony jest "do życia") a tylko
    > masz "punkt biurowy", to *chyba* nie :)

    Hmmm a nie powinien miec oddzielnej umowy z firma? Albo przynajmniej aneksu
    do umowy, ze jakas tam czesc mieszkania jest przeznaczona na dzialalnosc
    gospodarcza? CZy sprawa sie nei skomplikuje jesli jest do sp. z o.o. ?

  • 6. Data: 2004-01-21 16:18:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jan 2004, Piwek wrote:
    [...]
    >+ > IM*H*O to zależy od "zmiany przeznaczenia lokalu".
    [...]
    >+ Hmmm a nie powinien miec oddzielnej umowy z firma?

    Znaczy: z właścicielem. Pewnikiem tak, pisał o najmie a nie
    dzierżawie...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)