  • 1. Data: 2004-03-05 12:53:12
    Temat: pomozcie sprawdzic czy firma dobrze naliczyla pensje..
    Od: "Phivik" <p...@g...pl>

    Witam,

    Jestem w ciazy i na zwolnieniu od konca grudnia. Od swojej firmy otrzymuje
    co miesiac inna pensje, a przeciez zwolnienie powinno byc platne w 100%.
    Prosze pomozcie mi sprawdzic wslasna firme..

    Dziekuje,

    moj priv: v...@g...pl

  • 2. Data: 2004-03-05 13:04:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Phivik,

    Friday, March 5, 2004, 1:53:12 PM, you wrote:

    > Jestem w ciazy i na zwolnieniu od konca grudnia. Od swojej firmy otrzymuje
    > co miesiac inna pensje, a przeciez zwolnienie powinno byc platne w 100%.
    > Prosze pomozcie mi sprawdzic wslasna firme..

    Różnice w wysokości wynagrodzenia/zasiłku w czasie choroby wynikają
    wprost z kalendarza - luty miał 29 dni, a styczeń 31.
    Wynagrodzenie/zasiłek liczy się mnożąc obliczoną stawkę dzienną *
    ilość dni kalendarzowych.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 3. Data: 2004-03-07 09:24:39
    Od: "madzia" <m...@o...pl>

> [...]
    > wprost z kalendarza - luty miał 29 dni, a styczeń 31.
    > Wynagrodzenie/zasiłek liczy się mnożąc obliczoną stawkę dzienną *

    nie masz racji.Dlugosc m-ca dla choroby nie ma znaczenia. Na potrzeby ZUSu
    m-c ma 30 dni. Roznica moze wynikac z podstawy naliczenia
    chorobowego.Podstawa to srednie wynag.z ostatnich 6 m-cy pracy. To tak
    ogolnie. Bo jak chorowalas w poprzednich m-cach, to liczy sie jeszcze
    inaczej. Szczegoly w ustawie. 100% wynagrodzenia za okres choroby nie
    oznacza,ze dostaje sie 100% miesiecznego wynagrodzenia. Oznacza,ze dostaje
    sie 100% wynagrodzenia za okres choroby,a nie np 80% jak w przypadku choroby
    zwyklej".
    magda

  • 4. Data: 2004-03-07 11:00:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello madzia,

    Sunday, March 7, 2004, 10:24:39 AM, you wrote:

    > nie masz racji.Dlugosc m-ca dla choroby nie ma znaczenia. Na potrzeby ZUSu
    > m-c ma 30 dni.

    Do liczenia stawki dziennej - tak. Do liczenia potrąceń przy niepełnym
    miesiącu zwolnienia - tak. Do liczenia zasiłku - nie, liczą się dni
    kalendarzowe.

    > Roznica moze wynikac z podstawy naliczenia

    Nie może. Jest ciągłość - podstawa się nie zmienia.

    Bardzo Cię proszę - siedzię w sprawach płacowych na bieżąco od prawie
    20 lat...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2004-03-07 11:37:54
    Od: "madzia" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Nie może. Jest ciągłość - podstawa się nie zmienia.
    >
    > Bardzo Cię proszę - siedzię w sprawach płacowych na bieżąco od prawie

    masz racje, nie wiem dlaczego zasugerowalam sie zwolnieniem i wynagrodzeniem
    za chorobe.Przeoczylam,ze to juz zasilek.
    magda

  • 6. Data: 2004-03-07 17:29:54
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    > Jestem w ciazy i na zwolnieniu od konca grudnia.
    A czy cały czas będąc na zwolnieniu jest ono oznaczone, że to ciąża?
    Od swojej firmy otrzymuje
    > co miesiac inna pensje, a przeciez zwolnienie powinno byc platne w 100%.
    100% pod warunkiem że jest ciąża.
    > Prosze pomozcie mi sprawdzic wslasna firme..
    Inaczej będzie naliczone zwolnienie płatne przez zakład a inaczej może być
    zwolnienie płatne przez zus (pomimo 100%). Zus zaczyna płacić po 33 dniach
    zwolnienia.
    Jak duże to są różnice? Chyba troche za mało danych podałaś.

    PawełJ