  • 1. Data: 2003-03-15 22:24:20
    Temat: podatek ryczałtowy za uslugi malarskie
    Od: "Grabek" <G...@w...pl>

    Mam problem: pracowalem na statku jako malarz (usluga malarska) i aby dostac
    wynagrodzenie musialem zalozyc dzialalnosc gospodarcza.Teraz mam taki prob
    lem ze nie wiem jakim ryczaltem mam placic podatek.

    Jesli ktos orientuje sie w tych sprawach to prosze o pomoc
    Z gory dziekuje

    Pozdrowienia
    Grabek
    (g...@o...pl)

  • 2. Data: 2003-03-16 14:12:31
    Temat: Re: podatek ryczałtowy za uslugi malarskie
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Grabek chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Mam problem: pracowalem na statku jako malarz (usluga malarska) i aby
    > dostac wynagrodzenie musialem zalozyc dzialalnosc gospodarcza.Teraz mam
    > taki prob lem ze nie wiem jakim ryczaltem mam placic podatek.

    Jak będziesz świadczył usługę na rzecz byłego pracodawcy,to nie możesz
    być na ryczałcie.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-03-16 14:34:46
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Jacek" <c...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jak będziesz świadczył usługę na rzecz byłego pracodawcy,to nie możesz
    > być na ryczałcie.
    >
    > --
    > Jacek
    Jeżeli otworzyłeś działanośc to chyba wybrałeś ryczałt ewidencjonowany nie
    wiem jaką stawką jest opodatkowana usługa malarska musisz przeczytać
    roporządzenie dotyczące ryczałtu tam znajdziesz stawki i sposoby rozliczeń
    .Ja myśle że to moze byc stawka 8,5% ale nie sprwdzałam tego.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-03-16 21:59:51
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Wioletta Pikorska chwycił(a) pióro i napisał(a):
> [...]
    rozliczeń
    > .Ja myśle że to moze byc stawka 8,5% ale nie sprwdzałam tego.

    W dużej mierze masz Wiolu rację-byłoby to 8,5%,ale ustawodawca
    przewidział takie numery (na malarstwie wiele przekrętów pewnie nie można
    zrobić) i zastrzegł sobie wyłączność na nie
    Cyt Art 8
    Ustawa z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne

    2. Jeżeli podatnicy wymienieni w ust. 1 pkt 6 nie zamierzają wykonywać
    działalności na rzecz byłych lub obecnych pracodawców, mogą do dnia
    rozpoczęcia działalności, o którym mowa w art. 7, zawiadomić urząd
    skarbowy właściwy według miejsca zamieszkania podatnika o korzystaniu z
    opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W
    przypadku gdy podatnik lub spółka dokona sprzedaży towarów handlowych lub
    wyrobów lub uzyska przychody ze świadczenia usług na rzecz byłego lub
    obecnego pracodawcy, traci prawo do ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych i poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca
    roku podatkowego opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach

  • 5. Data: 2003-03-17 07:38:30
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > ewidencjonowanych i poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca
    > roku podatkowego opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach

    OK zgadza się nie można wykonywać na rzecz pracowdacy ale pytający tak
    dziwnie stwierdził że pracował a żeby otrzymać pieniądze musiał założyć
    działalności więc nie wiem czy był pracownikiem firmy w której malował czy
    nie ?.Poza tym ty pisałeś o tym więc ja odpuściłam dyskusje
    Wiola