  • 1. Data: 2004-12-21 12:29:22
    Temat: procent składany wzór
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Ratunku
    Kto pamieta wzór na procent składany.
    Wyprowadzam i wyprowadzam i ciagle mi nie wychodzi.

    Help! ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 2. Data: 2004-12-21 13:02:05
    Temat: Re: procent składany wzór
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    > Ratunku
    > Kto pamieta wzór na procent składany.
    > Wyprowadzam i wyprowadzam i ciagle mi nie wychodzi.

    http://prace.sciaga.pl/15641.html

    "Procent składany, sposób oprocentowania kapitału, polegający na naliczaniu
    odsetek w kolejnych okresach umownych (najczęściej stosowane to: miesiąc,
    kwartał, pół roku i rok) od wartości kapitału początkowego powiększonego o
    kwotę odsetek należnych za okres poprzedni, czyli przy uwzględnieniu
    kapitalizacji odsetek.
    Matematyczna formuła procentu składanego dla rocznego okresu kapitalizacji
    ma postać:
    Kn = Ko (1+r)n,
    gdzie: Kn - wartość kapitału po n latach, Ko - początkowa wartość kapitału,
    r - roczna stopa oprocentowania, n - okres, dla którego oblicza się procent
    składany.
    Formuła ta pozwala obliczyć wartość kapitału, np. oszczędności w banku,
    którą będziemy dysponować po n latach lokując dziś kwotę Ko, przy rocznej
    stopie oprocentowania r. Przy okresie kapitalizacji krótszym od roku formuła
    procentu składanego przyjmuje postać:
    Kn,m = Ko(1+r/m)nm,
    gdzie m jest liczbą okresów umownych mieszczących się w roku."

    Choć nie ukrywam, iż ja to wolę excela.
    :-)

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 3. Data: 2004-12-21 13:19:14
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/21/2004 2:02 PM, Użytkownik Łukasz Kaliński napisał:

> [...]

    > r - roczna stopa oprocentowania, n - okres, dla którego oblicza się procent

    Przy czym n nie jest mnożnikiem tylko wykładnikiem potęgi

    uwaga j.w.

    --
    gefragt

  • 4. Data: 2004-12-21 13:29:43
    Od: bo <b...@a...edu.pl>

    du hast mich gefragt wrote:

    Kn = Ko (1+r)^n,

    n - liczba "okresow kapitalizacji".

    > Przy czym n nie jest mnożnikiem tylko wykładnikiem potęgi

    wiec jesli bedzie r kapitalizacji w roku to (liczba lat) *m da wlasnie
    liczbe okresow kapitalizacji, a r/n oprocentowanie kredytu za jeden
    okres...

    Pozdrowienia

    boguslaw

  • 5. Data: 2004-12-21 13:37:13
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cq98ba$avv$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Przy czym n nie jest mnożnikiem tylko wykładnikiem potęgi

    > uwaga j.w.

    I dlatego właśnie wolę excela.
    ;-)

    pozdrawiam