  • 1. Data: 2009-01-30 16:38:23
    Temat: [press] Faktury VAT będzie można przesyłać zwykłym e-mailem
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,62198
    90,Faktury_VAT_bedzie_mozna_przesylac_zwyklym_e_mail
    em.html?skad=rss

    "Jeśli z dyrektywy o VAT znikną przepisy dotyczące dodatkowych wymagań
    wobec faktur elektronicznych, fakturę będzie można wysłać zwykłym
    e-mailem, bez konieczności użycia bezpiecznego podpisu elektronicznego -
    uważa Wojciech Śliż, doradca podatkowy z PricewaterhouseCoopers.

    [...]

    "KE chce zlikwidować przepisy określające wymagania techniczne, jakie
    powinny spełniać faktury elektroniczne. Wszystkie dyskusje na temat
    technologii czy zabezpieczeń faktur Komisja uznała za zbędne z punktu
    widzenia przepisów o VAT" - uważa Śliż."

    i więcej pod podanym linkiem.

    Może być ciekawie :]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2009-01-30 16:43:51
    Od: "andreas" <a...@y...com>

> [...]
    > technologii czy zabezpieczeń faktur Komisja uznała za zbędne z punktu
    > widzenia przepisów o VAT" - uważa Śliż."

    Ja bym to nazwał "normalnie".

    --
    andreas

  • 3. Data: 2009-01-30 16:52:35
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    andreas pisze:

    > Ja bym to nazwał "normalnie".

    Zwlaszcza jak przyjdzie zaplacic za fakture z opozniona platnoscia o
    ktorej nic nie wiesz.
    Co wtedy?

  • 4. Data: 2009-01-30 16:53:51
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 30-01-2009 o 17:52:35 kuba <k...@k...onet.pl> napisał(a):

    > Zwlaszcza jak przyjdzie zaplacic za fakture z opozniona platnoscia o
    > ktorej nic nie wiesz.
    > Co wtedy?

    A co teraz?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-30 17:41:44
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "kuba" <k...@k...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Zwlaszcza jak przyjdzie zaplacic za fakture z opozniona platnoscia o ktorej
    > nic nie wiesz.
    > Co wtedy?

    To samo co teraz, czyli obowiązek zapłaty wynika z tytułu umowy a nie z tytułu
    posiadania papierka.

    --
    andreas

  • 6. Data: 2009-01-30 18:58:35
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    andreas pisze:

    > To samo co teraz, czyli obowiązek zapłaty wynika z tytułu umowy a nie z
    > tytułu posiadania papierka.

    Przepraszam a jakiej umowy?
    Sprzedaje klientowi towar z 14-dniowa platnoscia i jedynym
    potwierdzeniem jest faktura przez niego podpisana.

  • 7. Data: 2009-01-30 19:04:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kuba pisze:

    > Przepraszam a jakiej umowy?
    > Sprzedaje klientowi towar z 14-dniowa platnoscia i jedynym
    > potwierdzeniem jest faktura przez niego podpisana.

    Umowy sprzedaży (może być zawarta w formie ustnej).

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-01-30 19:05:47
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-30, kuba <k...@k...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Przepraszam a jakiej umowy?

    Zwykłej.

    > Sprzedaje klientowi towar z 14-dniowa platnoscia i jedynym
    > potwierdzeniem jest faktura przez niego podpisana.

    Ale jegoż podpis wynika z *Twojej* umowy z klientem, a nie regulacji
    urzędowych. Jak będziesz wysyłać faktury papierowe niepodpisane i ktoś
    podważy taką fakturę i nie zapłaci, to masz ten sam problem co z
    niepodpisanymi fakturami elektronicznymi.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-01-30 19:06:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    kuba wrote:

    > Przepraszam a jakiej umowy?
    > Sprzedaje klientowi towar z 14-dniowa platnoscia i jedynym
    > potwierdzeniem jest faktura przez niego podpisana.

    No jak Ty chcesz dawać towar na gębę, to pewnie
    może być jakiś problem, ale jeśli tylko faktura będzie mailem,
    to nic się nie dzieje przecież takiego, co nie mogłoby się zdarzyć
    obecnie.

  • 10. Data: 2009-01-30 19:09:10
    Od: kuba <k...@k...onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Umowy sprzedaży (może być zawarta w formie ustnej).

    Ciekawy sposob robienia interesow na gebe?
    Ja:Wysoki sadzie sprzedalem temu panu towar i wyslalem fakture mailem.
    On: Wysoki sadzie ja tego pana pierwszy raz na oczy widze.
    ;)