  • 1. Data: 2003-03-15 17:54:02
    Temat: duża ulga budowlana po 2001 r.
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Witam,
    Kolega kupił mieszkane od firmy developerskiej. W związku z tym mam pytania:
    1. Co jest podstawą korzystania przez niego z ulgi budowlanej - ma f-rę VAT.
    2. Ulga jest 4-letnia, czy po upływie tych 4 lat może nadal odpisywać od
    podatku to czego nie zdążył odpisać z powodu braku podatku czy po 4 latach
    koniec zupełnie z ulgą?
    Pozdrawiam
    Monika

  • 2. Data: 2003-03-15 18:25:43
    Temat: Re: duża ulga budowlana po 2001 r.
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "MT" <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > podatku to czego nie zdążył odpisać z powodu braku podatku czy po 4 latach

    Kiedy kupił? Kiedy budynek uzyskał pozwolenie na użytkowanie?
    Czy to to samo co w poprzednim poście, bo tu nie wiadomo o jakiej uldze
    mowa.

  • 3. Data: 2003-03-15 19:00:28
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Akurat odpowiadasz odwrotnie!
    Przecież w tytule napisałam o co chodzi! To samo odnosi sie do następnego
    posta!
    Monika

  • 4. Data: 2003-03-15 19:21:11
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    > Akurat odpowiadasz odwrotnie!
    > Przecież w tytule napisałam o co chodzi! To samo odnosi sie do następnego
    > posta!

    Co odwrotnie, bo nie rozumiem?

    A z tytułu nic nie wynika.
    Jeżeli mieszkanie uzyskało pozwolenie na użytkowanie w 2001 roku, a kupione
    było np w 2002 to nie masz żadnej ulgi.
    Jeżeli było budowane w 2002 roku to możesz odliczać odsetki od kredytu.

  • 5. Data: 2003-03-16 08:47:30
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Mieszkanie uzyskało pozwolenie na użytkowanie w 2002 r. a budowane było
    wcześniej.
    Ale jeśli on nie jest tam zameldowany, nie ma księgi wieczystej, aktu
    notarialnego a tylko f-rę VAT od developera, czy na tej podstawie może
    korzystać z ulgi??
    Wiem jak to jest w przypadku domów jednorodzinnych, bo takowy buduję, ale
    zupełnie nie znam się na mieszkaniach!
    Pozdrawiam
    Monika

  • 6. Data: 2003-03-16 10:02:46
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > korzystać z ulgi??
    > Wiem jak to jest w przypadku domów jednorodzinnych, bo takowy buduję, ale

    Art. 26b.

    1. Od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1,
    odlicza się, z zastrzeżeniem ust. 2-4, faktycznie poniesione w roku
    podatkowym wydatki na spłatę odsetek od kredytu (pożyczki) udzielonego
    podatnikowi na sfinansowanie inwestycji mającej na celu zaspokojenie
    własnych potrzeb mieszkaniowych, związanej z:

    2) wniesieniem wkładu budowlanego lub mieszkaniowego do spółdzielni
    mieszkaniowej na nabycie prawa do nowo budowanego budynku mieszkalnego albo
    lokalu mieszkalnego w takim budynku, albo

    3) zakupem nowo wybudowanego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego w
    takim budynku od gminy albo od osoby, która wybudowała ten budynek w
    wykonywaniu działalności gospodarczej...

    2. Odliczenie, o którym mowa w ust. 1, stosuje się, jeżeli:

    4) inwestycja wymieniona w ust. 1 została zakończona przed upływem trzech
    lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym uzyskano pozwolenie na
    budowę w rozumieniu prawa budowlanego, a zakończenie inwestycji nastąpiło
    nie wcześniej niż w 2002 r. i zostało potwierdzone określonym w przepisach
    prawa budowlanego pozwoleniem na użytkowanie budynku mieszkalnego, a w razie
    braku obowiązku jego uzyskania - zawiadomieniem o zakończeniu budowy takiego
    budynku, oraz:

    a) w przypadku inwestycji, o której mowa w ust. 1 pkt 2 - umową o
    spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu mieszkalnego albo umową o
    ustanowieniu odrębnej własności lokalu mieszkalnego, których jedną ze stron
    jest podatnik, albo umową o przeniesieniu na podatnika własności domu
    jednorodzinnego,

    b) w przypadku inwestycji, o której mowa w ust. 1 pkt 3 - umową, w formie
    aktu notarialnego, o przeniesieniu na podatnika własności budynku
    mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego,

    Generalnie polecam cały art 26b, jest tam mnóstwo innych restrykcji

  • 7. Data: 2003-03-17 21:46:25
    Od: "MT" <m...@p...onet.pl>

    Dzięki serdeczne!!!!!
    Monika